Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Wat is verbazend vind aan die hele i-Pace presentatie in Portugal is dat ze een 'journalist' van Bright laten overvliegen in een private jet. Geven hem een paar ritjes op het circuit en op de weg en dat alles voor een filmpje dat welgeteld 11.000 views krijgt. Ik zou meer lol beleven aan het in de fik steken van briefjes van 50 euro.

Ken er toevallig eentje dus ik kan uit eerste hand bevestigen dat dit niet zo heel uitzonderlijk is. Er is nu eenmaal een budget bij de auto bedrijven en ja, met een prive jet naar een exotische locatie kan daar soms wel eens van af.
 
Ik geloof dat de I Pace carplay en Android Auto heeft, dus het kan wel. Eigenlijk is er geen reden dat er nog een navigatie/entertainment module in de auto zelf zit. Een scherm is voldoende. Ook gelijk een grote manco van Tesla overigens. Met alle respect voor hun software ontwikkeling team, het is gewoon onmogelijk de dynamiek te volgen die gaande is in de wereld van de mobiele apps.

Volgens mij is er juist weer een trend om terug te keren naar incar navigatie, omdat de combinatie van HD maps en sensoren in de auto (camera/lidar) autonoom rijden mogelijk maken.
Met een aparte sensor suite en een aparte navigatie app is het lastig nauwkeurige data te verzamelen.
 
In januari heb ik - dankzij Tesla - een week (1557 km) met een nieuwe Jaguar F-Pace gereden, Ik vond het veercomfort wat beter, en het interieur mooier afgewerkt. De trage dieselmotor met 3 bedrijfsmodi (eco/normaal /sport) werkte op m'n lachspieren. Het dashboard stikt van de knopjes, en de bediening van het centrale infotainmentscherm verliep omslachtig; het deed me terugverlangen naar het opgeruimde Tesla scherm. Met mistig weer was het turen door de verwarmingsdraden in de F-Pace voorruit.
 
  • Like
Reactions: S-19910
In januari heb ik - dankzij Tesla - een week (1557 km) met een nieuwe Jaguar F-Pace gereden, Ik vond het veercomfort wat beter, en het interieur mooier afgewerkt. De trage dieselmotor met 3 bedrijfsmodi (eco/normaal /sport) werkte op m'n lachspieren. Het dashboard stikt van de knopjes, en de bediening van het centrale infotainmentscherm verliep omslachtig; het deed me terugverlangen naar het opgeruimde Tesla scherm. Met mistig weer was het turen door de verwarmingsdraden in de F-Pace voorruit.
F-Pace en I-pace zijn toch niet te vergelijken, twee totaal verschillende auto's.
 
En toch, en toch..
de overheersende negatieve berichtgeving schaadt Tesla Motors Corp. Zoveel, dat toekomstige EV rijders eerder de traditionele merken gaan kiezen als dat kan. Het bestelgedrag en keuze voor de I-pace is daarvoor m.i. een goede aanwijzing.
4000 mensen hadden immers ook voor X of S kunnen kiezen om de 4% te pakken.
 
Maar dat hebben ze toch niet gedaan? En dat lijkt me prima. Er zijn altijd mensen die blijven zwaren bij "hun eigen merk", of een "Europese auto" f "een premium" merk met mooie afwerking etc ..Hoe meer EV's., hoe beter. Dus dit aanbod schept een extra vraag waar Tesla (voor de kopers) niet het antwoord op is. Tesla kan de wereldwijde vraag naar EV's toch niet aan. In 2012/2013 hadden veel meer mensen die 0% kunnen "pakken" - hebben ze ook niet gedaan. Die schade valt uiteindelijk ook wel mee, zo lang ze maar over je praten...
 
