Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voorsteltopic

This site may earn commission on affiliate links.
Haha dank je :)
Is het trouwens niet mogelijk om je eigen posts te bewerken ? Zie niet zo snel een edit-optie :)

- - - Updated - - -

Goedemorgen!


Volgende week vrijdag is dan eindelijk het moment dat ik mijn pareltje mag gaan ophalen.
Rond 14:00 word ik verwacht in Tilburg. Dus ben benieuwd!


Dit is ook meteen m'n eerste post. Na het vele gelees op het forum moest ik toch een keer het account aanmaken :)
Leuk om zo'n gehechte club fanatiekelingen hier te zien!


*hechte ipv gehechte
 
Welkom ericride, hier kunnen we onze lusten en/of ongenoegens over Tesla de vrij loop laten.

Thuis is het T woord al vaak verboden. Of wordt je voor gek verklaard omdat je zomaar een stukje gaat rijden met andere "idioten" wat uiteindelijk uitgroeit tot de e-rally. Moet je je zeker een keer voor inschrijven anders hoor je er niet echt bij. Of je gaat taarten bezorgen bij alle SeC's omdat je zo blij bent met de wagen en de service. Of je gaat 2x een uur rijden om wat wandelaars(Urgenda) uit een bos op te halen en naar het station te brengen. En zo zijn er nog talloze acties.

De Tesla doet wat met je..:love:
 
Gefeliciteerd! Dat is nog het mooiste, als je het financieel kunt onderbouwen dat je beter Tesla kan rijden: van Fiësta naar een echt Feest!

De kleur is niet meer leverbaar. De kleur stond beschreven als bruin metallic.
Hij voelt ook echt als nieuw.
Ik ga andere classics zeker groeten, maar ook nieuwere (blijft een beetje gek om een auto van nog geen 2 jaar oud een classic te noemen). Ik merk toch een soort familiegevoel op de weg. Tesla's onder elkaar.
Maar ik moet zeggen, zoals zovelen hier, nooit meer iets anders...

- - - Updated - - -

De stap die wij hebben gemaakt is wel vrij hilarisch. Dit was onze auto voor de Tesla: (Ford Fiesta van 2006)
View attachment 100282
Ik heb serieus uitgerekend dat we met de nieuwe auto (zakelijk tot en met 2018), over een zelfde periode netto even duur uit gaan zijn als wat de Fiesta ons heeft gekost. Alleen al die 26.000 euro die we aan benzine hebben uitgegeven!
 
Hallo,

Omdat ik mogelijk in de toekomst een Tesla Model S wil gaan rijden ben ik op dit forum terecht gekomen. Met veel interesse lees ik de diverse 'draadjes' hier en ik kan er veel informatie vinden over van alles en nog wat rondom de Tesla. Nu heb ik onlangs twee keer een test rit kunnen maken in een Tesla. De eerste keer was in een model met luchtvering en de tweede keer in een model met 'normale' vering. Beide Tesla's hadden 19 inch velgen. De tweede Tesla was waarschijnlijk ook wat nieuwer dan de eerste. Het rijden met de Tesla is (natuurlijk) geweldig, met name door de altijd direct aanwezige kracht van de elektro motor. Heerlijke acceleratie, snelheid en daarbij ook nog eens fluisterstil. Terug in mijn huidige auto was bijna een straf.

Tijdens beide testritten vond ik de schokdemping van de Tesla erg 'gevoelig'. Iedere oneffenheid in de weg wordt direct doorgegeven, wat in mijn beleving resulteert in wat zenuwachtig / gevoelig rijgedrag. Mogelijk ben ik 'verwend' door mijn huidige auto, want wanneer ik dezelfde routes rij heb ik vrijwel geen last van de oneffenheden in de weg. Deze worden heel erg goed opgevangen in mijn huidige auto van Duitse makelij (zelfs in de sportstand). Ik vroeg mij dan ook af of andere Tesla rijders deze ervaring ook hebben of hadden toen ze vanuit de ICE naar de Tesla gingen en zo ja of dit na verloop van tijd beter wordt (went)?

