Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ja hoor, de Skoda heeft de subsidie, de Audi niet. Ik vergelijk de benzineversies van beide wagens.
I stand corrected. Mijn aandacht ging natuurlijk naar de EV’s.
Antwoord staat ondertussen in een reply op LinkedIn:

I wouldn't agree that Volkswagen is saying anything like this. Volkswagen just copied the comparison from the Auto Zeitung, who get their numbers from meinauto.de. For ID4 and Enyag it the ADAC was involved in determining this numbers, for Audi maybe not.
So I would say, the Auto Zeitung make a mistake in their comparison and someone from the VW marketing just copied some numbers together that looks nice...
 
I stand corrected. Mijn aandacht ging natuurlijk naar de EV’s.
Antwoord staat ondertussen in een reply op LinkedIn:

I wouldn't agree that Volkswagen is saying anything like this. Volkswagen just copied the comparison from the Auto Zeitung, who get their numbers from meinauto.de. For ID4 and Enyag it the ADAC was involved in determining this numbers, for Audi maybe not.
So I would say, the Auto Zeitung make a mistake in their comparison and someone from the VW marketing just copied some numbers together that looks nice...
Dat neemt nu ook niet onmiddellijk mijn achterdocht over de berekeningen weg 😂
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Phil V and horta
dagrijlichten zijn de leds die altijd aan staan? Ik ben nog geen S tegengekomen waar ze uit zijn, en die classics hebben uiteraard geen designfouten ;)
Het licht van het deel dat niet werkt straalt uit over het kapotte deel zodat het niet goed opvalt. Maar blijkbaar keuren ze ze in de keuring af daarvoor. Het geeft ook veel voldoening lm een Tesla een rode kaart te kunnen geven. Dat kunnen we niet ontkennen. Zo ziet het er uit bij mij: bij de linkerkant (rechts op de foto) zijn ze kapot aan de binnenkant vd wagen. Normaal niets om over te klagen, maar als ze ze in de keuring gaan afkeuren…
243C8CD4-4A75-42C7-9389-BC52B55A6249.jpeg
 
Investeren ze dan miljarden?


156,4 miljoen van IONITY, 39,1 miljoen van Europa.

Ja miljarden.
 

Ja miljarden.
Nee, ionity, waar het over ging, investeert dus geen miljarden.
 
Ontdekt omdat ie aan het laden was op een stopcontact zonder aarding...

En met 100V aan 1mA, vraag ik me af of het alternatief waarbij laden niet werkt zonder correcte aarding wel zo aangenamer zou zijn. Ik kan me voorstellen dat heel wat stekkerdozen bij vakantiehuisjes van middelmatige kwaliteit zouden zijn en je dus niet op vakantie zou kunnen laden.
 
Ik herinner me ook dat de 3 fase V1 selectiever is in wat ie toelaat, tov de V2. Maar met de V2 moeten L1 en N nog altijd correct zitten, dus een Nederlandse verlengkabel is voor Belgen nog altijd handig (daar kan je de stekker in omdraaien, ipv een Belgische verlengkabel met vaste aardingspin)
 
Ik herinner me ook dat de 3 fase V1 selectiever is in wat ie toelaat, tov de V2. Maar met de V2 moeten L1 en N nog altijd correct zitten, dus een Nederlandse verlengkabel is voor Belgen nog altijd handig (daar kan je de stekker in omdraaien, ipv een Belgische verlengkabel met vaste aardingspin)
Dat geldt vermoedelijk alleen voor België met het in driehoek geschakelde net. Hier kun je de stekker gewoon omkeren en het blijft werken (AC is AC tenslotte ;))
 
  • Like
Reactions: robertvg