Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Audi is tegenwoordig "heel goed bezig". Behalve dat het hun leger topadvocaten niet lukt om hun in Duitsland vastzittende directeur (wegens verdacht in sjoemeldieselzaak) vrij te krijgen, lees ik nu dat de Audi Q7 nog slechts met dieselmotoren leverbaar is (natuurlijk met de beproefde sjoemelsoftware die Porsche niet meer wil), en dat de eerder leverbare e-tron uit het leveringsprogramma is gehaald. Vorsprung durch Technik! o_O
 
Ho Ho er zijn er al 3, dus dan zitten we al op 7!
Een nieuwe variant van het kip-ei probleem ontdekt? Meer stations dan auto’s.

Het leuke van die waterstofstations is natuurlijk het betaalproces. Als dat hetzelfde wordt als voor de andere fossiele brandstoffen (hun waterstof zal toch wel uit aardgas komen), dan wordt er normaal aan de kassa afgerekend en staat de prijs gewoon op de pomp. Afgelopen met alle discussie over prijs, wanneer daar iets van € 25,00 per kilogram staat. En tankbeurten dus weer meer dan € 100,00 per stuk gaan kosten. Zoals het eigenlijk ook hoort, volgens Shell.

En dan hebben we het nog niet over het ontbreken van accijnzen op deze motorbrandstof. Die afschaffing van de dividendbelasting voor buitenlandse aandeelhouders van RD Shell moet toch ergens van betaald worden?
 
Last edited:
Een nieuwe variant van het kip-ei probleem ontdekt? Meer stations dan auto’s.

Het leuke van die waterstofstations is natuurlijk het betaalproces. Als dat hetzelfde wordt als voor de andere fossiele brandstoffen (hun waterstof zal toch wel uit aardgas komen), dan wordt er normaal aan de kassa afgerekend en staat de prijs gewoon op de pomp. Afgelopen met alle discussie over prijs, wanneer daar iets van € 25,00 per kilogram staat. En tankbeurten dus weer meer dan € 100,00 per stuk gaan kosten. Zoals het eigenlijk ook hoort, volgens Shell.

En dan hebben we het nog niet over het ontbreken van accijnzen op deze motorbrandstof. Die afschaffing van de dividendbelasting voor buitenlandse aandeelhouders van RD Shell moet toch ergens van betaald worden?
Mijn bericht was ironisch bedoeld ;-)
Het is toch fantastisch dat shell weer een nieuwe manier heeft gevonden om geld te verdienen? Ze betalen de lobby er rijkelijk voor
 
Mijn bericht was ironisch bedoeld ;-)
Het is toch fantastisch dat shell weer een nieuwe manier heeft gevonden om geld te verdienen? Ze betalen de lobby er rijkelijk voor
Ik betwijfel het. Hoeveel subsidie er ook gegeven wordt voor de aanleg van waterstofinfrastructuur, er zal altijd nog geld van Shell in dat zwarte gat verdwijnen. (Jaja, samen met dat van ons, belastingbetalers.)
 

Ook hier is dit niet eens interessant. :)

Ik zag het artikel inderdaad nergens meer staan, en ook de andere kranten zwijgen.
Ach. Een zoveelste recall van de klassieke automobielsector, who cares? Erger nog, er zijn mensen die dit als een plus zien : "kijk eens hoe zeer ze met de kwaliteit van de auto's begaan zijn. Als er een probleempje is zorgen ze dat het opgelost wordt.".
Zou Tesla nu al failliet zijn ?
 
  • Funny
Reactions: is3