T.

Ik ben nog van plan om nog een testrit te doen in een Tesla met luchtvering en 21 inch velgen, maar ik verwacht dat deze mogelijk nog zenuwachtiger is.
 
T. Als die Duitser op 21" gaat rijdt hij voor geen meter, mocht je je er aan storen kun je voor 19" gaan.

TLS1958 dat zou best kunnen, maar die Duitser rijdt nu ook op 19 inch en dus denk ik dat ik appels met appels vergelijk. Het is zo'n beetje het enige wat mij opviel aan de Tesla. Mogelijk ga ik er aan wennen in de loop van de tijd (als ik eenmaal een Tesla heb ooit), maar ik ben benieuwd of er meer Tesla rijders zijn met een dergelijk ervaring. Het verschil is in ieder geval enorm te noemen en qua gewicht ontlopen beide auto's elkaar niet zo heel veel.
 
Ik vraag me af of je de oneffenheden VOELT, T. Door de afwezigheid van ander geluid HOOR je de oneffenheden in ieder geval een stuk beter. Het merk en type band spelen daar ook in mee. Plus dat de 19" nog eens op een forse druk van 3.1 bar moeten.
 
Je bent er mentaal nog niet klaar voor om in een tesla te rijden. De magische klik is er na twee test ritten nog niet, terwijl die er bij de meeste na enkele honderden meters al is waardoor alle minpunten vervagen.
Best is om nog even in de Duitser te blijven rijden.

Slechte dag op kantoor gehad, Frank? :)

Bovendien vind ik de luchtvering op 19" erg goed. Daarvoor reed ik in een A6 met een sportonderstel.
 
Je bent er mentaal nog niet klaar voor om in een tesla te rijden. De magische klik is er na twee test ritten nog niet, terwijl die er bij de meeste na enkele honderden meters al is waardoor alle minpunten vervagen.
Best is om nog even in de Duitser te blijven rijden.

Ik denk dat hij gewoon voorzichtig aan moet beginnen.
Daarvoor denk ik dat hij het beste iemand zoekt met een rode 60 en vriendelijk vraagt die te mogen kopen, zodat hij daarna op enig moment in weelde over kan stappen naar een 90D (of een 85):wink: met luchtvering.

Overigens ben ik het wel mee eens dat de vering, ook de luchtvering niet op max comfort is afgesteld maar een compromis van een zeer goede wegligging (vergelijk maar eens met andere wagens met vergelijkbaar gewicht) met prima (maar niet subliem) comfort. Zelf vind ik het contact met de weg wel erg prettig en idd, doordat de rest zo stil is vallen de contactgeluiden ook meer op. Qua totale comfort zijn de Next Generation Seats overigens aan te raden. Bij verplichte keuze tussen luchtvering en die seats zou ik zelfs voor die laatste gaan omdat die meer toevoegen voor het comfort.
 
Je bent er mentaal nog niet klaar voor om in een tesla te rijden. De magische klik is er na twee test ritten nog niet, terwijl die er bij de meeste na enkele honderden meters al is waardoor alle minpunten vervagen.
Best is om nog even in de Duitser te blijven rijden.

Eerlijk antwoord :) maar de klik is er al wel. Liever vandaag nog dan morgen, maar ik denk dat de ritten juist te kort zijn om hier een heel duidelijk oordeel over te geven. Toen ik overstapte in mijn huidige auto vanuit de auto daarvoor moest ik ook wennen aan allerlei zaken. De demping van het onderstel in de Tesla is eigenlijk het enige waar ik "last" van had, maar wellicht zijn de ritten ook daarvoor te kort geweest.

Het kan niet zo zijn dat je zaken voor lief neemt wanneer er een klik is. In dit forum zie ik ook zat andere rijders die iets roepen over dingen als navigatie of pano daken etc.