Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Een model X uit 2017 haalde ook maar 125 denk ik. En dan nog maar heel even.
Mijn MS uit 2016 haalde bij aankoop 115, maar in 2017 maar 93 meer, want softwarematig gecapt.
Mijn 2017 haalde 150kW de laatste jaren. Mijn 6 jaar oude Model X zou letterlijk sneller laden dan de meeste gloednieuwe EV's.

Dan begrijp je ook snel de onzin van 300kW snelladers, en verklaart ook waarom aanbieders nieuwe palen neerzetten van 150kW. En verklaart ook waarom ik naar V3 superchargers rij ipv niet-Tesla laders.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Tsja, daarom werken er maar 300.000 man. :p De meesten worden gelokt door old auto met de ronkende mercedessen en audi's.
Stel je voor dat je trots bent dat je legacy profielen aantrekt.

Wel lekker kneedbaar want geen moeilijke vragen over thuiswerken, BYOD en work/life balance. Maar ook een vijver die jaar na jaar kleiner wordt want die verrekte millenials en Zoomers hebben niet zo een interesse in zo een legacy mobiel en kantoorwerk.
 
Het is duidelijk dat ze niet mikken op de bovenkant van de arbeidsmarkt. Dat zijn van die slimmeriken die zelf kunnen nadenken en lastige vragen stellen aan HR en de wagenparkbeheerders. Die moet je als bedrijf gewoon niet willen hebben.
Ik ken een nogal conservatief bedrijf waar de werknemers wel die vragen begonnen te stellen, en de car policy gewijzigd werd en Tesla en Hyundai/Kia net werd toegevoegd, net omdat de klassieke Duitse en Franse merken gewoon te weinig aanbod hadden en hun prijzen te hoog waren om in de oude car policy te passen.

Maar in België zit je dan ook met de nieuwe fiscale realiteit waarbij benzine, diesel of hybride kopen vanaf 2023 jaar na jaar fiscaal afgestraft wordt. Overigens iets wat ik mis in Nederland, waar wel de bijtelling van elektrisch is gestegen, maar de bijtelling van fossiel ongewijzigd is gebleven.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Ik ken een nogal conservatief bedrijf waar de werknemers wel die vragen begonnen te stellen, en de car policy gewijzigd werd en Tesla en Hyundai/Kia net werd toegevoegd, net omdat de klassieke Duitse en Franse merken gewoon te weinig aanbod hadden en hun prijzen te hoog waren om in de oude car policy te passen.

Maar in België zit je dan ook met de nieuwe fiscale realiteit waarbij benzine, diesel of hybride kopen vanaf 2023 jaar na jaar fiscaal afgestraft wordt. Overigens iets wat ik mis in Nederland, waar wel de bijtelling van elektrisch is gestegen, maar de bijtelling van fossiel ongewijzigd is gebleven.
De bijtelling van fossiel is al 25%. Dat is best heel veel.
 
Stel je voor dat je trots bent dat je legacy profielen aantrekt.

Wel lekker kneedbaar want geen moeilijke vragen over thuiswerken, BYOD en work/life balance. Maar ook een vijver die jaar na jaar kleiner wordt want die verrekte millenials en Zoomers hebben niet zo een interesse in zo een legacy mobiel en kantoorwerk.
De eis is minimaal universitair. Thuiswerken is geen probleem, net als BYOD en work/life balance. De salarissen zijn gewoon erg goed. En millenials en zoomers? Die leren vanzelf te gaan werken in plaats van te niksen. Komen ze vanzelf achter na een paar jaar.
 
  • Funny
Reactions: Michel_AH
De Noren kwamen met de Model Y op een haar na (5 km) tot de WLTP. Bij de Hyundai die meedeed bleven ze 50 km achter bij de WLTP. Dus dat Hyundai eerlijker is, is wishful thinking.

Dat jij de MY lelijk vindt moet je helemaal zelf weten. Niet iedereen heeft smaak. Is prima.

