Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
U weet dat de Bandenlabels door de fabrikant zelf worden toegekend? Er is niemand die deze uitslagen controleerd.
Met welke auto is er getest? Elke auto reageert anders op een band.
Dus zou me er niet blind op staren.
De bandenfabrikanten moeten de testgegevens volgens een nauwkeurig omschreven protocol met voorgeschreven apparatuur uitvoeren.
Als er onjuiste gegevens worden gepubliceerd zullen de concurrenten dit wel aan de kaak stellen.
 
Ik heb een set Barotelli 20” velgen met banden en 1e generatie tpms te koop. Het is een breedte set. Achter 265 voor is 245. Voorbanden zijn Michelin supersport met nog 6 mm profiel. Achter continental maar zijn versleten. Een van de voorvelgen is beschadigd helaas. Doe een leuk bod en ze mogen weg. Doe ze weg ivm referral velgen set.

Barotelli 20 ST-1 Breedset voor Tesla model S met tpms ≥ Barotelli 20 ST-1 Breedset voor Tesla model S met tpms - Banden en Velgen - Marktplaats.nlAd
 
Ivm TMPS sensoren.

Ik ben nu rustig aan het rondkijken om mijn zomerbanden te vervangen die nu echt wel op zijn (het zijn de originele continental banden van die erop zaten bij levering in dec 2014) en ik zit nu te denken aan de TMPS-sensoren (2e generatie) die erin zitten.

Hoe lang gaan de batterijen in die sensoren mee? (nu zijn ze al drie jaar in gebruik, gaat dat nog eens drie jaar lukken?)
Kunnen de batterijen van die sensoren vervangen worden of moet de volledige sensor vervangen worden?
 
Ivm TMPS sensoren.

Ik ben nu rustig aan het rondkijken om mijn zomerbanden te vervangen die nu echt wel op zijn (het zijn de originele continental banden van die erop zaten bij levering in dec 2014) en ik zit nu te denken aan de TMPS-sensoren (2e generatie) die erin zitten.

Hoe lang gaan de batterijen in die sensoren mee? (nu zijn ze al drie jaar in gebruik, gaat dat nog eens drie jaar lukken?)
Kunnen de batterijen van die sensoren vervangen worden of moet de volledige sensor vervangen worden?
Als je kijkt bij het 100.000km clubje-topic zal je zien dat zeer veel sensoren er na 3 à 5 jaar de brui aangeven (ondanks de ervaring bij andere auto's dat dit langer zou moeten meegaan).
Dus ja, best vervangen en nee, batterijen zijn niet apart te vervangen. Is ineens de hele sensor.
 
  • Informative
Reactions: shthpnz
Ik zelf heb getwijfeld om het donker grijze model van de standaard velgen te nemen. Maar 1500€ voor enkel de kleur verschil. Ik denk dat ik ze gewoon ga laten spuiten of coaten. Veel goedkoper en dat hebben ze bij die van Tesla ook maar gedaan.
 
Ik zelf heb getwijfeld om het donker grijze model van de standaard velgen te nemen. Maar 1500€ voor enkel de kleur verschil. Ik denk dat ik ze gewoon ga laten spuiten of coaten. Veel goedkoper en dat hebben ze bij die van Tesla ook maar gedaan.

Tesla velgen zouden ook als functie hebben het afvoeren van overtollige warmte. Het coaten van de velgen zou die warmte afvoer enigszins negatief kunnen beïnvloeden. Het spuiten is een betere optie volgens Service centrum Amsterdam (2 jaar geleden).
 
Tesla velgen zouden ook als functie hebben het afvoeren van overtollige warmte. Het coaten van de velgen zou die warmte afvoer enigszins negatief kunnen beïnvloeden. Het spuiten is een betere optie volgens Service centrum Amsterdam (2 jaar geleden).
Ik denk niet dat spuiten of coaten, ik neem aan met plastidip, een duidelijk verschil maken. Plastidip is enkele tienden van mm dik en zal niet echt isolerend werken. Daarnaast ontwikkelen wij natuurlijk met onze remmen weinig warmte, de 'regen' doet het meeste werk.
 
  • Like
Reactions: FVO and PaulusdB
Als je kijkt bij het 100.000km clubje-topic zal je zien dat zeer veel sensoren er na 3 à 5 jaar de brui aangeven (ondanks de ervaring bij andere auto's dat dit langer zou moeten meegaan).
Dus ja, best vervangen en nee, batterijen zijn niet apart te vervangen. Is ineens de hele sensor.

Mocht er nog iemand naar "oude" stijl sensoren op zoek zijn: ik heb nog een nauwelijks gebruikt setje liggen (komen van mijn winterset af, is misschien 20.000km op gereden meer niet). Mogen weg voor heel weinig of wat lekkers te drinken :)
Edit: dat was snel, ze zijn inmiddels vergeven!
 
Last edited:
Te koop: set 21" Arachnid‑wiel (niet gebruikt, volledig nieuw). Ik vraag niet de hoofdprijs.

Ik heb deze set via het referral-programma gekregen. Deze kunnen gemonteerd worden bij Tesla in Rotterdam. Hiervoor moet ik de afspraak e-mail nog ontvangen.

