Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ok nog één kleine on-topic post dan met het eindresultaat, de t-sportline 19" turbine velgen er op:
View attachment 101221
Persoonlijk vind ik deze veel mooier dan de standaard 19" Tesla velgen, goede keus geweest dus! [emoji2]

Heb ze ook. Maar deze foto laat goed zien dat de velgen te 'grijs' zijn.
Heb die van mij daarom gisteren naar de velgenexpert gebracht.(geen haast zijn voor de zomer wielen)
Vandaag een mailtje dat ze alweer klaar zijn. In tegenstelling tot wat hij gisteren beweerde hebben ze niet alleen de blanke lak vervangen, maar toch ook een nieuwe kleurlaag aangebracht die beter op het origineel lijkt.
Heb de velgen nog niet terug. Zal foto posten als ze terug zijn.

(stom natuurlijk; vergeten een foto 'voor' te maken)
 
Als je de wissel niet zelf kan doen thuis, is het altijd een logistieke nachtmerrie omdat iedereen op hetzelfde moment zal proberen zijn banden te laten wisselen als het kouder wordt. Daarom beginnen bandencentrales dus liever ruim op tijd aan de wissel.

De regel is echter zomerbanden boven de 7 graden en winterbanden onder de 7 graden. Dit zorgt voor een optimale grip, remafstand en slijtage.

Jan, mogen dit weekend de winterbanden er onder, of moet ik nog even wachten?
 
Ben REUZE benieuwd. Rij nu zowel zomer als winter met 19"?

Was dat een vraag?
Indien een vraag: ja ik rij zomer en winter met 19''. In principe zomer met T-sportsline turbine en winter met standaard 19''
Maar nadat ik vlak voor mijn TTT erachter kwam dat ik met mijn zomerset aan de binnenkant bijna op het canvas zat, heb ik er snel de gloednieuwe zomerset standaard 19'' met michelins die ik nog had liggen (nieuwe take-offs geimporteerd uit de VS) onder gezet.

De 21'' liggen voor 'speciale gelegenheden' op zolder. Ze zijn mooi, maar 19'' is stiller, comfortabeler, zuiniger en gaan (als het goed is) langer mee.

Heb nu dus inderdaad 4 sets. Minimaal 1 te veel dus. Gaan we binnenkort wat aan doen...
 
Jan, mogen dit weekend de winterbanden er onder, of moet ik nog even wachten?

Ik ga er met de weersinfo van dit moment van uit dat ik die van mij ook dit weekend ga monteren. Maar ultiem ga ik zaterdag kijken naar de weersverwachting over de gehele week. Je denkt er dan ook best aan om je ruitenwissers van de automatische stand te halen. Sinds ik H2GO gebruik staan die van mij trouwens al op manueel.
 
Ik ga zaterdag de winterbanden er ook onderzetten. Mochten er nog meer het gaan doen is het dan leuk om een groepswissel te organiseren?
Ik heb krik en momentsleutel beschikbaar.

+1 groepswissel vanop diverse locaties via livestream te volgen op het forum
ik doe de wissel lekker gezellig in mijn garage. verwarming aan, muziek aan en koffie klaar, en sleutelen maar:wink:
 
Velgen weer opgehaald bij de VelgenExpert. Prima vent en prima toko. 21'' set weer zonder stoeprandschade. En belangrijker de T-Sporsline 19'' tubines terug in de originele Tesla kleur/glans.
(op basis van deze foto zou je kunnen beweren dat ze nog steeds iets grijzer zijn, maar geen vergelijk met wat het verschil was; sorry geen foto van 'voor')
 

Attachments

  • 20151121_144522.jpg
    20151121_144522.jpg
    2.1 MB · Views: 70
Hoor net van mijn DS dat de Tesla geleverd wordt met 19" zomerbanden. Winterbanden moet ik er los bijbestellen. Ik heb echter al een setje 20" zomervelgen van mijn vorige Tesla. Heeft iemand belang bij deze nieuwe 19" af fabriek zomerbanden? Die heb ik dan dus over. Ik zal de DS vragen welke zomerbanden erop zitten.
 
En belangrijker de T-Sporsline 19'' tubines terug in de originele Tesla kleur/glans.
Fraai hoor. Ik begin steeds meer te overwegen om de T-sportsline aan te schaffen en mijn 21" niet meer te gebruiken. Ik vind die 21" alleen zo veel mooier dan alle andere velgen dat het met pijn in het hart zal zijn. Maar van de kosten van de banden op de 21" kan ik inmiddels een midweekje New York doen, en als ik dan toch iets anders moet doen vind ik dit wel een heel goed alternatief.
 
ja, zie je PM..
PS oudere TPMS sensoren werken niet met de nieuwere S
Hoor net van mijn DS dat de Tesla geleverd wordt met 19" zomerbanden. Winterbanden moet ik er los bijbestellen. Ik heb echter al een setje 20" zomervelgen van mijn vorige Tesla. Heeft iemand belang bij deze nieuwe 19" af fabriek zomerbanden? Die heb ik dan dus over. Ik zal de DS vragen welke zomerbanden erop zitten.