Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
@wooter: 'Basic'adas? Er is geen verschil te merken met een Tesla (afgezien van de phantom braking ;), treedt dat nog op?) en het niet automatisch van rijstrook wisselen. De rest kan en mag simpelweg nog niet in Europa. ;)

Ga er eens mee rijden, dan ga je merken hoezeer je de ontwikkelingen bij andere merken onderschat.
Volgens enkele twitteraars en Bjørn is de ADAS van Hyundai/Kia leuk maar absoluut niet van het niveau van Tesla. En dan heb ik het niet over de FSD beloftes, maar over gewoon lane keeping.

Verder, sja, ik heb 160000km ervaring in een Tesla met ADAS en jij hebt jouw kilometers in je Kona. Alles wat we dus zeggen is op basis van wat we van een ander gehoord hebben die met beide systemen ervaring heeft.
 
en zelfs op vlak van navigatie is de wagen niet zo goed als mijn vorige BMW
Ik zou expliciet een BMW weigeren als salariswagen op basis van de navigatie. Maar goed, ik zou waarschijnlijk elke andere auto weigeren op basis van de navigatie, wat een treurnis zijn me die dingen zeg...

Net weer +900km gereden met de Tesla navi en ernaast Waze, en er zit dus geen verschil op tussen de twee mbt het vermijden van file. De Tesla navigatie lijkt me overigens nog regelmatiger de route te herberekenen in functie van file. Enkel jammer dat waypoints ontbreken, maar daar hebben we ABRP voor (ik heb ook mijn kritieken op ABRP, maar in combinatie met de Tesla Navi krijgen we het wel werkend).
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik deel u mening, overall ben ik tevreden maar de afwerking is niet op het niveau van mijn BMW's en Audi’s die ik al had. Mijn deuren van mijn Tesla moet ik echt dichtgooien terwijl dit bij mijn BMW bijna vanzelf gaat. De service is ook niet te vergelijken, drie maanden moeten wachten voor een nieuwe bumper en telefonisch kan je daar niemand bereiken. Noem mij ouderwets maar ik spring nog altijd graag eens binnen in een garage als ik met een probleempje zit en werd dan altijd direct geholpen. Nu is het via applicaties of keuzemenu aan de telefoon en dan krijg je nog niets gedaan.
Da's gek dat je zo een gevoel hebt over service, want zover ik weet ga jij naar net hetzelfde SeC als ik. En in Hasselt kan je ook gewoon binnenwandelen hoor (muv de huidige corona maatregelen).

Maar feit is dat je met de app sneller geholpen raakt zonder dat je ervoor moet om rijden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Volgens enkele twitteraars en Bjørn is de ADAS van Hyundai/Kia leuk maar absoluut niet van het niveau van Tesla. En dan heb ik het niet over de FSD beloftes, maar over gewoon lane keeping.

Verder, sja, ik heb 160000km ervaring in een Tesla met ADAS en jij hebt jouw kilometers in je Kona. Alles wat we dus zeggen is op basis van wat we van een ander gehoord hebben die met beide systemen ervaring heeft.
Je vergeet de meer dan 10k ervaring die ik heb in een Model 3. Je vergeet ook de Nissan Leaf. In welke andere elektrische auto dan Tesla heb jij ervaring?

Ik ga af op eigen ervaringen in plaats van het kopiëren van meningen van gelijkgestemden. Dat geeft een stuk eerlijker beeld.

Zet die roze bril eens af en oriënteer je wat breder.
 
Je vergeet de meer dan 10k ervaring die ik heb in een Model 3. Je vergeet ook de Nissan Leaf. In welke andere elektrische auto dan Tesla heb jij ervaring?

Ik ga af op eigen ervaringen in plaats van het kopiëren van meningen van gelijkgestemden. Dat geeft een stuk eerlijker beeld.

Zet die roze bril eens af en oriënteer je wat breder.
FTFY. De essentie van je post is niet veranderd.
Zo blijft het hier wat prettiger voor iedereen?
 
Externe hyperchargers blijken ronduit onbetrouwbaar te zijn.
Eigen ervaring na mijn reis van Leuven tot Toscane: geen enkel probleem. Inpluggen, RFID ertegen en laden. 150 kW zonder problemen.
Ook de Enel X flat large genomen: 147 kWh voor 45€: probleemloze eerste laadbeurt gehad net boven Firenze. Ook daar via App laden starten en probleemloos geladen tot volledig vol.
Gek dat je elke negatieve berichtgeving over Tesla en SUC met alle mogelijke, soms absurde, argumenten ontkracht maar negatieve berichten over al de rest voor absoluut waar aanneemt.
 
