Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waarom is iedereen zo enthousiast over Model 3?

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, dat vind ik wel een nadeel van de Model 3, die klungelige trunk toegang. Hoop dat ze daar nog wat aan doen, maar als dat glazen dak ten behoeve van de hoofdruimte de heren designers heilig is dan vrees ik dat dat zo zal blijven. Het gaat geen showstopper worden, maar het is reden te meer om de S te houden.
Ik heb (lang geleden) jarenlang in auto's met precies zo'n klungelige trunk rondgereden (Citroën CX) waarvan de achterbank niet eens plat kon... En sommige ook nog eens met een lpg tank erin... Gaat best, maar het is zeker niet ideaal. Wel uitermate comfortabel en ruim voor passagiers, en ik denk dat de model 3 ook echt voor ruimte voor passagiers is ontworpen, en niet zozeer voor cargo...
Groot voordeel is wel dat de auto binnen warm blijft als je midden in de winter iets uit de kofferbak moet halen...
 
Alhoewel ik hou van de Silicon Valley way van innoveren, vind ik de doorgedreven digitalisering ook een groot nadeel inhouden naar levensduur. Van "analoge" wagens bestaan old timers die na meer dan 25 jaar nog rond tuffen. Hoe groot is de kans dat dit ooit met een Tesla mogelijk zal zijn? Ik heb hier een dubbel gevoel bij naar duurzaamheid.
Ik ben hier niet bang voor, juist omdat het software en elektronica is, is het makkelijker werkend te houden of up to date te houden. Ik denk dat er een hele aftermarket gaat ontstaan waarmee je deze auto's langer in leven kunt houden.
 
Ik ben hier niet bang voor, juist omdat het software en elektronica is, is het makkelijker werkend te houden of up to date te houden. Ik denk dat er een hele aftermarket gaat ontstaan waarmee je deze auto's langer in leven kunt houden.

Dan zal Tesla toch het geweer van schouder moeten veranderen en enige openheid aan de dag leggen qua service. Het was zelfs al een probleem dat ik foto's wilde nemen terwijl mijn eigen wagen hersteld werd: mocht niet van Tesla werd mij duidelijk gemaakt.
 
Dan zal Tesla toch het geweer van schouder moeten veranderen en enige openheid aan de dag leggen qua service. Het was zelfs al een probleem dat ik foto's wilde nemen terwijl mijn eigen wagen hersteld werd: mocht niet van Tesla werd mij duidelijk gemaakt.
Met deze aantallen ontkomen ze er niet aan, er is voor zover ik weet regelgeving in de US tbv zelf repareren en 3rd party onderdelen (ik ga het nu niet opzoeken hoe het precies zit). De service manuals voor de model S zijn overigens ook gewoon tegen betaling te verkrijgen.
Ik denk overigens dat je schade hersteller gewoon geen zin had in iemand die over hun schouder meekeek... ;-)
 
Ik las dit stukje vanochtend ook al op facebook. Smaken verschillen natuurlijk, maar ik erger me dood aan deze uitspraak in dit stukje:
"Wat maakt Model 3 onder vrouwen nu ineens zo populair? Immers, qua uiterlijk verschilt deze nieuwe Tesla niet veel van concurrenten als de Opel Ampèra of de Toyota Prius. Net zo saai, zo niet nog saaier."
Daar kom ik tot met het uiterste inlevingsvermogen totaal niet bij, bij zo'n uitspraak. Heb de rest van het artikel niet meer gelezen, ik was gelijk ook met deze Jan Smit klaar.
 
  • Like
Reactions: Carl and robertvg
Deze site had ik nog niet voorbij zien komen: http://www.waaromvrouweneenteslawillen.com/

Grotendeels onzin, want bijna alle hier genoemde redenen dat vrouwen de Model 3 wel willen zijn ook van toepassing op de Model S. Laten we de argumenten een langs lopen

1.
"De verklaring ligt eerder bij een verschil in beleving. Vrouwen zijn praktischer, ze willen met hun rijstijl optimaal gebruik maken van de voordelen en mogelijkheden van de elektrische auto – lees: een maximale actieradius, geen lawaai – leert onderzoek."

