Knap. Want zeker met de Cx van de Mercedes verwacht je bij die snelheden niet zo'n groot verschil.
Het is erg moeilijk om op basis van twee resultaten te vergelijken.
De massa van de EQS ligt hoger en dat maakt ook wat. Verder hebben de parameters van het moment zoals wind, windrichting, banden, bandenspanning, hoogteverschil, ander verkeer, ...allemaal invloed.
Ik meen dat Teslabjörn ooit een challenge deed met andere banden onder een Taycan en daardoor werd die ineens bijna (!) een zuinigheidskampioen. In elk geval was het verschil met de standaardwielen groot.
Instellen van de cruise op 140 km/u wil ook niet zeggen dat je 140 km/u rijdt.
Niet elk merk neemt alle verbruik mee in wat de boordcomputer aangeeft. Ik merk zelf dat voorverwarmen, op batterij dus niet aangesloten aan de laadpaal, bij de e-tron niet wordt meegenomen, maar dat verwarming tijdens het rijden wel in rekening wordt gebracht. Geen idee hoe dat bij een MS zit. Maar zo krijg je verschillen en een vertekend beeld.