Zou ome Elon dan toch verkeerd op 400/800 gegokt hebben? Ben benieuwd of die nieuwe cellen een andere laadcurve zullen laten zien. En ja, ik weet het, je moet niet doorladen na 80% maar als de andere het wel kunnen …. Eerlijk gezegd met mijn drie zat je even op 140 maar dat zakte toch (te) snel….zou leuk zijn als Tesla hier toch weer een beetje voorsprong in neemt
Die 400V of 800V is alleen in de toevoerleidingen al dan niet een voordeel. De serieschakelingen krijgen per saldo de spanning aangeboden die de cellen nodig hebben. Op de toelaatbare stroom door de cellen heeft dit geen invloed. Maar 800V klinkt wel als meer. Een beetje van: Wie heeft de grootste…
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: job-lek and JanG007
Eigen ervaring na mijn reis van Leuven tot Toscane: geen enkel probleem. Inpluggen, RFID ertegen en laden. 150 kW zonder problemen.
Ook de Enel X flat large genomen: 147 kWh voor 45€: probleemloze eerste laadbeurt gehad net boven Firenze. Ook daar via App laden starten en probleemloos geladen tot volledig vol.
Gek dat je elke negatieve berichtgeving over Tesla en SUC met alle mogelijke, soms absurde, argumenten ontkracht maar negatieve berichten over al de rest voor absoluut waar aanneemt.
Helemaal niet, maar je zegt altijd dat eigen anecdotes niet relevant zijn.

In Frankrijk zijn de afgelopen zomer heel wat problemen geweest met snelladers, en laten we ook niet Herbert Diess' gezeur over zijn IONITY ervaring vergeten.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Je vergeet de meer dan 10k ervaring die ik heb in een Model 3. Je vergeet ook de Nissan Leaf. In welke andere elektrische auto dan Tesla heb jij ervaring?

Ik ga af op eigen ervaringen in plaats van het kopiëren van meningen van gelijkgestemden. Dat geeft een stuk eerlijker beeld.

Zet die roze bril eens af en oriënteer je wat breder.

Kona gehad (maanden), niro's rijden op de zaak (ook de laatste). Gewoon prima, maar minder goed dan de Tesla, die doet het bv. op alle wegen (niet alleen snelweg), bochten wat minder...... maar eerlijk is eerlijk, prima mee te rijden. En dat is AP, FSD kunnen ze niet.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: job-lek and Maarten
Bespreking van Mercedes EQS die wel heel erg positief is.


De EQC was in de tests van Björn al verreweg de stilste wagen, deze doet nog beter dus.
Ik vind het moeten swipen om deuren te open toch wel een misser. Dat duurt langer dan de knoppen in mijn Model X om de deuren te open. Dat er geen frunk in zit is ook stom, want nu zit je met dat klepje voor de ruitenwisservloeistof.

Ook stom dat je eerst op een start-knop moet duwen om de auto aan te zetten.

Het zijn zo van die details die Tesla gewoon goed heeft.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Eigen ervaring na mijn reis van Leuven tot Toscane: geen enkel probleem. Inpluggen, RFID ertegen en laden. 150 kW zonder problemen.
Ook de Enel X flat large genomen: 147 kWh voor 45€: probleemloze eerste laadbeurt gehad net boven Firenze. Ook daar via App laden starten en probleemloos geladen tot volledig vol.
Gek dat je elke negatieve berichtgeving over Tesla en SUC met alle mogelijke, soms absurde, argumenten ontkracht maar negatieve berichten over al de rest voor absoluut waar aanneemt.
Ik ben iemand die nu absoluut geen roze Tesla bril heeft, maar ik hoor nu toch ook wel enorm veel verhalen over problematische laadpunten van andere merken dan Tesla.
Ook van mensen die een anti-roze Tesla bril hebben aka Tesla haters (geen idee of er daar een kleur voor bestaat? :p ).
 
  • Like
Reactions: nico180 and job-lek
Ik vind het moeten swipen om deuren te open toch wel een misser. Dat duurt langer dan de knoppen in mijn Model X om de deuren te open. Dat er geen frunk in zit is ook stom, want nu zit je met dat klepje voor de ruitenwisservloeistof.

Ook stom dat je eerst op een start-knop moet duwen om de auto aan te zetten.

Het zijn zo van die details die Tesla gewoon goed heeft.
Waarbij je je ook kan afvragen, waarom ze zoveel ruimte nodig hebben in de Frunk?
Desondanks is het knap stukje werk van Mercedes met een vanaf prijs van 140k Daarmee iets duurder dan de Plaid maar van binnen wel mooi afgewerkt als je ervan houdt. Zelf zou ik dan voor de Plaid gaan, maar een proefrit in de Mercedes sla ik niet af :D
 
  • Like
Reactions: job-lek