Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Is normaal. De batterijen zijn immers al half leeg...



Je gaat dat toch niet in een SeC laten doen aan hun tarieven? Elke bandenboer kan dat. Als je het perfect wil hebben moet je aan Tesla vragen of opzoeken met hoeveel Nm ze gemonteerd moeten worden. Dit is verschillend per type sensor. Bij die van mij (niet origineel Tesla) moeten de ventielen met 2 Nm vastgezet worden op de sensoren (vijsje binnenkant) en met 4 Nm op de velgen (moer buitenkant).

Ik heb trouwens al eens opgemerkt dat bij een van mijn 21" Tesla wielen de moer aan de buitenkant los stond. Voor de zekerheid ze dan maar eens allemaal opnieuw met 4 Nm vastgezet.


- - - Updated - - -



Ik ben een lastige klant voor zo'n zaken. Ik geef mijn velgen niet af. Dus ga naar een goede bandencentrale en zorg dat je er bij kan blijven. Dan weet je tenminste ook dat ze de sensoren op de juiste manier monteren en vastzetten (koppel). Omdat de banden er niet afgehaald moeten worden valt het mee qua werk.

4NM is dat alleen met de hand vastdraaien of zo?
Volgens mij moet je 175NM gebruiken.
 
Ok deze is wat beter van belichting en hoek :wink:
Iwan Tesla.jpg


Nee, vind de geheel wel mooi. Volgens mij bieden de combinatie van banden en velgen zo nog wel enige bescherming voor stoepbanden en krappe parkeergarages. Over de kleur van de velgen kunnen we twisten, dan graag het geheel op een foto.
 
Als ik winterbanden wil leggen op de standaard 19" velgen, wat moet ik dan precies doorgeven?

Ik wil graag opteren voor de Michelin PA4. Is dat dan in 245/45/19?
Daarnaast lees ik hier nog vanalles over sensoren, NM, ...

Kan iemand me helpen in wat ik exact moet doorgeven aan de bandenspecialist?
 
Ok deze is wat beter van belichting en hoek :wink:

Ik vind het mooie velgen, staan goed onder de S. Persoonlijk vind ik de bruine/gouden kleur wat minder, maar dat is zoals gezegd, een kwestie van smaak. Ik zou niet gelijk opteren voor zilver, maar staalgrijs of zo. Dat zou ik voor de winter gekozen hebben.

Wat de compositie betreft, vind ik het boutje, het onkruid, het huisnummer en ook de verschillende straatstenen juist storen en afleiden van het onderwerp. Misschien dat Frank dat met Photoshop nog even weg kan poetsen, hij schijnt er handig mee te zijn. En de volgende keer beter eerst even je auto wassen en oppoetsen. :wink:
 
Als ik winterbanden wil leggen op de standaard 19" velgen, wat moet ik dan precies doorgeven?

Ik wil graag opteren voor de Michelin PA4. Is dat dan in 245/45/19?
Daarnaast lees ik hier nog vanalles over sensoren, NM, ...

Kan iemand me helpen in wat ik exact moet doorgeven aan de bandenspecialist?

als je winterbanden wil leggen op je standaard velgen (enkel wisselen van banden dus) heb je geen bijkomende sensoren nodig.
gewoon naar de bandenboer gaan en zeggen welk merk en type je wil.

belangrijk is wel dat hij de moeren met het juiste moment aandraait, 175Nm.
dat is hoger dan standaard.

is overigens inderdaad standaard 245/45/19
 
vastzetten met 175Nm en de bandensoort PA4 245/45/19 idd. Hoop dat ie ze nog kan leveren, de winterbandenschaarste treedt al weer in rond deze tijd...

Als ik winterbanden wil leggen op de standaard 19" velgen, wat moet ik dan precies doorgeven?

Ik wil graag opteren voor de Michelin PA4. Is dat dan in 245/45/19?
Daarnaast lees ik hier nog vanalles over sensoren, NM, ...

Kan iemand me helpen in wat ik exact moet doorgeven aan de bandenspecialist?
 
Als ik winterbanden wil leggen op de standaard 19" velgen, wat moet ik dan precies doorgeven?

Ik wil graag opteren voor de Michelin PA4. Is dat dan in 245/45/19?
Daarnaast lees ik hier nog vanalles over sensoren, NM, ...

Kan iemand me helpen in wat ik exact moet doorgeven aan de bandenspecialist?

Voor de banden kan je deze nemen: Michelin Pilot Alpin PA4 245/45 R19 102 W
Bandenspanning is 3.1 bar voor deze 19 inch banden.
Voor de TPMS sensoren moet je zorgen dat deze Tesla Model S compatibel zijn (er zijn 2 versies afhankelijk van de productiedatum van je Model S).
Neem ventielen in de kleur zilver zodat deze passen bij de zilveren standaard velgen.
Koop deze anders bij het Tesla Service Center en neem ze mee. De prijs is toch vergelijkbaar (ongeveer 50 EUR per stuk).
Belangrijk is dat de moeren van de velgen met 175 Nm worden aangedraaid en dat alles manueel gebeurt (niet met luchtdruk).
Het is ook een goed idee te weten met hoeveel Nm de TPMS sensoren moeten vastgezet worden (hangt af van de producent).
 
Top, merci voor de gedetailleerde uitleg! :)

Michelin Pilot Alpin PA4 245/45 R19 102 W
Bandenspanning: 3.1 bar
Moeren velgen met 175 Nm manueel aandraaien (niet met luchtdruk).

Nieuwe TPMS sensoren met zilveren ventielen niet nodig als ik enkel de banden laat wisselen op de originele velgen?
Ik wil me namelijk tegen de zomer misschien een nieuw setje velgen aanschaffen, die 19" zijn OK voor de winter :)

Voor de banden kan je deze nemen: Michelin Pilot Alpin PA4 245/45 R19 102 W
Bandenspanning is 3.1 bar voor deze 19 inch banden.
Voor de TPMS sensoren moet je zorgen dat deze Tesla Model S compatibel zijn (er zijn 2 versies afhankelijk van de productiedatum van je Model S).
Neem ventielen in de kleur zilver zodat deze passen bij de zilveren standaard velgen.
Koop deze anders bij het Tesla Service Center en neem ze mee. De prijs is toch vergelijkbaar (ongeveer 50 EUR per stuk).
Belangrijk is dat de moeren van de velgen met 175 Nm worden aangedraaid en dat alles manueel gebeurt (niet met luchtdruk).
Het is ook een goed idee te weten met hoeveel Nm de TPMS sensoren moeten vastgezet worden (hangt af van de producent).
 
Nieuwe TPMS sensoren met zilveren ventielen niet nodig als ik enkel de banden laat wisselen op de originele velgen?
Ik wil me namelijk tegen de zomer misschien een nieuw setje velgen aanschaffen, die 19" zijn OK voor de winter :)

Inderdaad, er staan al TPMS sensoren op de velgen dus dan moet je die niet vervangen. Ze gaan mee tot zolang de batterijen nog goed zijn. Normaal kan een bandenboer de staat van de batterijen uitlezen. Ik hoor dat ze een jaar of 6 mee zouden moeten gaan.

In theorie zou bij een bandenwissel het ventiel moeten vervangen worden (is ongeveer 5 EUR), maar ik zou hier toch ook niet katholieker dan de Paus mee zijn...