Model S heeft een grotere actieradius dan de Model 3 en het lijkt me sterk dan de Model 3 stiller is.

2.
"Inmiddels staat 40 procent van de auto’s op naam van een vrouw. Bovendien blijkt uit onderzoek dat in 80 procent van de huishoudens de vrouw bepaalt wat voor auto er wordt gekocht."

Dit verklaart algemeen hoger percentage vrouwen, niet specifiek de Model 3

3.
"Vrouwen zijn doorgaans intuïtiever. En een Tesla is een intuïtieve auto. Je hoeft niet direct een dik naslagwerk door te ploegen om erin te kunnen rijden. Dat spreekt vrouwen aan."

Ook hier is de Model 3 alles behalve beter dan de S

4.
"Rosenkamp wijst nog op de veiligheid. “Als ik in mijn C1 door twee auto’s wordt gesandwicht overleef ik het niet, in de Tesla wel. Dat geldt uiteraard ook voor mannen, maar als vrouw let je daar toch iets meer op. Hetzelfde geldt voor een detail als de automatisch inklappende portierhandgrepen. Toch een prettig gevoel wanneer je als vrouw ergens alleen in het donker staat. En dan heb ik het nog niet eens over de navigatie, de parkeersensoren en Spotify."

De Model S is veiliger dan de Model 3, dus dit is ook geen verklaring.

De enige argumenten uit dit verhaal die wel steek houden zijn
a. De Model 3 is een stuk handzamer is dan zijn voorgangers. Je kunt hem veel gemakkelijker inparkeren"
b. De Model 3 is goedkoper.

Deze journalist durft het uiterlijk van de Model 3 "duf" te noemen en ik denk dat hij daarmee de belangrijkste reden mist: het uiterlijk. Het uiterlijk van de Model 3 is wat minder mannelijk dan de S en spreekt vrouwen juist meer aan.

PS ik refereer naar het artikel in HP de tijd
 
Last edited:
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Grotendeels onzin, want bijna alle hier genoemde redenen dat vrouwen de Model 3 wel willen zijn ook van toepassing op de Model S. Laten we de argumenten een langs lopen

1.
"De verklaring ligt eerder bij een verschil in beleving. Vrouwen zijn praktischer, ze willen met hun rijstijl optimaal gebruik maken van de voordelen en mogelijkheden van de elektrische auto – lees: een maximale actieradius, geen lawaai – leert onderzoek."

Model S heeft een grotere actieradius dan de Model 3 en het lijkt me sterk dan de Model 3 stiller is.

2.
"Inmiddels staat 40 procent van de auto’s op naam van een vrouw. Bovendien blijkt uit onderzoek dat in 80 procent van de huishoudens de vrouw bepaalt wat voor auto er wordt gekocht."

Dit verklaart algemeen hoger percentage vrouwen, niet specifiek de Model 3

3.
"Vrouwen zijn doorgaans intuïtiever. En een Tesla is een intuïtieve auto. Je hoeft niet direct een dik naslagwerk door te ploegen om erin te kunnen rijden. Dat spreekt vrouwen aan."

Ook hier is de Model 3 alles behalve beter dan de S

4.
"Rosenkamp wijst nog op de veiligheid. “Als ik in mijn C1 door twee auto’s wordt gesandwicht overleef ik het niet, in de Tesla wel. Dat geldt uiteraard ook voor mannen, maar als vrouw let je daar toch iets meer op. Hetzelfde geldt voor een detail als de automatisch inklappende portierhandgrepen. Toch een prettig gevoel wanneer je als vrouw ergens alleen in het donker staat. En dan heb ik het nog niet eens over de navigatie, de parkeersensoren en Spotify."

De Model S is veiliger dan de Model 3, dus dit is ook geen verklaring.

De enige argumenten uit dit verhaal die wel steek houden zijn
a. De Model 3 is een stuk handzamer is dan zijn voorgangers. Je kunt hem veel gemakkelijker inparkeren"
b. De Model 3 is goedkoper.

Deze journalist durft het uiterlijk van de Model 3 "duf" te noemen en ik denk dat hij daarmee de belangrijkste reden mist: het uiterlijk. Het uiterlijk van de Model 3 is wat minder mannelijk dan de S en spreekt vrouwen juist meer aan.

