Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik overweeg aanschaf van Dunlop SP Winter Sport 3D MFS XL voor mijn 19". Iemand een tip voor iets beters?

Mijn bandenboer in Den Haag is wel geïnteresseerd in het maken van een voorstel voor een groupbuy. Als we een groepje geïnteresseerden achter één type kunnen krijgen, kan ik een prijs opvragen. Wie heeft belangstelling?
 
Ik heb belangstelling voor op de 19" standaard velg.
Nokian heeft ook wel een goede band geloof ik: Nokian WR A3 245/45 R19 102V XL. Is ook wat goedkoper.

Ik overweeg aanschaf van Dunlop SP Winter Sport 3D MFS XL voor mijn 19". Iemand een tip voor iets beters?

Mijn bandenboer in Den Haag is wel geïnteresseerd in het maken van een voorstel voor een groupbuy. Als we een groepje geïnteresseerden achter één type kunnen krijgen, kan ik een prijs opvragen. Wie heeft belangstelling?
 
Iemand interesse in een setje 19" grijze t sportline wielen inclusief sensoren center caps en dunlop sportmaxx rt banden. Het is mijn grijze set waar ca. 5.000 km mee gereden is. Banden zijn in prima staat en de velgen zijn schadevrij. Stuur me een pm als je interesse hebt.

5udubyvy.jpg
 
Mijn achterbanden 265/35/21 Michelin zijn aan vervanging toe (25.000 km)
Heb het Internet afgestruind en inmiddels ook besteld
Michelin PILOT SPORT 2
265/35R21 101 Y
ZR

279 €x2 stuk=558 €

  • Gratis bezorging
Totaal: 558


Mijn bandenboer kon hier absoluut niet tegenop en adviseerde me ze idd zelf maar te kopen.....
 
Mijn achterbanden 265/35/21 Michelin zijn aan vervanging toe (25.000 km)
Heb het Internet afgestruind en inmiddels ook besteld
Michelin PILOT SPORT 2
265/35R21 101 Y
ZR

279 €x2 stuk=558 €

  • Gratis bezorging
Totaal: 558


Mijn bandenboer kon hier absoluut niet tegenop en adviseerde me ze idd zelf maar te kopen.....

Klinkt goed! En welke site is dat dan?
 
Ik overweeg aanschaf van Dunlop SP Winter Sport 3D MFS XL voor mijn 19". Iemand een tip voor iets beters?

Mijn bandenboer in Den Haag is wel geïnteresseerd in het maken van een voorstel voor een groupbuy. Als we een groepje geïnteresseerden achter één type kunnen krijgen, kan ik een prijs opvragen. Wie heeft belangstelling?

Altijd geinteresseerd - liefst samen met een set mooie 19" velgen !
 
Het nadeel van die 21" winterbanden is dat ze minder profielhoogte hebben en dus sneller afgesleten zijn (vraag maar aan pwillemse die had een set na 10.000km al versleten, en dat zijn geen goedkope bandjes).
Als ik je advies mag geven: koop bijv. de tsportline 19" velgen en zet daar winterbanden op, in 19" is veeeeeel meer keuze in banden. En laat je originele 21" velgen voor de zomerbanden (bijv. Michelin PSS).
De tpms sensoren koop je gunstig via bijv velgenwereld of rs trading.

was drama idd! ik heb hier nog twee stekkers van jou liggen, binnenkort ff afgeven?
 
Wat zijn nou de stilste en zuinigste banden voor de standaard 19" velgen? Stilte is voor mij belangrijkst.

Afgaande op de door de fabrikant afgegeven waarden, zou dat dan de Dunlop SP Sport Maxx Rt zijn met C/A/68dB. (geluid wordt aan de buitenzijde gemeten, ik weet niet of dat dan ook de stilste band in de auto is).
Dunlop SP Sport Maxx RT XL 245/45 R19 102Y Banden | Autobanden-365.nl

Hopelijk komt Continental over niet al te lange tijd met de E-contact met ContiSilent in de maat 245/45 R19. Ik verwacht dat die nog stiller en zuiniger is. Conti.eContactâ„¢ Hybrid | Continental