Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ja dat mis ik op de Model X, maar eerlijk gezegd met zo een snelheid van openen had ik direct al krassen in de frunk. Als de X helemaal open gaat (en dat doet ie rustiger) dan landt ie wel degelijk tegen mijn garagepoort. Maar omdat ie dat zo zacht doet, is dat geen probleem.
Gelukkig kan je bij Tesland zelf zo'n kit kopen. Maar de frunk (motorkap haalt het dak van je garage toch niet?
 
Standaard op de Turbo.

Overigens zit er op mijn MYP ook voor bijna 10k aan opties. En zo lang als we de prijslijst niet kennen is al het andere speculatief.
Ja, maar de Turbo begint bij 115k, en die heeft idd de sub.
Als je de optielijst van de huidige versies bekijkt vind ik dat hallucinant. Verwarmde zeteltjes: 500€ verwarmde zetels achteraan: nog eens zoiets. Stickertjes buiten: 1000€. Logo in koetswerkkleur: bijbetalen.
Witte wijzerplaten: 500€… carbon plaatje aan de zijkant 1000€ etc etc
 
Ja, maar de Turbo begint bij 115k, en die heeft idd de sub.
Als je de optielijst van de huidige versies bekijkt vind ik dat hallucinant. Verwarmde zeteltjes: 500€ verwarmde zetels achteraan: nog eens zoiets. Stickertjes buiten: 1000€. Logo in koetswerkkleur: bijbetalen.
Witte wijzerplaten: 500€… carbon plaatje aan de zijkant 1000€ etc etc
Maar op de verwarmde zetels na: who cares?
 
  • Like
Reactions: horta
Toyota bekent dieselfraude:



Persbericht van Toyota:

 
  • Informative
Reactions: Maarten
Toyota bekent dieselfraude:



Persbericht van Toyota:

Gaat lekker daar…
 
Ja, dat weet jij natuurlijk beter dan de persoon die al ruim 25 jaar Porsche rijdt…

Ik heb inmiddels de configurator bekeken. Voor 5.000 euro extra heb ik alles wat ik nu ook heb. En heel veel wat ik nu niet heb. Het is simpelweg een zeer compleet uitgeruste auto.
Ik vind het ook een strakke prijs voor wat lijkt een fijne auto. Begrijp dan ook de prijs van een i5, etc niet (weliswaar ander model). Beetje aangeklede ID7 komt al in de buurt 🙈 Ik vermoed dat deze Macan erg goed gaat verkopen en veel mensen laat overstappen naar BEV.
Voor de model Y zie ik het ook niet als een concurrent. Die rijd je al voor de helft en uiteindelijk is voor velen budget van doorslaggevende rol bij de keuze.
Tja, de Autowereld is behoorlijk in beweging.
 
De strakke prijs komt ervan omdat BPM wegvalt in Nederland.

In België komt de nieuwe Macan 15K duurder uit dan de vorige.

Ik zit overigens aan 17K om in bepaalde vorm feature parity te krijgen met een Model Y, oftewel 104K totaal.

Het ding is dat je echt elk dingetje apart moet selecteren, van de comfortstoelen met memory (en nog altijd minder memory plaatsen dan in een Tesla), de Porsche Entry om zonder op een knopje te duwen in je auto te geraken, en er zit geen dash cam in.
 
Ik vind het wat vreemd dat zo'n Porsche Macan met een MY vergeleken wordt.
Een MY kom je dagelijks tig keren tegen, terecht want waarschijnlijk de beste prijs/kwaliteitverhouding op de markt. Maar door zijn succes letterlijk een erg alledaagse auto.
Wie een Macam koopt is duidelijk bereid om flink te betalen voor een zekere exclusiviteit. Iemand die (te) rijk is, of zich rijk waant, vindt in het uitgeven van teveel geld voor wat hij krijgt juist dat superioriteitsgevoel. Zoiets wegredeneren met rationele argumenten is op voorhand een verloren zaak.
 