Maar dat hebben ze toch niet gedaan? En dat lijkt me prima. Er zijn altijd mensen die blijven zwaren bij "hun eigen merk", of een "Europese auto" f "een premium" merk met mooie afwerking etc ..Hoe meer EV's., hoe beter. Dus dit aanbod schept een extra vraag waar Tesla (voor de kopers) niet het antwoord op is. Tesla kan de wereldwijde vraag naar EV's toch niet aan. In 2012/2013 hadden veel meer mensen die 0% kunnen "pakken" - hebben ze ook niet gedaan. Die schade valt uiteindelijk ook wel mee, zo lang ze maar over je praten...
Ik had ff een hele donkere zonnebril op ....
 
Maar dat hebben ze toch niet gedaan? En dat lijkt me prima. Er zijn altijd mensen die blijven zwaren bij "hun eigen merk", of een "Europese auto" f "een premium" merk met mooie afwerking etc ..Hoe meer EV's., hoe beter. Dus dit aanbod schept een extra vraag waar Tesla (voor de kopers) niet het antwoord op is. Tesla kan de wereldwijde vraag naar EV's toch niet aan. In 2012/2013 hadden veel meer mensen die 0% kunnen "pakken" - hebben ze ook niet gedaan. Die schade valt uiteindelijk ook wel mee, zo lang ze maar over je praten...
Geen probleem. Iedereen zijn eigen keuze. Maar wel gebaseerd op feiten en niet op halve waarheden of zelfs leugens. Dat spel wordt momenteel gevoerd. De gevestigde orde stuurt leugenachtige berichten de wereld in en traineert tegelijkertijd de overgang naar EV's. Zo gaat het al tientallen jaren (zie 'who killed the electric car') en op een bredere schaal al eeuwen met machtshebbers. Macht corrumpeert.

In opstand komen door steeds de juiste informatie te geven is extreem belangrijk. Zo kunnen we bijdragen aan een betere wereld. En zoals Gandhi al zei: 'be the change you want to see in the world'.
 
Bij FullChargedLive in de UK worden diverse electrische auto’s getoond, uiteraard de Tesla en ook de i-Pace.
Je gelooft het niet; Jaguar heeft er een generator bijgezet om bij daglicht de i-Pace nog eens extra te belichten (en ook om hem een beetje opgeladen te houden, want geen Superchargers om hem na afloop tweedaags event onderweg snel bij te laden?). Generator onder een kist gezet om hem nog een beetje te verbergen. De Tesla schijnt er later bijgekomen te zijn.

004A8D19-D16F-4D63-AB39-A65B659B7987.png
004A8D19-D16F-4D63-AB39-A65B659B7987.png


(grr, laatste week ook problemen om foto’s te uploaden/bekijken op dit forum)
 
Last edited:
Ik vind t geweldig, alle aandacht die de i-Pace krijgt, het geld dat Jaguar in de promotie pompt. Hoe meer aandacht voor de EV hoe beter. De filmpjes zijn prachtig, maken mij enthousiast als auto liefhebber. Hoop dat Audi en Porsche dat ook gaan doen. De journalist van “Fully Charged” rijdt zelf Tesla hij weet dus echt wel waar hij het over heeft. Wij willen toch zeker niet dat iedereen in een Tesla gaat rijden? Laten we hopen dat die i-Pace het extra zetje is dat de andere merken nu volle bak aan de slag gaan. Toen wij ouwe knarren van het forum onze 1e Tesla kregen in 2013 bestond t SuC netwerk ook niet en kijk nu eens. Ik heb goede hoop voor de toekomst. De markt ziet er over 5 jaar heeeeel anders uit zeg ik je.
 
Stond vanochtend naast een i-pace geparkeerd op mijn werk.
Op het dak hing een soort van sensor met draden naar de hoofdsteunen. En een afdekdoekje op de middenconsole.

Zou dit een auto zijn om final checks mee te doen?

En hier dus ook problemen om alle foto's up te loaden.
 

Attachments

  • 20180611_080556.jpg
    20180611_080556.jpg
    411 KB · Views: 55
  • 20180611_080643.jpg
    20180611_080643.jpg
    305.4 KB · Views: 45
  • Like
Reactions: CO2CLEAN