Hans Noordsij
Well-Known Member
Semi solid-state ( lithium metaal, de zogenaamde heilige graal weet je wel! ) met 450Wh/kg / 1200Wh/L ( doel voorbij 500Wh/kg / 1400Wh/L ), zie bijvoorbeeld:
SolidEnergy - The World's Lightest Rechargeable Cells
PDF met specs:
http://assets.solidenergysystems.com/wp-content/uploads/2017/09/08171937/Hermes_Spec_Sheet1.pdf
PDF met algemene tijdslijn info, een must read;
http://assets.solidenergysystems.com/wp-content/uploads/2017/08/24022118/SES_WhitePaper.pdf
Wellicht dat dat iets is voor vanaf zeg 2025. Voorlopig zal iedereen blij zijn als straks niet alleen Roadster maar ook vlaggenschip S en X het 200 kWh pack krijgen dat waarschijnlijk gelijk aan gewicht is aan dat van de 100 kWh van nu en dezelfde betrouwbaarheid en prijzen van onder de $.100,00 per kWh op packniveau. En we weten dat gewicht bij een EV veel minder bezwaarlijk is dan bij een ICE.