You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Remkracht van een Polo is nog altijd veel meer dan het koppel bij optrekken van een Tesla, alleen dan de andere kant op gericht.
Het argument "met veel koppel" is dus totaal niet relevant want de echte krachten treden pas op bij remmen, niet bij optrekken.
Los daarvan kan het best zijn dat die bepaalde alu ring "strakker" past dan de kunstof ring. In dat geval heb je dus voordeel door die alu ring te kiezen.
Inderdaad is 255 geen verkeerde keuze, meer rubber tussen stoep- en velgrand. Soms moet - naar verluid - het binnenwerk van de voorspatborden wat aangepast worden als het toch wat aanloopt.Heren bandenexperts,
Het is bijna tijd voor een setje winterbanden. Daarvoor heb ik enige tijd geleden de T-Sportline velgen gekocht, via Erwin's groupbuy.
Deze velgen zijn NET een tikje anders dan de standaard 19" van Tesla:
- Tesla factory 19" wheel: 19x8.0"+40
- T Sportline Model TST wheel: 19x8.5"+35
Twee vragen:
- Ik lees elders op het forum (in het US deel) dat je hier probleemloos ook 255 brede banden op zou kunnen monteren, omdat de velg een halve inch breder is. Klopt dan inderdaad?
- Voor die maat zijn de Michelin Pilot Alpin redelijk interessant. Niet te lawaaiig (71dB) en een C voor verbruik en regen (de nattigheid). http://www.tirendo.nl/auto/banden/winterbanden/255-45-r19/?s=noisedb asc&speed=v
Ze komen ook best wel goed uit de tests: Testbericht über Autoreifen in sport auto 11/2012
Nu zie ik echter twee versies, met een behoorlijk prijsverschil. Dat lijkt te zitten in het 'Directonal'. Is dat het geld waar volgens jullie?
Iemand nog tips met het bestellen van T-sportline velgen?
Ik was langs de Tesla store gegaan en het pakket die ze nu aanbieden voor 19-Inch Standaard winter banden en velgen is maar liefs 4100 Euro! Daarnaast komt er nog een kleine 100-150 euro aan opslag kosten bovenop. Beetje raar aangezien via de online tesla store in de USA het hele pakket voor 2500 Dollar te koop staat incl montage zonder opslag.
Ik zou heel graag de T-sportline velgen willen bestellen maar weet niet of er nog invoerrechten betaald moeten worden en waar ik nog meer rekening mee moet houden.
Alle tips zijn welkom.
Gr
Dave
- - - Updated - - -
Wat is jou ervaring met het bestllen van deze velgen? Ik wil ook een setje bestellen maar waar ben jij nog tegen aan gelopen?
Gr
Dave
Ja dat zag ik ook. Krijg een beetje het idee dat ze mij voor de gek aan het houden zijn. Heel vreemd.Wanneer ik kies voor kopen auto, krijg ik wel de mogelijkheid om voor € 2.400 19"velgen + banden te kopen.
De Michelins staan bij mij ook bovenaan vwb winterbanden. Lijkt het beste compromis. Wat meer rubber buiten de velgen lijkt me heeeel geruststellend. Echter heb ik altijd geleerd dat je voor winterrubber beter voor een smallere band kan kiezen geeft meer druk/cm2 en dus grip.Heren bandenexperts,
Het is bijna tijd voor een setje winterbanden. Daarvoor heb ik enige tijd geleden de T-Sportline velgen gekocht, via Erwin's groupbuy.
Deze velgen zijn NET een tikje anders dan de standaard 19" van Tesla:
- Tesla factory 19" wheel: 19x8.0"+40
- T Sportline Model TST wheel: 19x8.5"+35
Twee vragen:
- Ik lees elders op het forum (in het US deel) dat je hier probleemloos ook 255 brede banden op zou kunnen monteren, omdat de velg een halve inch breder is. Klopt dan inderdaad?
- Voor die maat zijn de Michelin Pilot Alpin redelijk interessant. Niet te lawaaiig (71dB) en een C voor verbruik en regen (de nattigheid). http://www.tirendo.nl/auto/banden/winterbanden/255-45-r19/?s=noisedb asc&speed=v
Ze komen ook best wel goed uit de tests: Testbericht über Autoreifen in sport auto 11/2012
Nu zie ik echter twee versies, met een behoorlijk prijsverschil. Dat lijkt te zitten in het 'Directonal'. Is dat het geld waar volgens jullie?
View attachment 61941
Echter heb ik altijd geleerd dat je voor winterrubber beter voor een smallere band kan kiezen geeft meer druk/cm2 en dus grip.
Heeft iemand ervaring met banden omleggen op velg? Dus standaard banden eraf en winterbanden op de bestaande velg. Bij de vorige auto heb ik dat altijd laten doen en eigenlijk prima bevallen.
Tesla rijders die er hetzelfde over denken?
Heeft iemand ervaring met banden omleggen op velg? Dus standaard banden eraf en winterbanden op de bestaande velg. Bij de vorige auto heb ik dat altijd laten doen en eigenlijk prima bevallen.
Tesla rijders die er hetzelfde over denken?
winterbanden erop laten doen en eraf laten halen. Geen probleem.
Het is wel een aanslag op je band, vooral bij grotere diameters. Als ik zie hoe strak mijn winterbanden op de velgen gingen, blij dat ze goed zitten...
Zijn toch op na 1 seizoen
Heb horror verhalen gelezen in dit verband in het Engelstalige gedeelde van TMC. Problemen met onzorgvuldige uitlijning af fabriek die extreme slijtage veroorzaken (achterste banden te vervangen elke 8000 Km bij de 21"). Hier hoor ik daar precies minder klachten over?