MaH
Member
Ik denk dat het geen kwaad kan om eindelijk een beetje door te slaan.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
“Er is nu eenmaal vraag en als ik niet lever, dan doet een ander dat wel.“Deze week was oud topman vd Veer bij nieuwsuur en verdedigde de strategie van Shell om door te gaan met olie en gas met het argument dat er gewoon vraag is naar fossiele brandstoffen.
Wat hij vergeet is dat 100 jaar geleden ook veel vraag was naar kolen en stoommachines. Als je niet innoveert en vooruit kijkt naar nieuwe technieken dan sta je stil en zul je het op den duur niet gaan halen. Stilstand is achteruitgang en dat is ook bij Shell van toepassing.
Het moet natuurlijk niet doorslaan, maar het is goed dat dit soort bedrijven op hun verantwoording worden gewezen.
En inderdaad…
Inderdaad, met hypermiling kom je ver
Zoveel kolder in twee zinnen, het is bewonderenswaardig.Mevrouw Minnesma van de postcodeloterij heeft Shell weer een stukje naar de Nederlandse subsidiepot geduwd.
Op deze slimme manier wordt ons waterstof opgedrongen.
Ik mis wel minstens een feit en een conclusie.Rijden in een waterstofauto - Bereik, tanken en kosten in de praktijk
Al jarenlang rijden er waterstofauto's rond in Nederland. Hoe gaat dat in de praktijk, rijden op waterstof? We maakten een testrit en bekijken hoe het werkt, wat het kost en hoe praktisch het is.tweakers.net
Mooi verhaal op Tweakers over rijden op waterstof. In het filmpje worden de voor en nadelen duidelijk besproken.
Meer concreet, een waterstof tankstation kan ca 10kg waterstof per uur leveren. Genoeg voor ca 1000km. Een snellader kan tegenwoordig al 100km in 4 minuten leveren. Genoeg voor 1500kmIk mis wel minstens een feit en een conclusie.
Aan een waterstof tankstation moet je nog 20-30 minuten wachten als iemand voor je aan de beurt was vanwege compensatie drukverschil.
De technische complexiteit van waterstof auto's wordt welliswaar aangehaald, maar dit heeft een directe en grote impact op TCO. De lage TCO bij BEVs door lage onderhoudskosten is net hun grote troef. Een auto op waterstof zal dit nooit hebben en altijd achterop hinken.
En het is nog erger dan dat: niet meer dan een auto of 4-5 per uur bij een waterstof tankstation. Maar goed dat het niet van de grond gaat komen....Meer concreet, een waterstof tankstation kan ca 10kg waterstof per uur leveren. Genoeg voor ca 1000km. Een snellader kan tegenwoordig al 100km in 4 minuten leveren. Genoeg voor 1500km
Word wel aangegeven in de videoIk mis wel minstens een feit en een conclusie.
Aan een waterstof tankstation moet je nog 20-30 minuten wachten als iemand voor je aan de beurt was vanwege compensatie drukverschil.
De technische complexiteit van waterstof auto's wordt welliswaar aangehaald, maar dit heeft een directe en grote impact op TCO. De lage TCO bij BEVs door lage onderhoudskosten is net hun grote troef. Een auto op waterstof zal dit nooit hebben en altijd achterop hinken.
Rijden in een waterstofauto - Bereik, tanken en kosten in de praktijk
Al jarenlang rijden er waterstofauto's rond in Nederland. Hoe gaat dat in de praktijk, rijden op waterstof? We maakten een testrit en bekijken hoe het werkt, wat het kost en hoe praktisch het is.tweakers.net
Mooi verhaal op Tweakers over rijden op waterstof. In het filmpje worden de voor en nadelen duidelijk besproken.