En dat de Kona prijstechnisch in hetzelfde segment zit zegt alles over de prijs/kwaliteitsverhouding, nietwaar? Dat jij de zaken waarin de MY duidelijk beter scoort dan de Kona niet waardeert is echt alleen voor jou relevant. Dan koop jij de Kona. Ook prima.

Maar dat alles doet werkelijk niets af aan wat ik schreef.
Wansmaak is ook smaak hoor, daarom vind je de Model Y zo mooi. ;) ;) ;)

Als de Noren nou eens testen met exact gelijke omstandigheden dan zou er een vergelijking mogelijk zijn. Dat is helaas niet het geval dus de resultaten zeggen helemaal niets.
 
Wansmaak is ook smaak hoor, daarom vind je de Model Y zo mooi. ;) ;) ;)

Als de Noren nou eens testen met exact gelijke omstandigheden dan zou er een vergelijking mogelijk zijn. Dat is helaas niet het geval dus de resultaten zeggen helemaal niets.

Klagen over een Model Y en dan een Kona mooi vinden. 🤪

1696235448525.png
 
De bijtelling van fossiel is al 25%. Dat is best heel veel.
In België gaat de aftrekbaarheid van de kosten van een benzine, diesel of hybride nu jaarlijks zo omlaag dat je tegen 2026 geen van de kosten kan aftrekken van je winst.

Vanaf 2027 zal men dan de aftrekbare kosten van een EV, die nu op 100% staat, gradueel verlagen naar 70%.

Veel Belgische bedrijven hebben hun car policy dan ook aangepast en benzine, diesel en hybride verwijderd uit de lijsten.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Je prefereert het boven de Model Y. Ik vraag mij dan alleen af wat je gerookt moet hebben. 🤡

Wie heeft er dan een wansmaak om jouw woorden te gebruiken.
Ik kan begrijpen dat je budgetbewust wil gaan shoppen, maar 5K goedkoper dan een Model Y lijkt me niet budgetbewust hier. Moest een Y nu 50K zijn en zo een Kona 30K, ja, dan begrijp ik het. Maar de vanafprijs is 40K en de Model Y 47K, en op de Y zit er heel wat meer standaard op dan op de Kona... Ik bedoel maar, je moet al de Premium Sky kiezen om quasi gelijk uit te komen qua features, en die's 51K.
 
Ik kan begrijpen dat je budgetbewust wil gaan shoppen, maar 5K goedkoper dan een Model Y lijkt me niet budgetbewust hier. Moest een Y nu 50K zijn en zo een Kona 30K, ja, dan begrijp ik het. Maar de vanafprijs is 40K en de Model Y 47K, en op de Y zit er heel wat meer standaard op dan op de Kona... Ik bedoel maar, je moet al de Premium Sky kiezen om quasi gelijk uit te komen qua features, en die's 51K.
Als je gewoon niet meer hebt dan 40 dan snap ik de keuze voor de Kona maar dan past een MY gewoon niet bij je budget.
 
Als je maar 40K hebt is zelfs de Kona een beetje kneus, want dan heb je enkel de basisversie.
Dat klopt maar vooral in NL wordt verre weg het meeste van de auto's gekocht als basisversie. Soms zelfs speciaal uitgeklede lease versies.
Hooguit een kek kleurtje en dikke wielen om indruk te maken op de buren.

Dat er op een Tesla standaard voor 5-10K€ aan opties zit als je een vergelijkbare uitrusting wil hebben, daar kijkt niemand naar hier.
 
Zoals eerder vermeld gaat het om de premium. Die is on par met een Y voor wat betreft opties. Zelfs on par met een Y met EAP. Ik ga echt nooit voor de goedkoopste versie, behalve wellicht de Y omdat ik EAP niet nodig vind.
Dan klopt het dat hij ineens dik in de 50K kost, is nog steeds niet 100% vergelijkbaar is en nog steeds 40cm korten en 10cm smaller.

1696250672207.png
1696250694869.png

Het hoekige grijze interieur is dat van een goedkoop bestelbusje uit de jaren 90.

Als jij liever een Kona wil prima maar Model Y kiezer beschuldigen van wansmaak pleit niet echt voor je.
 
  • Funny
Reactions: Michel_AH