Ik voeg er nog een, eigenlijk basaal en primair, argument aan toe. Ik weet niet hoe groot je gezin is maar het laatste wat je wilt is dat men gewond of erger wordt bij een verkeersongeval.
Gelukkig heb ik, behalve wat bumpergedoe, daar zelf nog nooit mee te maken gehad.
Ongelukken gebeuren dagelijks en op het forum zien we steeds vaker dat Tesla's betrokken zijn bij behoorlijke aanrijdingen, wel of geen eigen schuld, maar dat de inzittenden er in de regel ongeschonden uitstappen. Of er nu een boom op valt of er een zware auto met hoge snelheid achterop rijdt, de auto vangt het op.
Ik haal nog even aan wat Elon vertelde bij de introductie van Model X over de kreukelzone voor. Door het ontbreken van een grote massieve motor kan de auto daar veel meer energie opvangen. Hij zei dat het bij een ICE in dat geval kan worden vergeleken met een duik in een zwembad waarin een rotsblok ligt.
Tot nu toe moet je, om te verongelukken in een Tesla, eigenlijk een ravijn in rijden (is ook gebeurd).
Ik denk dat dit argument, naast alle andere argumenten over bijvoorbeeld kwaliteit van rijden, mooi, goedkoper etc. best zwaar mag wegen.
Ik ben ervan overtuigd dat de kans op verwondingen of erger bij een identieke aanrijding met de BMW aanzienlijk groter zal zijn.
- - - Updated - - -
Hmm, geeft toch een heel ander beeld van wat BMW zelf in zijn reclame probeert!
Zie
https://player.vimeo.com/video/118790514?title=0&byline=0&portrait=0.
Ja, maar dit is reclame die BMW zelf gemaakt heeft (waardoor de auto's weer duurder worden, zie verhaal rondom refferals) terwijl de Tesla reclamefilmpjes door de customers/fans gemaakt worden, noem het maar als wederdienst voor de geleverde auto. Het is nu eenmaal een andere wereld. Maar wel leuke vondst van je