You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ook onder de indruk van het verbruik van de iX3, en een aanvaardbare prijs. Stevige concurrentie voor de model X.
Het lage verbruik is wrs te wijten aan het feit dat hij maar 1 motor heeft (maar wel een krachtige, en RWD rijdt dan ook nog eens prettig).
Hyundai kona / kia e-niro zijn ook zuinig, ondanks dat ze niet aerodynamisch zijn, maar ze hebben eveneens maar 1 motor.
Deze iX3 is ook zuiniger dan een polestar 2, ongeveer hetzelfde gewicht, maar wel meer auto.
Denk dat die goed gaat verkopen, zeker hier in het SUV verslaafde belgie.
Dat van de enkele krachtige motor gerelateerd aan zuinigheid snap ik niet helemaal. Ik heb nog een Tesla Model S P85 (niet D). Die is toch echt minder zuinig dan een Model S 85D (zowel P als niet P).Ook onder de indruk van het verbruik van de iX3, en een aanvaardbare prijs. Stevige concurrentie voor de model X.
Het lage verbruik is wrs te wijten aan het feit dat hij maar 1 motor heeft (maar wel een krachtige, en RWD rijdt dan ook nog eens prettig).
Hyundai kona / kia e-niro zijn ook zuinig, ondanks dat ze niet aerodynamisch zijn, maar ze hebben eveneens maar 1 motor.
Deze iX3 is ook zuiniger dan een polestar 2, ongeveer hetzelfde gewicht, maar wel meer auto.
Denk dat die goed gaat verkopen, zeker hier in het SUV verslaafde belgie.
Dat van de enkele krachtige motor gerelateerd aan zuinigheid snap ik niet helemaal. Ik heb nog een Tesla Model S P85 (niet D). Die is toch echt minder zuinig dan een Model S 85D (zowel P als niet P).
Tja kan aan vanalles liggen, ouder type, minder efficient?
Wat vast staat is dat een model 3 SR+ zuiniger is dan een LR AWD. komt het door het gewicht van de batterijen, het gewicht van de motor, de inwendige wrijving van de motor?
Het valt mij op dat de zuinigste EV's (model 3 SR+, Kona, VW ID3, mini electric, en nu ook de iX3) geen AWD zijn, en dat de LR AWD minder zuinig is.
En ook een stroomvreter gelijk de polestar is AWD, model S en X dual motor zijn ook geen zuinigheidswonders...
Een vierwielaangedreven wagen zal altijd wel iets meer verbruiken,
Dat komt doordat de tweede motor aan de voorzijde van een zuiniger type is dan de enkele motor aan de achterzijde. Bij enigszins constante snelheden wordt de achterste motor uitgeschakeld.Niet bij Tesla. S90D is zuiniger dan S90. Althans volgens de normen.
Dus 1 zuinige motor is het beste. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om dat te snappen.
Ben het met je eens als je `beste` vervangt door `zuinigste`
Bij de M3 is de ene motor veel `alerter` maar de andere motor weer ´zuiniger´. Daar wordt rekening mee gehouden in de software. Dankzij de 2 motoren hangt de auto aan je stroompedaal, heb je maximale tractie, ander bochtengedrag, etc.
Idd wel meer gewicht en een fractie minder zuinig.
Maar in vergelijking met een ICE (2WD versus 4WD) valt het extra verbruik (2WD versus 4WD) reuze mee.
Ik kan me voorstellen dat je met 2 motoren (voor en achter as) meer energie kunt regenereren tijdens het "remmen" dan met 1 motor (achter)?Dus 1 zuinige motor is het beste. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om dat te snappen.
Geen raketgeleerde hier...ook geen serieuze techneut. Bij een conventioneel aangedreven auto begrijp ik direct waarom 1 zuinige motor een stuk zuiniger is dan een 4 wiel aangedreven variant. Immers de extra overbrenging helpt niet mee.Dus 1 zuinige motor is het beste. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om dat te snappen.