Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zag het artikel inderdaad nergens meer staan, en ook de andere kranten zwijgen.
Ach. Een zoveelste recall van de klassieke automobielsector, who cares? Erger nog, er zijn mensen die dit als een plus zien : "kijk eens hoe zeer ze met de kwaliteit van de auto's begaan zijn. Als er een probleempje is zorgen ze dat het opgelost wordt.".
Zou Tesla nu al failliet zijn ?
Gaat de geplande wake nog door op 21 September, overigens?
Waarschijnlijk is het dan al te laat, gegeven het onbedaarlijke janken van Musk de laatste tijd.
Alleen na een jointje met een Youtuber kon er nog een lachje vanaf, zag ik eerder deze week.
 
Afgelopen met alle discussie over prijs, wanneer daar iets van € 25,00 per kilogram staat. En tankbeurten dus weer meer dan € 100,00 per stuk gaan kosten. Zoals het eigenlijk ook hoort, volgens Shell.

Het H2-station bij mij om de hoek rekent een tientje per kg. Er is nu nog geen markt voor H2 als tankbrandstof, dus heeft Shell een prijs geprikt die het tanken ongeveer even duur maakt als benzine.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Het H2-station bij mij om de hoek rekent een tientje per kg. Er is nu nog geen markt voor H2 als tankbrandstof, dus heeft Shell een prijs geprikt die het tanken ongeveer even duur maakt als benzine.
Ik heb geen idee van de werkelijke prijs, hoor. Hoorde in Groningen ooit € 12,50 worden genoemd door de lokale promotor. Dacht daarom dat het wel het dubbele zou moeten kosten bij Shell.

Maar dat kleine beetje kruissubsidie van waterstof met de andere fossiele brandstoffen en de cafetariaproducten maakt natuurlijk niet meer uit. En loss leader pricing kennen ze anders ook wel.
 
Gaat de geplande wake nog door op 21 September, overigens?
Waarschijnlijk is het dan al te laat, gegeven het onbedaarlijke janken van Musk de laatste tijd.
Alleen na een jointje met een Youtuber kon er nog een lachje vanaf, zag ik eerder deze week.

het kan vriezen, het kan dooien. maar 21 september gaat door, funding is secured. net als de foods&drinks.
zelfs een bed is voorhanden.
 
Ik heb vorige week een ritje gereden in de i-pace. Een maat van mij is fotograaf, en had er een mee gekregen van Jaguar.

Buitenkant zat mooi in de lak en design vond ik ook geslaagd en stoer. Er zat wel o.a een difusor op, etc.

De ruimte binnenin is veel kleiner dan een s. De frunk mag geen naam hebben, en de trunkvloer is veel hoger dan een s. Alsof daar de accu ligt, zoals bij veel hybrides.

De kwaliteit van het interieur is wel super en daar kan tesla niet aan tippen.

Ik begreep dat er modellen komen met meer laadsnelheid.

Al met al, een mooie auto, waarbij de laadsnelheid (en infrastructuur) en de ruimte beperkt(er)zijn. Afwerking en materialen zijn wel mooi.

Reed eergisteren een aantal km achter een I-Pace op een landelijk weggetje. Zeker geen lelijke wagen, maar dat ding heeft blijkbaar een knopje waarmee je kan instellen dat het nep motorgeluiden maakt als je "gas" geeft ! Ik geloofde mijn oren niet; hoe idioot is dat? Waarom niet het geluid van galopperende paarden als ze dan toch bezig zijn!
 
Reed eergisteren een aantal km achter een I-Pace op een landelijk weggetje. Zeker geen lelijke wagen, maar dat ding heeft blijkbaar een knopje waarmee je kan instellen dat het nep motorgeluiden maakt als je "gas" geeft ! Ik geloofde mijn oren niet; hoe idioot is dat? Waarom niet het geluid van galopperende paarden als ze dan toch bezig zijn!
Ik dacht dat dat geluid alleen voor intern, voor de bestuurder en passagiers was ?
 
Reed eergisteren een aantal km achter een I-Pace op een landelijk weggetje. Zeker geen lelijke wagen, maar dat ding heeft blijkbaar een knopje waarmee je kan instellen dat het nep motorgeluiden maakt als je "gas" geeft ! Ik geloofde mijn oren niet; hoe idioot is dat? Waarom niet het geluid van galopperende paarden als ze dan toch bezig zijn!
Ik hoorde op ‘Tesla Time News’ dat in sommige staten van de US per 2020 het mogelijk verplicht gaat worden dat EVs ‘motorgeluid’ moeten produceren bij lage snelheden voor de veiligheid van voetgangers.
 