PS ik refereer naar het artikel in HP de tijd

Mooie analyse! Alleen de veiligheid is nog een punt van onduidelijkheid. Als de Model 3 namelijk in alle 5 de subcategorien 5 sterren haalt, is deze minstens net zo veilig als de Model S.
 
Tja, mooie analyse, maar je vergelijkt voortdurende de model S met de model 3, terwijl ik denk dat de model 3 bij vrouwen vooral de voorkeur geniet boven de model s vanwege de afmetingen, maar dat alle andere genoemde argumenten niet zozeer als model 3 versus model S bedoeld zijn, maar als Tesla versus ICE.
 
Ik ben een vrouw en heb een model S, nog nooit een seconde spijt gehad of ergen niet kunnen inparkeren :)
Het voordeel van de model S is dat ik er 6 kinderen in mee kan nemen en dat voor mij dus een ideale auto is met veel mogelijkheden die er ook nog eens waanzinnig mooi uit ziet. Ik zal dus nooit een model 3 gaan kopen: want te klein... en geen praktische kofferbakruimte.
 
Ik ben een vrouw en heb een model S, nog nooit een seconde spijt gehad of ergen niet kunnen inparkeren :)
Het voordeel van de model S is dat ik er 6 kinderen in mee kan nemen en dat voor mij dus een ideale auto is met veel mogelijkheden die er ook nog eens waanzinnig mooi uit ziet. Ik zal dus nooit een model 3 gaan kopen: want te klein... en geen praktische kofferbakruimte.

Maar toch ook een Model X bested begrijp ik uit je forumnaam.
Dat lijkt me met 6 kinderen ook een zinnige investering.
Welkom op het forum :)
 
  • Like
Reactions: AnalysiZ
Sinds we de S aan hebben geschaft wil mijn vrouw niet meer in onze andere auto rijden , dit zegt voldoende dat ze dus liever in een grotere auto rijdt dan in een kleinere. Qua aanschaf kosten begrijp ik dat men een model 3 zal kopen maar qua uiterlijk en model tot nu toe niet.
Ik loop wel te denken om straks de V40D4 in te ruilen voor een model 3 maar niet als dat zal betekenen dat ik in de 3 zal moeten rijden .:confused:
 
Een V40 of een Model 3....bijzonder lastige keuze :confused:. Maar goed, over smaak valt niet te twisten. Ik ben eigenlijk onderhand nog blij dat er mensen zijn die niet overwegen om in een Model 3 te gaan rijden. Als bekend Tesla rijder op mijn werk word ik momenteel door jan en alleman aangesproken dat ook zij een model 3 besteld hebben. Het is echt niet normaal meer, als iedereen daadwerkelijk tot koop over gaat dan is het exclusieve van het merk Tesla er straks echt helemaal vanaf, maar ik heb me er al lang bij neergelegd dat dat eind 2013 gevoel nooit meer terug komt en op zijn minst is het een zegen voor de EV revolutie zullen we maar denken.
 
dan kun je beter in een S blijven rijden toch? Deze zal zeker exclusiever blijven
Dat doe ik ook! De model 3 komt er voor de bijtelling/afschrijving en mijn vrouw mag er in gaan rijden. Daarmee gaat haar Ford Fiestaatje, die ze eigenlijk al meer dan groot genoeg vindt (je weet het met vrouwen ook nooit als het op 'size matters' aankomt), de deur uit.
Begrijp me niet verkeerd vwb de V40 , ik denk er dus over om deze te vervangen voor de model 3.
Tuuuurlijk! Gewoon doen! Niks mis overigens met de Volvo, ik begreep alleen je opmerking niet over de Model 3...'maar niet als dat zal betekenen dat ik in de 3 zal moeten rijden'...dat zal geen straf zijn, toch?
 
Denk dat als M3 eraan komt het tussen mijn vrouw en mij "first come first served" zal zijn (wie moet de binnenstad in, wie moet de autosnelweg nemen etc.). Kan me voorstellen dat M3 iets minder comfortabel zal zijn, maar kan me niét voorstellen dat M3 minder leuk rijden zou zijn - althans de versie die zo'n 4 seconden doet over de 0-100 :)