Heb je interesse? Stuur mij een PB
 
Weet iemand wat het verschil is tussen de velgen van de P85+ en de P100D?
Ik had een mooi setje 20'' Vossen als winterset op mijn P85+ en volgens Tesla passen velgen van de P85+ naadloos op de P100D. Niet dus! :( Vandaag voor de bandenwissel geweest en het past voor geen meter. Voor lopen de velgen net tegen de binnenkant van het spatbord aan en achter past het helemaal niet. Daar is helemaal geen ruimte en zit zelfs de veerpoot in de weg.
 
  • Informative
Reactions: FVO
Ik heb begrepen dat de remklauwen op de nieuwe versie anders zijn. De orginele velgen van de P85+ zullen waarschijnlijk wel passen in verband met de ruime speling tussen velg en remklauw. Zo ook met de vorm en insteek in de wielkast.

20” Vossen is een ander verhaal. Daar kan Tesla niet direct iets zinvols over zeggen, tenzij ze het toevallig al eerder gezien hebben. Ik denk dat je beter voor een orginele set kunt gaan en de Vossen verkopen.
 
Ik heb begrepen dat de remklauwen op de nieuwe versie anders zijn. De orginele velgen van de P85+ zullen waarschijnlijk wel passen in verband met de ruime speling tussen velg en remklauw. Zo ook met de vorm en insteek in de wielkast.

20” Vossen is een ander verhaal. Daar kan Tesla niet direct iets zinvols over zeggen, tenzij ze het toevallig al eerder gezien hebben. Ik denk dat je beter voor een orginele set kunt gaan en de Vossen verkopen.

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik dacht altijd dat als de ET waarde hetzelfde is gebleven, de velgen uitwisselbaar moeten zijn. Het is ook niet zo dat de remklauwen in de weg zitten, maar de velg komt aan de binnenkant tegen het spatbord aan.

Je hebt in ieder geval gelijk dat ik sowieso voor een andere set moet gaan want deze gaan nooit passen.
Iemand interesse in een mooie Vossen set met winterbanden die in ieder geval perfect op de P85+ past? Velgen zijn als nieuw met voorbanden (245/40 R20) goed profiel (6mm+) en achter spiksplinternieuwe banden (285/35 R20). Eventueel met bijpassende nooit gebruikte sneeuwkettingen (Trac 4x4 suv)
Iemand nog een winterset liggen die past op een P100D?
 
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik dacht altijd dat als de ET waarde hetzelfde is gebleven, de velgen uitwisselbaar moeten zijn. Het is ook niet zo dat de remklauwen in de weg zitten, maar de velg komt aan de binnenkant tegen het spatbord aan.

Je hebt in ieder geval gelijk dat ik sowieso voor een andere set moet gaan want deze gaan nooit passen.
Iemand interesse in een mooie Vossen set met winterbanden die in ieder geval perfect op de P85+ past? Velgen zijn als nieuw met voorbanden (245/40 R20) goed profiel (6mm+) en achter spiksplinternieuwe banden (285/35 R20). Eventueel met bijpassende nooit gebruikte sneeuwkettingen (Trac 4x4 suv)
Iemand nog een winterset liggen die past op een P100D?
Kun je eens een fotootje van die Vossen velgen plaatsen?
Ik wil ze wel ruilen met mijn 20” velgen, waar ook jouw maat banden op ligt, maar dan in zomer Michelins. Zie de link voor de specificaties.
Dit zijn mijn 20” velgen: Velgen en banden
9625EE52-45F6-459E-96FB-1445FCD56845.jpeg

Kwestie van banden en eventueel TPMS sensoren vervangen en klaar.
 
Kun je eens een fotootje van die Vossen velgen plaatsen?
Ik wil ze wel ruilen met mijn 20” velgen, waar ook jouw maat banden op ligt, maar dan in zomer Michelins. Zie de link voor de specificaties.
Dit zijn mijn 20” velgen: Velgen en banden
View attachment 272732
Kwestie van banden en eventueel TPMS sensoren vervangen en klaar.
Prestige auto couture
Zou een optie kunnen zijn, maar waarom denk je dat jouw banden wel op mijn p100D passen? Krijg ik dan niet hetzelfde probleem als met mijn Vossen?
 
Prestige auto couture
Zou een optie kunnen zijn, maar waarom denk je dat jouw banden wel op mijn p100D passen? Krijg ik dan niet hetzelfde probleem als met mijn Vossen?
Mooie velgen.
Ik denk dat mijn velgen op een P100D passen, omdat ze minder agressieve waarden voor breedte en ET hebben. Hierbij de waarden uit de eerdere link:
V: 8,5Jx20 ET32
A: 10Jx20 ET35
=============
Vergelijk dat maar eens met de waarden van je Vossen velgen, of post die gewoon hier.
 
Mooie velgen.
Ik denk dat mijn velgen op een P100D passen, omdat ze minder agressieve waarden voor breedte en ET hebben. Hierbij de waarden uit de eerdere link:
V: 8,5Jx20 ET32
A: 10Jx20 ET35
=============
Vergelijk dat maar eens met de waarden van je Vossen velgen, of post die gewoon hier.

Dit staat op de velg:
V: 20x9JJ ET35
A: 20x10,5J ET42 (zit een spoorverbreder tussen)