Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Helabela... mijn oude heeft een 22kw lader. Daarmee klop ik zelfs de nieuwere aan een 22kw. paal (Zonder fiatje)

Soms zijn oudjes toch nog sneller dan jongeren

Mits de 22kW paal op een 3x63A netaansluiting is aangesloten ;)
Veel 11kW palen zijn vanwege zuinigheid aangesloten op een 3x25A netaansluiting.
Het zou me niets verbazen als 22kW duo palen om dezelfde reden op een lagere capaciteit zijn aangesloten (maar is een beetje een aanname van me, kan dit zelf met mijn 11kW onboard charger niet testen)
(3x63A bij Liander is 1870 €, 3x40A 973 € p.j.)
 
Last edited:
Mits de 22kW paal op een 3x63A netaansluiting is aangesloten ;)
Veel 11kW palen zijn vanwege zuinigheid aangesloten op een 3x25A netaansluiting.
Het zou me niets verbazen als 22kW duo palen om dezelfde reden op een lagere capaciteit zijn aangesloten (maar is een beetje een aanname van me, kan dit zelf met mijn 11kW onboard charger niet testen)
(3x63A bij Liander is 1870 €, 3x40A 973 € p.j.)

wat is nu 3*63A.
Zelfs ik heb dat thuis;).
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
In de Franse tekst staat er een extra uitleg bij:
7h28 de conduite ( ou contact allumé), dus bij geactiveerde auto. Het is waarschijnlijk zoals bij mijn gps-tracker-hartslagmeter van TomTom: die houdt ook op een, naar eigen zeggen intelligente manier, rekening met pauzes tijdens het lopen. Ik vermoed dat alleen echte rijtijd als dusdanig wordt meegeteld. Er is ondertussen een stukje tekst over de SCx toegevoegd, enigszins herkenbaar.
Maar de huidige temperaturen doen wonderen. Ik zit met de Zoe momenteel ook op <14 kWh/100km, wel bij een lagere gemiddelde snelheid want veel file en stadsverkeer.
 
Wat is verbazend vind aan die hele i-Pace presentatie in Portugal is dat ze een 'journalist' van Bright laten overvliegen in een private jet. Geven hem een paar ritjes op het circuit en op de weg en dat alles voor een filmpje dat welgeteld 11.000 views krijgt. Ik zou meer lol beleven aan het in de fik steken van briefjes van 50 euro.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Wat is verbazend vind aan die hele i-Pace presentatie in Portugal is dat ze een 'journalist' van Bright laten overvliegen in een private jet. Geven hem een paar ritjes op het circuit en op de weg en dat alles voor een filmpje dat welgeteld 11.000 views krijgt. Ik zou meer lol beleven aan het in de fik steken van briefjes van 50 euro.
Het is door de wet verboden om geld in brand te steken. Vraag maar aan Frank Vandenbroucke :)
 
Wat is verbazend vind aan die hele i-Pace presentatie in Portugal is dat ze een 'journalist' van Bright laten overvliegen in een private jet. Geven hem een paar ritjes op het circuit en op de weg en dat alles voor een filmpje dat welgeteld 11.000 views krijgt. Ik zou meer lol beleven aan het in de fik steken van briefjes van 50 euro.
Ik was vroeger de koning van de vervalste studentenkaarten (want anders kwam je een aantal tenten in Leiden niet binnen), ik zal eens kijken of ik het niet verleerd ben en of ik een paar perskaarten kan vervalsen;-) iPhone mee voor een paar filmpjes, dit lijken mij leuke tripjes:)

OT: de filmpjes die over de Jag die de afgelopen dagen los zijn gekomen hebben een redelijk gemene deler: enigszins onwetende, maar zeer enthousiaste 'journalisten' die vol lof over het ding spreken! Ik moet eerlijk bekennen dat mijn aanvankelijke scepsis wel om is geslagen naar respect. Respect voor de dappere stap van zo'n relatief klein merk! Ik denk dat hij voor de acceptatie van EV rijden weer een mooi stapje vooruit betekent.
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Ik rij sinds eind 2013 - nu bijna 250K km in een Tesla. En ja, tegenwoordig ga ik zonder te plannen weg. Een wekend hen/weer naar Wales of Bretagne, vakantie naar Italië - 3 dagen London. De auto vertelt mij wel waar ik moet laden en waar ik ladend zo nodig kan overnachten. Dat is het grote plus-punt tov een I-Pace - dan kan namelijk nu voorlopig gewoon niet met deze auto.

Ik geloof dat de I Pace carplay en Android Auto heeft, dus het kan wel. Eigenlijk is er geen reden dat er nog een navigatie/entertainment module in de auto zelf zit. Een scherm is voldoende. Ook gelijk een grote manco van Tesla overigens. Met alle respect voor hun software ontwikkeling team, het is gewoon onmogelijk de dynamiek te volgen die gaande is in de wereld van de mobiele apps.