Ik hoorde op ‘Tesla Time News’ dat in sommige staten van de US per 2020 het mogelijk verplicht gaat worden dat EVs ‘motorgeluid’ moeten produceren bij lage snelheden voor de veiligheid van voetgangers.

dàt zou weer eens een blunder van formaat zijn van de beleidsmensen.
Geluidsoverlast is één van de grootste kwalen vandaag. Nu is er eindelijk een auto die wél stil is...
Dat men liever de brullende motoren aanpakt ! (én de oortjes:rolleyes:)


Ik heb overigens in +240.000km nooit problemen gehad met voetgangers of fietsers. Behalve als ik 5 km/u rij, dan wil het wel eens gebeuren dat men de auto niet hoort. Maar wat is het risico dan ? Iets met een mug en een kanon.
 
Reed eergisteren een aantal km achter een I-Pace op een landelijk weggetje. Zeker geen lelijke wagen, maar dat ding heeft blijkbaar een knopje waarmee je kan instellen dat het nep motorgeluiden maakt als je "gas" geeft ! Ik geloofde mijn oren niet; hoe idioot is dat? Waarom niet het geluid van galopperende paarden als ze dan toch bezig zijn!
Was het geen E-pace? Die maakt van zichzelf klassieke motorgeluiden;).
 
  • Funny
Reactions: CARdioDriver
dàt zou weer eens een blunder van formaat zijn van de beleidsmensen.
Geluidsoverlast is één van de grootste kwalen vandaag. Nu is er eindelijk een auto die wél stil is...
Dat men liever de brullende motoren aanpakt ! (én de oortjes:rolleyes:)

+1
Ik bezocht dit voorjaar Shanghai en Hong Kong. In Shanghai waren alle scooters vervangen door electrische exemplaren. Wat een heerlijke rust in vergelijking met Hong Kong, waar ICE-scooters er lustig op los tierden. In Hong Kong dan wel weer Tesla’s op elke hoek van de straat, maar die konden het brommer geluid onvoldoende compenseren.
 
+1
Ik bezocht dit voorjaar Shanghai en Hong Kong. In Shanghai waren alle scooters vervangen door electrische exemplaren. Wat een heerlijke rust in vergelijking met Hong Kong, waar ICE-scooters er lustig op los tierden. In Hong Kong dan wel weer Tesla’s op elke hoek van de straat, maar die konden het brommer geluid onvoldoende compenseren.
In Shanghai rijden ook veel Tesla's, en heel erg veel hybride taxi's (althans, Chinese Übers). Wat vooral enorm veel uitmaakt is dat enkele jaren geleden het verbod op toeteren in de stad is ingevoerd... Wat een (zeer relatieve) oase van rust is het er nu geworden!
 
  • Like
Reactions: CARdioDriver
Ik heb overigens in +240.000km nooit problemen gehad met voetgangers of fietsers. Behalve als ik 5 km/u rij, dan wil het wel eens gebeuren dat men de auto niet hoort. Maar wat is het risico dan ? Iets met een mug en een kanon.
Idem hier, d.w.z. ik heb wel eens gehad dat voetgangers of fietsers mij niet horen als ik er heel langzaam achter rijdt. Gevaarlijk is dat helemaal niet, hooguit onhandig omdat je er dan niet langs kunt en ik niet wil toeteren omdat dat niet in verhouding is. Het zou handig zijn om voor dat soort situaties een mini-claxon te hebben, een soort heel zachte toeter (geluidsniveau fietsbel) waarmee je op beschaafde manier erop kan attenderen dat er een auto achter ze zit. Heb een tijdje geleden overigens gehoord dat er wetenschappers bezig zijn om zo’n speciale mini-claxon te ontwikkelen, inclusief testen met allerlei soorten geluiden om te kijken wat het beste werkt. Zal op een gegeven moment wel op de markt komen denk ik.
Permanent geluid maken alleen maar om te zorgen dat andere mensen je horen is een heel slecht idee.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Dak of raam even open en radio op 8!
Ik wil graag zo stil mogelijk rijden.
Meestal doe ik gewoon niets en blijf ik er achter rijden, net zolang tot ze me in de gaten krijgen. Vroeg of laat gebeurt dat vanzelf. Ik hoop dan een beetje dat ze onder de indruk zijn hoe stil zo’n elektrische auto is (op lage snelheid) om daarmee EV rijden weer een beetje te promoten. Het is in ieder geval goed voor verwonderde, zo niet bewonderende, blikken.