Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Na mijn vrouw heb ik ook een lelijke kras op mijn velgen gereden.
Plus de achterklep open gedaan die tegen het plafond stootte. Miniem krasje.
Het is toch wel erg lastig in die parkeergarages!

Dat met die parkeergarage had ik ook. Dus gevraagd aan Tesla wat het zou kosten om alsnog een spoiler op de achterklep te laten monteren. Leek me een mooie manier om de lak van de klep te beschermen mocht het nog eens gebeuren.

Schrik niet: € 1.700,- euro

Dat past overigens wel in de prijslijn van Tesla. Ik begreep vanochtend dat een uurtarief van een monteur (voor het vervangen van wintervelgen) € 130,- is. Exclusief BTW wel te verstaan.....
 
Pffff. Zonet mijn eerste curbrash op gedaan in Amsterdam. Smalle parkeer plaatsen op de stafhouderkade. Wel mooi om te zien dat A'dam helemaal volstaat met laadpalen die perfect werken! Vlak voor het Amstel hotel samen met een andere s staan laden....
 
Dat met die parkeergarage had ik ook. Dus gevraagd aan Tesla wat het zou kosten om alsnog een spoiler op de achterklep te laten monteren. Leek me een mooie manier om de lak van de klep te beschermen mocht het nog eens gebeuren.

Schrik niet: € 1.700,- euro

Dat past overigens wel in de prijslijn van Tesla. Ik begreep vanochtend dat een uurtarief van een monteur (voor het vervangen van wintervelgen) € 130,- is. Exclusief BTW wel te verstaan.....

De spoiler is geen beschermstrip. Op US deel van het forum kun je al verhalen vinden van spoilers die stuk gingen tegen plafonds van garages.
 
Afgelopen zaterdag even de Dunlop 4D runflat winterbanden er onder laten leggen. Had ik gelukkig al op tijd besteld :). Nu schrijft Tesla een druk van 3,1 bar/45 psi voor. Mijn bandenman vertelde dat 3,1 aan de hoge kant is.
Bij mij hetzelfde verhaal voor m'n Bridgestone's. Wat erger is, bij een bepaalde stuur uitslag hoor ik ze aanlopen in de wielkasten:scared:. Weet nog niet goed wat hier aan te doen.
 
Bij mij hetzelfde verhaal voor m'n Bridgestone's. Wat erger is, bij een bepaalde stuur uitslag hoor ik ze aanlopen in de wielkasten:scared:. Weet nog niet goed wat hier aan te doen.

Waarschijnlijk is dit aan de voorkant van de band, de ruimte daar is erg krap. Op mijn standaard 19" banden/velgen voelt het als 1cm ruimte. Het is kunststof, dus ik zou proberen het met een verfbrander te verwarmen en richting de voorkant van de auto duwen.
 
ujeqepu6.jpg


Poging 3 om de auto/wielen trilvrij te krijgen. Nu maar eens niet bij de Tesla 'experts' (dan moest ik ook nog weer eens 2 weken wachten, om het gelijk met andere problemen te laten verhelpen) maar bij een 'velgenboer' op een dubieus industriegebied in A'dam.

Hier kost het niet ook 2,1 uur a € 130,- excl BTW zoals bij Tesla maar 100 euro totaal incl. Ben benieuwd wat dit oplevert?!
 
ujeqepu6.jpg


Poging 3 om de auto/wielen trilvrij te krijgen. Nu maar eens niet bij de Tesla 'experts' (dan moest ik ook nog weer eens 2 weken wachten, om het gelijk met andere problemen te laten verhelpen) maar bij een 'velgenboer' op een dubieus industriegebied in A'dam.

Hier kost het niet ook 2,1 uur a € 130,- excl BTW zoals bij Tesla maar 100 euro totaal incl. Ben benieuwd wat dit oplevert?!

En?
 
