Grotendeels onzin, want bijna alle hier genoemde redenen dat vrouwen de Model 3 wel willen zijn ook van toepassing op de Model S. Laten we de argumenten een langs lopen
1.
"De verklaring ligt eerder bij een verschil in beleving. Vrouwen zijn praktischer, ze willen met hun rijstijl optimaal gebruik maken van de voordelen en mogelijkheden van de elektrische auto – lees: een maximale actieradius, geen lawaai – leert
onderzoek."
Model S heeft een grotere actieradius dan de Model 3 en het lijkt me sterk dan de Model 3 stiller is.
2.
"Inmiddels staat 40 procent van de auto’s op naam van een vrouw. Bovendien blijkt uit onderzoek dat in 80 procent van de huishoudens de vrouw bepaalt wat voor auto er wordt gekocht."
Dit verklaart algemeen hoger percentage vrouwen, niet specifiek de Model 3
3.
"Vrouwen zijn doorgaans intuïtiever. En een Tesla is een intuïtieve auto. Je hoeft niet direct een dik naslagwerk door te ploegen om erin te kunnen rijden. Dat spreekt vrouwen aan."
Ook hier is de Model 3 alles behalve beter dan de S
4.
"Rosenkamp wijst nog op de veiligheid. “Als ik in mijn C1 door twee auto’s wordt gesandwicht overleef ik het niet, in de Tesla wel. Dat geldt uiteraard ook voor mannen, maar als vrouw let je daar toch iets meer op. Hetzelfde geldt voor een detail als de automatisch inklappende portierhandgrepen. Toch een prettig gevoel wanneer je als vrouw ergens alleen in het donker staat. En dan heb ik het nog niet eens over de navigatie, de parkeersensoren en Spotify."
De Model S is veiliger dan de Model 3, dus dit is ook geen verklaring.
De enige argumenten uit dit verhaal die wel steek houden zijn
a. De Model 3 is een stuk handzamer is dan zijn voorgangers. Je kunt hem veel gemakkelijker inparkeren"
b. De Model 3 is goedkoper.
Deze journalist durft het uiterlijk van de Model 3 "duf" te noemen en ik denk dat hij daarmee de belangrijkste reden mist: het uiterlijk. Het uiterlijk van de Model 3 is wat minder mannelijk dan de S en spreekt vrouwen juist meer aan.
PS ik refereer naar het artikel in HP de tijd