Energie Gratiz
Active Member
Helemaal mee eens, vooral alles over 1 kam scheren is zeker niet terecht. We gaan dat nog wel bevestigd zien.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voorlopig ga ik voor geen goud aan een chinese EV. Schijnt behoorlijk tekort te schieten in kwaliteit en duurzaamheid. Worden ook gemaakt met het oog op de chinese markt. Is toch wat anders dan we hier gewend zijn.
Natuurlijk. Zoals Dirk zegt, we moeten ze niet onderschatten.Mijn Macbook komt uit China, evenals mijn iPad, iPhone en het gros van de zonnepanelen op mijn dak (Yingli). Allemaal high-tech en high-end producten. Ik kan geen reden bedenken waarom de Chinezen niet al lang en breed bezig zijn met het ontwerpen en testen van high-tech en high-end elektrische auto’s.
Tegenvaller alleen maar 1 FASE opladen. Was de dealer ook niet van op de hoogte
Dat, in combinatie met beperkingen bij het snelladen, vind ik het voordeel van de make-up spiegel enigszins teniet doen...
Audi heeft het laden wel goed begrepen:
150kW DC charging en 11kW AC met zelfs de mogelijkheid van een duo charger.
Audi confirms more ‘realistic’ range of ~250 miles for the e-tron quattro, puts car in a Faraday cage
Het verschil tussen een Audi en een Model S is ruim 15%. Als Audi hetzelfde type motoren gebruikt als in Model 3 wordt het verschil al gehalveerd. Tenslotte slim banden met lage rolweerstand kiezen en de verschillen zijn gelijkgetrokken.Nu nog iets doen aan de luchtweerstand (luchtverplaatsing, ofwel frontaal oppervlak x CW waarde) want die is aan de hoge kant. Voor de meeste EV's niet zo'n punt maar ga eens tegen een Audi rijder zeggen: "We adviseren niet sneller dan 110 km/uur te rijden". Dat is tegen de ziel van de Duitse autorijder.
Even voorbeeld bij 150 km/uur
Model 3 150 km/uur Luchtweerstand 16,43
Model S 150 m/uur Luchtweerstand 17,24
Audi 150 km/uur. Luchtweerstand 19,94
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken straks. Ik bespaar jullie even de vergelijkbare gegevens van de i-Pace.
Het verschil tussen een Audi en een Model S is ruim 15%. Als Audi hetzelfde type motoren gebruikt als in Model 3 wordt het verschil al gehalveerd. Tenslotte slim banden met lage rolweerstand kiezen en de verschillen zijn gelijkgetrokken.
En wat is het verschil bij mijn kruissnelheid van 103 km/u, vrijwel verwaarloosbaar.
En je vergelijkt de Audi ook met een Model S, terwijl ie eerder neigt naar de Model X.
Ik ben benieuwd. Ik denk dat dit in 2020 met een uitgewerkt Ionity netwerk goed gaat werken voor iemand die wel een EV wil, niet in Tesla gelooft door de doemscenario's in de media, en om dezelfde reden autopilot niet vertrouwt.
De cw waarde van de Audi is met 0,25 goed te noemen. En ja het is een cross-over dus de waarde zit prima tussen de MS en MX in. Het frontaal oppervlak zit ook tussen de MS en MX in.
Bij NL snelheden is de Audi dus echt de winnaar tov een MX. Persoonlijk heb ik maximaal 2 uur 150kmh+ gereden in 17 maanden.
EUH ???Het type motor maakt op snelheid niets meer uit omdat dan de luchtweerstand volledig de dienst uitmaakt.
Ik denk dat Hans bedoelt dat het rendement van de elektromotoren momenteel erg op mekaar gelijkt, en de verschillen die er zijn minder groot zijn dan de verschillen die er gemaakt worden door bv een mindere luchtweerstand bij dezelfde snelheid.