Ik vind het wat vreemd dat zo'n Porsche Macan met een MY vergeleken wordt.
Een MY kom je dagelijks tig keren tegen, terecht want waarschijnlijk de beste prijs/kwaliteitverhouding op de markt. Maar door zijn succes letterlijk een erg alledaagse auto.
Wie een Macam koopt is duidelijk bereid om flink te betalen voor een zekere exclusiviteit. Iemand die (te) rijk is, of zich rijk waant, vindt in het uitgeven van teveel geld voor wat hij krijgt juist dat superioriteitsgevoel. Zoiets wegredeneren met rationele argumenten is op voorhand een verloren zaak.
Kom nou, kijk eens rond wat er in België rond rijdt...

Als je exclusiviteit wilt, koop je geen Macan in België 😂
 
Ik vind het wat vreemd dat zo'n Porsche Macan met een MY vergeleken wordt.
Een MY kom je dagelijks tig keren tegen, terecht want waarschijnlijk de beste prijs/kwaliteitverhouding op de markt. Maar door zijn succes letterlijk een erg alledaagse auto.
Wie een Macam koopt is duidelijk bereid om flink te betalen voor een zekere exclusiviteit. Iemand die (te) rijk is, of zich rijk waant, vindt in het uitgeven van teveel geld voor wat hij krijgt juist dat superioriteitsgevoel. Zoiets wegredeneren met rationele argumenten is op voorhand een verloren zaak.
Porsche zou ik niet exclusief willen noemen: beetje het standaard merk voor degene met een ruim budget. Wat dat betreft is de link met de model Y er wel, alleen niet het budget 🤪
 
De strakke prijs komt ervan omdat BPM wegvalt in Nederland.

In België komt de nieuwe Macan 15K duurder uit dan de vorige.

Ik zit overigens aan 17K om in bepaalde vorm feature parity te krijgen met een Model Y, oftewel 104K totaal.

Het ding is dat je echt elk dingetje apart moet selecteren, van de comfortstoelen met memory (en nog altijd minder memory plaatsen dan in een Tesla), de Porsche Entry om zonder op een knopje te duwen in je auto te geraken, en er zit geen dash cam in.
Tenzij je obees bent gewoon de sportstoelen selecteren. ;)
 
Ik vind het wat vreemd dat zo'n Porsche Macan met een MY vergeleken wordt.
Een MY kom je dagelijks tig keren tegen, terecht want waarschijnlijk de beste prijs/kwaliteitverhouding op de markt. Maar door zijn succes letterlijk een erg alledaagse auto.
Wie een Macam koopt is duidelijk bereid om flink te betalen voor een zekere exclusiviteit. Iemand die (te) rijk is, of zich rijk waant, vindt in het uitgeven van teveel geld voor wat hij krijgt juist dat superioriteitsgevoel. Zoiets wegredeneren met rationele argumenten is op voorhand een verloren zaak.

De reden om ernaar te kijken zit toch wel degelijk in meer range, sneller laden (wat dat betreft valt de MYP na de M3P een beetje tegen) en dat ik het toch ook wel een mooiere verschijning vind.

Daarnaast ga ik er voorshands vanuit dat de Porsche nog fijner zal rijden.

Maar goed, we zien tzt wel wat het wordt. Het is denk ik alleen maar gezond om ook even te kijken naar de alternatieven. Al was het maar omdat je dan lekkerder rijdt in jouw keuze ipv denken: ‘is dat niet een fijnere auto?’.
 
  • Like
Reactions: horta and fivari
Ik lees hier zaken als de ene die tienden van een seconde sneller is dan de andere, 3,3" vs 3,7"... Als die Porsche driver zijn reactiesnelheid niet top is heeft hij het al vlaggen 😂 4tienden van een seconde mensen, waar gaat dit over.
10km/h sneller en we spreken dan al over 250 - 260km/h, waar doe je dat (en hoe snel moet je dan aan de volgende SuC)? Zelfs in Duitsland wordt dat al een hele uitdaging. Sneller laden, meer range...
Hoeveel sneller laden, enkele minuten? Hoeveel meer range en maakt dat een verschil of je nu 500km of 600km aan één stuk blijft rijden? Hoe dikwijls doe je dat?
Kleuren en geuren, daar geen discussie maar een hele waslijst aan opties terwijl het bij een andere standaard is.. Dan moet je toch al heel verliefd zijn om dat extra te willen betalen. Tenzij je er niet moet naar kijken of je een budget van de zaak oid hebt. Niets op tegen trouwens.
 
  • Like
Reactions: job-lek