Afgelopen weekend even de parkeergarage De Kamp in De Witstraat aangedaan. Erin ... langzaam, voorzichtig.... pffff goed gegaan. Twee elektroplekken ingenomen door een Ampera en een Mitsubishi, beide ladend. Mooi, wordt gebruikt.
Eruit ... langzaam ... iets minder voorzichtig... kkgggrrrrr .... pfff gelukkig Alloygators. Het blijft een erg brede bak!! :eek:
 
Iemand verstand van banden? Ik heb sinds de aflevering last van een brom. Geen motorbrom, het is een heel laagfrequent klapperen, dat een beetje lijkt op het vervelende geluid dat je soms hebt als er 1 (achter)raam wordt opengezet. Het klappert op je trommelvliezen. Het zit 'm in de wielen / banden lijkt het, en treedt op tussen de 60 en 80 km/u. De uitlijning van de wagen is ok, het stuur kan ik los laten. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar zouden de banden wellicht cupvormig kunnen zijn, of moet ik de wielen laten balanceren?
 
Iemand verstand van banden? Ik heb sinds de aflevering last van een brom. Geen motorbrom, het is een heel laagfrequent klapperen, dat een beetje lijkt op het vervelende geluid dat je soms hebt als er 1 (achter)raam wordt opengezet. Het klappert op je trommelvliezen. Het zit 'm in de wielen / banden lijkt het, en treedt op tussen de 60 en 80 km/u. De uitlijning van de wagen is ok, het stuur kan ik los laten. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar zouden de banden wellicht cupvormig kunnen zijn, of moet ik de wielen laten balanceren?
Heb wel eens gelezen dat bij iemand de kofferdeksel niet helemaal goed sloot wat hetzelfde effect gaf.
 
Iemand verstand van banden? Ik heb sinds de aflevering last van een brom. Geen motorbrom, het is een heel laagfrequent klapperen, dat een beetje lijkt op het vervelende geluid dat je soms hebt als er 1 (achter)raam wordt opengezet. Het klappert op je trommelvliezen. Het zit 'm in de wielen / banden lijkt het, en treedt op tussen de 60 en 80 km/u. De uitlijning van de wagen is ok, het stuur kan ik los laten. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar zouden de banden wellicht cupvormig kunnen zijn, of moet ik de wielen laten balanceren?

heb hetzelfde gehad, met name op een slechte duitse autoweg. heb ergens gelezen dat wanneer je de achterklep opendoet, je aan de zijkant links en rechts een plastic dop hebt die je in of uit kunt draaien, zou moeten helpen...
 
Dat met die parkeergarage had ik ook. Dus gevraagd aan Tesla wat het zou kosten om alsnog een spoiler op de achterklep te laten monteren. Leek me een mooie manier om de lak van de klep te beschermen mocht het nog eens gebeuren.

Schrik niet: € 1.700,- euro

Dat past overigens wel in de prijslijn van Tesla. Ik begreep vanochtend dat een uurtarief van een monteur (voor het vervangen van wintervelgen) € 130,- is. Exclusief BTW wel te verstaan.....


Ik kwam net deze aftermarket spoiler tegen van EV Autosalon op het forum (EV Autosalon Model S spoiler preview!), zijn met 600 dollar een stuk goedkoper (Model S - Fiberglass Duck Tail Spoiler | EV Autosalon).
 
Na mijn vrouw heb ik ook een lelijke kras op mijn velgen gereden.
Plus de achterklep open gedaan die tegen het plafond stootte. Miniem krasje.
Het is toch wel erg lastig in die parkeergarages!

Je weet dat je de hoogte tot waar de achterklep opengaat kunt instellen? Toch handig om die iets lager in te stellen indien je vaker in parkeergarages komt (uiteraard is het wat minder handig als je vaak de klep open moet doen buiten een parkeergarage). Sla er anders het instructieboekje even op na.
 
Even op dit forum zoeken naar 'pressure buffeting'. Zo heet dit fenomeen van resonerende lucht in de trunk. Vertaling heb ik niet voor je, maar pebell had het blijkbaar ook.

HWS, PaulusdB en pwillemse78, super dank! Dit is het zeker. Wat een geweldig mechanisme, zo'n forum. Ik lees dagelijks braaf m'n portie, maar presure buffeting had ik niet opgemerkt :)
Irritant fenomeen ook, ik twijfelde er een beetje aan om er mee terug te gaan, het is zo'n ondefinieerbare klacht. Ik ga direct even schroeven zo. Benieuwd of ik zo een heel andere auto-ervaring heb.