Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
RobsEV, voor een bedrijf dat vecht voor zijn overleving, vallen de winstcijfers nog vrij goed mee. Ter vergelijking TSLA maakt in Q2 een winst van afgerond 2,5 miljard euro:
De Japanse autobouwer Toyota behaalde vorig kwartaal een operationele winst van 1.100 miljard yen (7 miljard euro), dat was een stuk meer dan verwacht (880 miljard yen). Voor het volledige boekjaar behoudt Toyota wil de jaarprognose van 3.000 miljard yen operationele winst.
Post-corona genieten de autobouwers van een robuuste vraag en van de mogelijkheid om de prijzen op te trekken. Toyota maakte en verkocht in juni een recordaantal auto's.
Op de beurs van Tokio sloot Toyota 2,5 procent hoger af op 2.445,5 yen, een recordkoers.


IMG_6264.jpeg
 
Ik zag in China redelijk wat Toyota EV’s rijden.
Lijkt daar een groter succes dan hier. Hoofdvogel natuurlijk is hun plaatselijke BYD. Die zou daar 23000€ kosten als ik mijn contactpersoon mag geloven. De mooiste vond ik de XPeng.
IMG_0585.jpeg

Allemaal in meegereden via Didi (de locale Uber cloon). Heel mooie wagens.
We reden zelfs in een mooie VW passat BEV. Hier niet te koop bij mijn weten.
Verder zijn er heel veel merken met enkel chinese tekens. Voor mij nog ongekend dus.
 
Echt goed nieuws is dit niet. Impact zal best groot zijn, werkeloosheid, staatssteun, uitstel EV's, etc ..... Gaat bakken met geld kosten (en wie gaat dat betalen ?) Liever gezien dat ze het wel gaan redden.
Er zijn wel meer onrendabele jobs verdwenen. En toch zijn economie en welvaart gegroeid.

Rara hoe kan dat?

 
Echt goed nieuws is dit niet. Impact zal best groot zijn, werkeloosheid, staatssteun, uitstel EV's, etc ..... Gaat bakken met geld kosten (en wie gaat dat betalen ?) Liever gezien dat ze het wel gaan redden.
Dan kunnen we perfect naar de 4-dagen week.
Mijn grootouders werkten nog 6 dagen per week en hadden maar 2 weken vakantie.
De overgang naar 5 dagenweek heeft indertijd ook groeipijnen gekost, maar ik ben blij dat onze voorouders toch van paard en kar overgestapt zijn naar de auto. Al heeft dat veel smidjes hun baan gekost.
 
Vandaag in “Beurs bij ‘t ontbijt” van Bolero :

“• Nikola: de groep roept alle tot nu toe geleverde elektrische trucks op batterijen terug en schort de verkoop op. Er zijn in totaal 209 elektrische trucks op de markt. Een onderzoek naar de oorzaak van enkele brandincidenten lijkt dat een koelmiddellek in een batterijpakket de oorzaak is. Meer zorgen voor het bedrijf dat eerder al "substantiële twijfels" uitte over zijn vermogen om door te gaan als een ‘going concern’ voor de komende 12 maanden.”

 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik