Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
@SparkyM3LR4WD Het was precies andersom, het eerste halfjaar mocht de prijs contractueel niet worden veranderd, daarna is hij met 10k verhoogd om de verliezen enigszins te beperken.
Zowel horta als SparkyM3LR4WD hebben gelijk. De prijs van de Ampera is op een bepaald moment fors verhoogd, ik meen met € 6.000, en daarna vielen de verkopen kennelijk dusdanig tegen dat ze er nu mee dreigden te blijven zitten. En hebben ze nu de prijs maar weer fors verlaagd, met idd € 10.000.
 
Vandaag een artikel in de krant over een te verwachten prijzenoorlog in de autosector : plug-inhybrides om zo boetes te vermijden. Vooral Mercedes wordt genoemd.
Car industry could see price war on hybrid vehicles in 2020
Verder blijken automerken zeer snel de grootste uitstoters uit hun gamma te weren. Een mooi voorbeeld is Mercedes, dat na twee jaar stopt met de X-klasse. Je vraagt je toch af wat er bij Mercedes allemaal aan 't mislopen is...
 
Specificaties maken kan iedereen, maar werkelijk in productie nemen......
En dan ook nog die specs waarmaken tegen een betaalbare prijs.....
Nikola zou in voorjaar 2018 zijn Nikola One rijdende prototype presenteren. Die truck is er nog steeds niet. Nikola zou in 2019 de eerste FCEV trucks op de weg hebben. De introductie van die waterstof trucks is nu door Nikola uitgesteld tot 2023.
Nikola heeft het tij fors tegen. De prijsstelling van de Tesla semi met 500 km bereik is 136.000 euro.

De kostprijs van een Ballard brandstofcel voor een truck is 134.000 euro. Dus alleen de brandstofcel voor die Nikola is vrijwel even duur als een complete semi.
Nikola gaat tot 2023 eerst elektrische trucks leveren. Die H2 trucks, nou vergeet die maar, die komen er nooit.