Helemaal correct, R. Zo is het blijkbaar mogelijk om het reële brandstofverbruik van moderne auto's met 15% te verminderen door aftermarket..Als je maar goed uit de test komt is er geen enkele drive om iets aan de werkelijke emissie te doen...
een aerodynamisch verbeterde bodemplaat te monteren.
Lees dit artikel: http://bijtellingsblog.nl/futuristische-bodemplaat-corellian-maakt-leaseauto-15-procent-zuiniger/
Hierin wordt deze opmerking gemaakt:
Dat de verbruikstests blijkbaar allemaal op rollenbanken plaats vinden, maakt dat het niet genoeg 'loont' om de luchtweerstand te verminderen.De eerste vraag die in ons opkomt is: 'Waarom ontwikkelen fabrikanten dit niet zelf?' -Het blijkt dat het voor fabrikanten nog niet rendabel is om een bodemplaat te ontwikkelen omdat dit niet meegenomen wordt in de testcycli die de fabrikanten moeten doorlopen voordat de auto op de markt komt.
Nu heeft de Model S dankzij de vlakke bodemplaat hier waarschijnlijk geen baat meer bij, maar 15% besparing is natuurlijk enorm veel.