Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat heb jij het laatst gekocht voor je Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben er ingedoken, maar in de wetgeving heb ik niet kunnen vinden dat beweegbare kentekenplaten verboden zijn....
Alleen dit: Het kenteken dient behoorlijk zichtbaar op of aan het motorrijtuig of de aanhangwagen aanwezig te zijn.
Dus volgens mij is het voeren van dit apparaat niet verboden, maar als je je kentekenplaat wegdraait ben je wel strafbaar.

Blijft natuurlijk dat je een goed verhaal moet hebben waarom je dit ding op je auto hebt.
Bijvoorbeeld als je vaak op een beurs staat, en je hebt als 2e plaat je eigen bedrijfsnaam...

Je hebt echt wel al moeite gedaan om een excuus te verzinnen precies.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Sjon and robertvg
In Belgie zou het niet kunnen helaas, ik lees in het Staatsblad het volgende:

"3° het artikel wordt aangevuld met twee leden, luidende :
« Zij blijven te alle tijden zichtbaar en overdag bij helder weer
leesbaar op een afstand van ten minste veertig meter."


Als de plaat ook maar heel even weggedraaid wordt dan is ze dus niet meer "te alle tijden zichtbaar" geweest.
Helaas.
 
zomaar spontaan een paar geschenken gekregen van forum leden, wegens eerder opgelopen schadegevallen.:cool:
Schade topic
E-rally 2017: elektrisch rijden voor Justdiggit!
20170326_113327.jpg

hartelijk dank @STLL en @tonvanboven
 
  • Like
Reactions: STLL and S-19910
Morgen weektripje naar Praag, Bratislava, Wenen, Zagreb en Split. De hond gaat mee, dus ook zijn voeding welke ingevroren is. Een mooie koelbox gekocht met vriesfunctie. Koelt tot 5 graden op de 12v aansluiting maar op 220 -10 vriezen. Via een relatie een accupack gekocht met omvormer, 1250 watt continu,. 1500 piek. Met een klein zonnepaneel. Kunnen er 4 op, maar nu gewon ff voor de lol ééntje erbij genomen. Gisteren even geprobeerd om met een Nespresso apparaat koffie te zetten via de omvormer in het accupack, en dat werkte prima!
omvormer.jpgkoffie.jpgkoeler.jpg
 
Heb je een laadmogelijkheid in Zagreb?
Bij het traject Supercharger Senji (mooiste superchargelocatie ever!) -> Supercharger Split zul je tot 100% moeten laden voor vertrek. Bij Senji ga je gelijk bergopwaarts en verbruik je veel kwh's. Zou de tripplanner goed in de gaten houden en waar nodig de vrieskist ff ontkoppelen. De powerpack niet opladen met 12V. Met mijn 90D was het krap, maar ik kon het ook niet laten om op de mooie bergroute het wattpedaal in te trappen ;)

Have fun!
 
Last edited:
Heb je een laadmogelijkheid in Zagreb?
Bij het traject Supercharger Senji (mooiste superchargelocatie ever!) -> Supercharger Split zul je tot 100% moeten laden voor vertrek. Bij Senji ga je gelijk bergopwaarts en verbruik je veel kwh's. Zou de tripplanner goed in de gaten houden en waar nodig de vrieskist ff ontkoppelen. Met mijn 90D was het krap, maar ik kon het ook niet laten om op de mooie bergroute het wattpedaal in te trappen ;)

Have fun!
Thx!!
We verblijven in Esplanada (al meerdere malen daar overnacht, top hotel, veel waarde voor je geld). Waren de eerste met een Tesla welke daar kwamen in 2014. Zij hadden toen al 3x32 aansluitingen voor ons kaargezet. Nu hebben ze een Destination Charger. Ook zijn er bij 2 CHAdeMO/CCS met AC gratis laders bij het gemeentehuis even verderop. Dit jaar zijn 20 garages in het centrum voorzien van dubbele 22kW laders... En bij het Hilton staan er al jaren een stuk of 20 laadpunten voor de gasten van o.a. hotel, restaurants en de club. Afijn, in Kroatië en zeker Zagreb weet ik mijn weg wel te vinden :) En anders kan je altijd even langs Rimac.....

De vrieskist zit dus op het accupack, en het accupack zit op een zonnepaneel op de hoedenplank voor langzaam bijladen (staat nu thuis onder het glas van het achterraam gewoon op 20w te laden). Ik ga hem niet met de Tesla laden (kan wel). Het accupack kan ongeveer 16 uur de vriezer op spanning houden als hij vol is, naast een aantal keren koffie zetten en dan zit ook nog de dashcam erop. In de hotels SuC Senj ben ik 1 dag voor opening geweest, is mooie locatie inderdaad. Maar ik ga niet via de SuC, mij teveel om. Uiteraard even spieken bij SuC Otočac of hij niet héél toevallig al open is en uiteraard ook even bij Zagreb. Alles zou al klaar zijn in Otočac, alleen nog spanning erop. Ik ga in Gospic laden. Normaliter doen we dit bij Hotel Anna op een 3x32 (moet je wel voor betalen) of even verderop in Smiljan bij het Tesla Memorial Center (22kW) waar je als je een ticket koopt voor het museum kosteloos mag laden aan een Type-2 lader. Maar tegenwoordig is er ook een 11 en 22kW lader bij het gemeentehuis, geen kaart nodig nog. Gratis en alleen inpluggen, Ik heb een Duo lader dus prima. In de buurt van Split gaan we even bij een Marina/Haven kijken voor iets en kan ik ook op 3x32 even uurtje laden terwijl we bezig zijn. Dan terug over de SuC Split (gaan de stad niet in, vaak genoeg al geweest en we zijn maar een half dagje daar) Ik heb in 2014 2x daar gereden met de Tesla, en in 2015 zelfs naar Dubrovnik. Geloof me, toen was het best wel een avontuur om te laden. Tegenwoordig staan er echt vele goede palen. Kijk hier maar eens: http://puni.hr/chargingSpotsMgr.php#
Wij hebben een Kroatische mobiel, dus kunnen bij de meeste laders zo terecht, maar er zijn er ook velen welke gewoon pluggen en laden zijn zonder kosten. In Kroatië kan je max 30km/u te hard rijden zonder boete te krijgen als je staande wordt gehouden, en je mag meestal 130. Dus op 160 km/u zal de batterij toch wel wat sneller gaan, met de airco erbij ook nog...

Afijn, zal minder avontuurlijk zijn om te laden anno 2017.....
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
...
In de buurt van Split gaan we even bij een Marina/Haven kijken voor iets en kan ik ook op 3x32 even uurtje laden terwijl we bezig zijn....
Op de parkeerplaats van Marina Boatic in Trogir (net vóór Split) hangen twee destination chargers. Helaas hangen deze achter de slagboom, waardoor je gelijk 1 dag parkeren mag aftikken. Bij een hotel in Split (ben de naam vergeten) was ook een destination charger, maar ik weet niet of die vrij toegankelijk is. Wij hadden aan de destination charger van Trogir namelijk voldoende, aangezien we daar toch acht dagen moesten parkeren.