Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waar zijn nieuwe Service Centers nodig?

This site may earn commission on affiliate links.

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
Moderator
May 3, 2017
11,222
10,953
Belgium
Referral Code
Met de opening van SeC Roermond viel het me op dat dat toch wel een vrij aparte locatie is voor een nieuwe SeC. Je hebt al SeC's in Hasselt en Eindhoven, maar geen nabij Venlo en geen in Maastricht, wat voor mij wat meer vanzelfsprekende locaties lijken.

Waar zou Tesla nog meer Service Centers moeten plannen? Hou mee in het achterhoofd dat er genoeg klanten moeten zijn, en er heel wat kleinere dingen via Mobile Service opgelost kunnen worden en die mensen werken in zones per dagen.

Zelf zie ik België wel wat nood aan een SeC in het Luikse, en daar uitbreidend naar Namen/Charleroi/Bergen. En dan, later, misschien eentje nabij Neufchateau. Heel wat klanten in Hasselt zijn Franstalig en moeten wel een rit doen.

Voor Nederland vind ik dat Maastricht/Heerlen er wel eentje mist, en misschien in de buurt van Enschede?
 
In Hengelo, aan de A35/A1 is een grote voormalige garage van Ford gekocht
/gehuurd en daar word al druk verbouwd. Op de grote achterliggende parkeerplaats zijn de voorbereidingen gemaakt voor 15 SuC’s. Binnen word nog volop gewerkt.
Ik schat, gezien de grote ingangen dat hier ook de service voor de toekomstige Semi en Cyber gedaan kan worden.
De locatie is ook strategisch aan de doorgaande snelweg richting berlijn.
 
Heerlen zou inderdaad wel een goede locatie zijn voor het uiterste zuiden van het land en ook voor een deel van Duitsland en België. Maastricht weet ik niet.. ligt toch wat meer in de buurt van Hasselt dus zie daar het nut niet van.

Vind persoonlijk Roermond juist een hele goede locatie, ligt centraal van de andere SeC's rondom (Eindhoven, Düsseldorf en Hasselt) en voor veel mensen in Limburg echt ideaal. Ik moest zelf altijd eerst vanuit midden Limburg naar Eindhoven of Hasselt en dat is steeds 45-60 minuten rijden (enkel), Roermond nu slechts 15 minuten. Hoe meer SeC's hoe beter natuurlijk maar ik denk dat de focus steeds meer op Mobile Service zal gaan liggen.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Met de opening van SeC Roermond viel het me op dat dat toch wel een vrij aparte locatie is voor een nieuwe SeC. Je hebt al SeC's in Hasselt en Eindhoven, maar geen nabij Venlo en geen in Maastricht, wat voor mij wat meer vanzelfsprekende locaties lijken.

Waar zou Tesla nog meer Service Centers moeten plannen? Hou mee in het achterhoofd dat er genoeg klanten moeten zijn, en er heel wat kleinere dingen via Mobile Service opgelost kunnen worden en die mensen werken in zones per dagen.

Zelf zie ik België wel wat nood aan een SeC in het Luikse, en daar uitbreidend naar Namen/Charleroi/Bergen. En dan, later, misschien eentje nabij Neufchateau. Heel wat klanten in Hasselt zijn Franstalig en moeten wel een rit doen.

Voor Nederland vind ik dat Maastricht/Heerlen er wel eentje mist, en misschien in de buurt van Enschede?
Düsseldorf, Hasselt en Eindhoven. Daar ligt Roermond mooi tussen in. Ik ben blij al hoop ik er niet te vaak naar toe te moeten.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Sprak met een field engineer die werkt vanuit SEC Zwolle. Hij en 1 ander doen het hele noorden van nederland.
- Friesland
- Groningen
- Drenthe
Maar ook nog een stuk oosten en midden.
- Overijssel
- Flevoland
- deels Gelderland


In groningen zit al wel een SEC en dan Zwolle. Dus Enschede, Assen en Leeuwarden? De “grootste” steden van de
Provincie. En vind Almelo ook wel een goede locatie.

Zelf woonachtig vlakbij Zwolle/Wezep dus ik ben tevreden.
 
  • Like
Reactions: marcel112
Ik vraag mij af: maakt de SEC dichtheid nog wat uit voor Mobile Service? Of komt die ook gewoon in de regio's waar geen SEC is?

Ik merk eigenlijk zelden tot nooit naar een SEC te hoeven, alleen bij vervanging van de draagarmen. Rest allemaal kleine ongemakken die gewoon voor de deur zijn opgelost.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik vraag mij af: maakt de SEC dichtheid nog wat uit voor Mobile Service? Of komt die ook gewoon in de regio's waar geen SEC is?

Ik merk eigenlijk zelden tot nooit naar een SEC te hoeven, alleen bij vervanging van de draagarmen. Rest allemaal kleine ongemakken die gewoon voor de deur zijn opgelost.
Voor alle grote werken sta je toch bij een SeC hoor... Draagarmen, airco, HV elektronica...

Als het om deurklinken en zo gaat, ja dat gaat er plaatse.

Ik kloeg enkele jaren geleden dat ik te weinig in het SeC was, maar de laatste tijd sta ik er naar mijn gevoel toch wat te veel.
 
Ik zie hier op Walcheren weinig Tesla's rijden en zeker de helft van degene die er zijn, met buitenlandse platen.

Vanuit dat perspectief zou een SeC in West Brabant (Bergen op Zoom) logischer zijn, maar ik gok dat die regio al wordt gedekt door Tilburg.

Geografisch gezien zou Goes nog een mooie optie zijn. Precies tussen Gent, Antwerpen, Rotterdam en Tilburg in
 
  • Like
Reactions: watt and TM3LR