Hans Noordsij
Well-Known Member
Het is relevant noch on topic maar de twee X'n die ik in Los Angeles in het wild heb zien rijden hadden een vrouw achter het stuur.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Met mijn huidige marktkennis denk ik niet dat andere automerken tegen 2018 Tesla al naar de kroon zullen steken met het aanbod dat ze nu geleidelijk in de etalage proberen te praten.
Lees ik hier nu een vergelijking tussen een ICE en een Tesla? Je vergelijkt toch ook geen smart phones met clamshells van 40euro?Ik lees veel van de Model 3 berichten mee, bijna iedereen is vooral enthousiast en heeft 1 of meerdere reserveringen gedaan. Ik vraag me af waarom dat is, natuurlijk is het een mooie Tesla maar toch zeker niet de vervanger voor je huidige S?
Als je bijvoorbeeld een Audi A6 berijder bent en er komt een nieuwe A3 uit, dan ga je mits je het gewoon nog kunt en wil betalen toch ook niet in een A3 rijden?
Je twee belangrijkste criteria waren range en ecologisch verantwoord in 2013. In 2018 zijn er naar verwachting zowel de Opel e-Ampera en de nieuwe Nissan Leaf die beide minimaal de range zullen hebben van een model 3 en uiteraard volledig electrisch rijden. Daarmee zijn je twee criteria toch wel vervuld door concurrenten?
.Je twee belangrijkste criteria waren range en ecologisch verantwoord in 2013.... Daarmee zijn je twee criteria toch wel vervuld door concurrenten?
Over de huidige Opel Ampera en Opel als importeur kan ik anders genoeg slechte woorden uiten. Anders dan een Tesla of een Ampera zou ik geen andere auto weten die ik nu zou willen rijden. De Ampera heeft echter wel veel issues die helaas niet tot slecht door GM/Opel worden opgelost. Reageren op issues doen ze niet. Voor de Ampera's 2012 zijn zelfs al geen nieuwe onderdelen meer beschikbaar dus bij problemen met de aandrijving mag je bijv. nu 3 maanden wachten op gereviseerde onderdelen. En in al die jaren dat ik de auto rij is Dab+ de enige verbetering die ik heb mogen ontvangen. Dus als ik nu moet kiezen voor Tesla of voor Opel dan weet ik het wel. 100% Tesla ....Er rolt geen slecht woord over Opel-e-Ampera of nieuwe Nissan Leaf uit mijn toetsenbord.
.
Er rolt geen slecht woord over Opel-e-Ampera of nieuwe Nissan Leaf uit mijn toetsenbord. Maar -zoals Co2Clean al voor mij in de bres sprong- er zijn nog secundaire argumenten te bedenken om dan toch voor Model 3 te kiezen.
Op basis van welke argumenten kies jij dan toch voor de Model 3?
qua formaat is het eerder een A4 lijkt me. En veel A4 (formaat) rijders zijn naar het A6/A8 formaat overgestapt omdat het financieel niet duurder was. Maar niet iedereen heeft die ruimte nodig. Ik kom uit een BMW 3 station. De extra ruimte in de S is wel eens fijn, maar ik heb ook vaak last van het formaat (bij nemen van bochten, parkeren, parkeergarages etc). Ik sluit dus niet uit dat ik naar de 3 over stap.
De volgorde is willekeurig:
Betere prestaties
Supercharging (al kost dat misschien ook extra)
Betere batterijtechniek (zal naar verwachting minder degradatie kennen, al dit niet niet zeker)
Ziet er veel mooier uit (subjectief)
Autopilot dat echt goed werkt (kost wel extra)
Ontzettend veilig (5 sterren in alle subcategorieën, ik weet niet of de Ampera-e en anderen dit halen)
Prachtig glazen dak (kost waarschijnlijk ook extra)
Vast nog meer, maar op dit moment zijn dit voor mij belangrijke overwegingen
Een aantal kan ik volgen, maar bij de veiligheid plaats ik toch een voorbehoud. Zo scoort de Ampera beter op de EURO NCAP test dan de Model S. Al bij al ben ik er niet zeker van dat de beslissing op basis van wat we nu weten al te nemen is. Langs de andere kant is de reservatie altijd op te zeggen met teruggaaf van je geld dus zo'n groot risico loop je dan ook weer niet.
Tja, terug maait Co2Clean het gras van voor mijn voeten.Op basis van welke argument kies jij dan toch voor de Model 3?
En de hele auto is korter, dus minder kans dat iemand je raakt....Ander voordeel van de model 3 is dat de A-stijl slanker is.
Je twee belangrijkste criteria waren range en ecologisch verantwoord in 2013. In 2018 zijn er naar verwachting zowel de Opel e-Ampera en de nieuwe Nissan Leaf die beide minimaal de range zullen hebben van een model 3 en uiteraard volledig electrisch rijden. Daarmee zijn je twee criteria toch wel vervuld door concurrenten?
en vooral het basisconcept : software op 4 wielen (updates die je wagen beter maken en bij problemen niet tot recalls leiden maar OTA opgelost worden ....) versus - andere merken- die m.i. vooral een EV-versie van een klassieke ICE proberen maken.