Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Nu kan ik er wel eens naast zitten maar meestal probeer ik wel iets zinnigs te melden ;) dank voor het uitzoeken, nuttige info!

Ontopic: heb gisteren vier winterbanden besteld voor op de standaard 19" velgen, Nokian WR A3 245/45 R19 102V XL, ze worden er 28 november op gelegd.

Wat is de reden dat je voor Nokian hebt gekozen?
Van Tesla begreep ik dat deze (nog) meer geschikt waren voor koudere landen (Oost Europa)
Heb je de Pirelloi Sottozero nog overwogen?

Laat je de bandendruk meter gewoon overzetten?
 
Nu kan ik er wel eens naast zitten maar meestal probeer ik wel iets zinnigs te melden ;) dank voor het uitzoeken, nuttige info!

Ontopic: heb gisteren vier winterbanden besteld voor op de standaard 19" velgen, Nokian WR A3 245/45 R19 102V XL, ze worden er 28 november op gelegd.

Ik heb gisteren precies dezelfde opgehaald bij lokale bandenboer (prijs € 221,50 incl. btw p/s) Volgens mijn DS zijn de 19" all seasons die er nu opliggen uitstekend geschikt maar op het forum heb ik andere verhalen gelezen daarom heb ik ze toch besteld. Je kunt ze gewoon om laten leggen volgens mijn DS zonder dat de sensor gereset moet worden tenminste als je dezelfde velg gebruikt...
 
Er is al eerder over geschreven en ben de status daarvan even kwijt vandaar mijn eigen laatste informatie in de zoektocht naar een geschikte velg en winterbanden set voor de Model S. Ik heb eerder geschreven over de beschikbaarheid - in Tsjechie - van de 265/35 R21 winterband Pirelli SottoZero III, anderzijds ben ik met de informatie die eerder gedeeld is over de Brock B32 verder op onderzoek gegaan en uitgekomen op volgende meest geschikte velg
Stormer.jpg

Dit is een Schmidt velg type Stormer die (zeer) geschikt is voor de Tesla en is ook door meerdere partijen in overleg zo geconcludeerd. Het is een 20'inch veld waarop 245/40 R20 (winter)banden gelegd worden. Ik ben over het design wel te spreken, iemand van jullie hierover ook al meer informatie gekregen wellicht, ik vermoed wel namelijk.
Gr Arnold
 
Er is al eerder over geschreven en ben de status daarvan even kwijt vandaar mijn eigen laatste informatie in de zoektocht naar een geschikte velg en winterbanden set voor de Model S. Ik heb eerder geschreven over de beschikbaarheid - in Tsjechie - van de 265/35 R21 winterband Pirelli SottoZero III, anderzijds ben ik met de informatie die eerder gedeeld is over de Brock B32 verder op onderzoek gegaan en uitgekomen op volgende meest geschikte velg
Dit is een Schmidt velg type Stormer die (zeer) geschikt is voor de Tesla en is ook door meerdere partijen in overleg zo geconcludeerd. Het is een 20'inch veld waarop 245/40 R20 (winter)banden gelegd worden. Ik ben over het design wel te spreken, iemand van jullie hierover ook al meer informatie gekregen wellicht, ik vermoed wel namelijk.
Gr Arnold

Dat is de Schmidt Stormer in geheel mat titan kleur 8,5X20 ET40, die naar ik hoorde waarschijnlijk bij Profile Tyrecenter geleverd gaat worden.
 
Dat is de Schmidt Stormer in geheel mat titan kleur 8,5X20 ET40, die naar ik hoorde waarschijnlijk bij Profile Tyrecenter geleverd gaat worden.

Helemaal waar, vandaar dat ik wel verwacht had dat er eerder over geschreven zou zijn op dit forum echter informatie bleef mijn inziens uit en ben maar eens gaan bellen. Hij wordt geïmporteerd in Nederland door KSC en speciaal voor Tesla Model S 'geboord', naar het schijnt is vaktechnisch overleg hierover geweest door fabrikanten, zowel Schmidt als ook Tesla Motors. Ik heb via KSC ook een Profile Tyre centre aanbevolen gekregen bij mij in Den Haag uit de omgeving die bekend is met deze oplossing van velg voor de Model S.

Setprijs exclusief BTW en sensor is mij ook bekend gemaakt en komt inclusief Bridgestone winterband uit op € 2.600. Nu nog met Tesla Motors overeenstemming over het inlezen van de sensor of de software update waarover geschreven is en we kunnen bestellen.
 
Last edited:
Ik verbaas me er over dat er zoveel mensen zijn, die een tweede set velgen met winterbanden willen. Laat ze gewoon wisselen op de standaard velg. Als de velgen er over een paar jaar niet meer uitzien, kan er dan altijd nog een nieuwe set onder. Het vaak gehoorde argument dat het wisselen niet goed zou zijn voor de band of velg vind ik ook niet echt zwaar wegen als de nodige kilometers worden gemaakt. Meer als 2 seizoenen doe je er dan toch niet mee. Ben ik de enige die er zo over denkt?
 
Ik verbaas me er over dat er zoveel mensen zijn, die een tweede set velgen met winterbanden willen. Laat ze gewoon wisselen op de standaard velg. Als de velgen er over een paar jaar niet meer uitzien, kan er dan altijd nog een nieuwe set onder. Het vaak gehoorde argument dat het wisselen niet goed zou zijn voor de band of velg vind ik ook niet echt zwaar wegen als de nodige kilometers worden gemaakt. Meer als 2 seizoenen doe je er dan toch niet mee. Ben ik de enige die er zo over denkt?
Uit andere discussies op dit forum blijkt dat winterbanden op de 21" Tesla velgen schaars zijn. Ik weet niet op welke standaard velgen je doelt, maar winterbanden op de 21" is dus nauwelijks een optie. Bovendien vind ik de afwisseling van velgen wel mooi. Ik kan dan altijd weer uitkijken naar de andere velgen die de auto net weer anders maken.

Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van die Schmidt Stormer velgen. Ben heel benieuwd!
 
Ik verbaas me er over dat er zoveel mensen zijn, die een tweede set velgen met winterbanden willen. Ben ik de enige die er zo over denkt?

Het voordeel van een extra setje velgen is:
1. Je kunt gemakkelijker wisselen, is ook zelf goed te doen.
2. Per 4-bandenwissel ben je 80-90 euro per wissel kwijt en dat dus 2x per jaar

Ik heb geen tweede setje velgen, maar heb alvast de dunlops 4d gekocht, wel zo gemakkelijk run-flat banden als je geen reservewiel hebt. Zo'n busje is troep.

Ik zag vanavond iin de autovisie trouwens een winterbandentest met de Continental op 1, de pirelli's sottozero op 2 en de dunlop 4d op 3. De michelins alpine stonden op 5.
 
Goedenavond,

Woensdag heb ik via de importeur van Brock (KCS) bij een Profile Tyre Centre (Mijdrecht, Hoogendoorn) een 5-tal Brock velgen onder de auto gepast - doel was om samen met de leveranciers vast te stellen wat er nu naast de exacte standaardmaten wel of niet past. Dit was (mede) ingegeven door mijn wens de Brock B32 in 8.5Jx20 te monteren, maar die is niet in de buurt van de ET40 te krijgen, maar ook de specialist en importeur wilden graag de mogelijkheden voor andere klanten met een Tesla kennen.

De conclusie was dat de 19" serie van Brock goed kan passen - maar dat in de 20" zij te veel afwijken van de ET40. Daar zijn oplossingen voor en die volgen dan ook nog.

Ik geef de voorkeur aan iets dat pasklaar en helder is - waar ook achteraf geen discussie met Tesla over hoeft te volgen en dat verder een ontwerp heeft dat mij aanspreekt en dat ook nog liefst 20" is. Daarin valt Brock helaas voorlopig voor mij af.

Een alternatief van dezelfde importeur is de hierboven genoemde Schmidt Stormer - die ook in 20" zo kan passen. Helaas is dat een velg die men of mooi of foeilelijk vindt - blijft uit de eerste reacties hier - en ik hoor jammergenoeg tot de 2e categorie.

Verder zoeken bracht me bij de Corniche Challenge die ook in zwart en ook in 20" (ET38) te leveren is. Die spreekt me wel aan en past in principe zonder enige discussie. Er komt een set naar de Profile locatie en dan passen we dat komende week, maar ik denk dat die set het wordt - dan waarschijnlijk met Conti WinterContact in 245/40R20.
Netto 008.jpg


Update zal volgen....
 
Goedenavond,

Woensdag heb ik via de importeur van Brock (KCS) bij een Profile Tyre Centre (Mijdrecht, Hoogendoorn) een 5-tal Brock velgen onder de auto gepast - doel was om samen met de leveranciers vast te stellen wat er nu naast de exacte standaardmaten wel of niet past. Dit was (mede) ingegeven door mijn wens de Brock B32 in 8.5Jx20 te monteren, maar die is niet in de buurt van de ET40 te krijgen, maar ook de specialist en importeur wilden graag de mogelijkheden voor andere klanten met een Tesla kennen.

De conclusie was dat de 19" serie van Brock goed kan passen - maar dat in de 20" zij te veel afwijken van de ET40. Daar zijn oplossingen voor en die volgen dan ook nog.

Ik geef de voorkeur aan iets dat pasklaar en helder is - waar ook achteraf geen discussie met Tesla over hoeft te volgen en dat verder een ontwerp heeft dat mij aanspreekt en dat ook nog liefst 20" is. Daarin valt Brock helaas voorlopig voor mij af.

Een alternatief van dezelfde importeur is de hierboven genoemde Schmidt Stormer - die ook in 20" zo kan passen. Helaas is dat een velg die men of mooi of foeilelijk vindt - blijft uit de eerste reacties hier - en ik hoor jammergenoeg tot de 2e categorie.

Verder zoeken bracht me bij de Corniche Challenge die ook in zwart en ook in 20" (ET38) te leveren is. Die spreekt me wel aan en past in principe zonder enige discussie. Er komt een set naar de Profile locatie en dan passen we dat komende week, maar ik denk dat die set het wordt - dan waarschijnlijk met Conti WinterContact in 245/40R20.
View attachment 34503

Update zal volgen....
Dank voor update, velgen kiezen blijft lastig en deze velg kan zomaar heel goed staan onder Model S. Eens over Brock velg waar ik ook gecharmeerd van was. Schmidt is degelijke velg, deze laatste optie die je hier noemt ken ik nog niet. Hoor graag van je als je weet actuele info hebt ook eventueel foto van velg onder je Model S als het kan.
Heb je de schmidt stormer velg in het echt gezien en/of onder de auto?
 
Stormer niet in het echt gezien en lijkt me wat te grijs waar ik dat matzwart wel mooi vind. Had ik voor de Tesla nooit eerder willen overwegen overigens.

Hopelijk snel weer mee nieuws met foto's. Hier nog een beeld van de pas- en meetsessie woensdag

ImageUploadedByTapatalk1383342457.283893.jpg
 
Last edited: