Mijn Model S uit Jan-2015 heeft sinds vorig jaar onder garantie een redelijk nieuwe (maar dus gebruikte) S75 batterij gekregen.
De batterij is blijkbaar software matig afgetopt op 60Kw. Dus laden stopt bij exact 100% (~60kw geladen bij SoC 0%). Tevens, bereik is ook op 60kw afgesteld.
Mijn vraag: weet iemand of ik technisch wel 'gewoon' kan doorrijden als de batterij op 0% of 0km staat en in feite de batterij aanspreek van het punt 60kw tot 75kw (of wat er effectief nog van de oorspronkelijke 75kw over is). Of dat de auto naar km onder de 0% echt stopt zoals 'normaal' het geval is?
De batterij is blijkbaar software matig afgetopt op 60Kw. Dus laden stopt bij exact 100% (~60kw geladen bij SoC 0%). Tevens, bereik is ook op 60kw afgesteld.
Mijn vraag: weet iemand of ik technisch wel 'gewoon' kan doorrijden als de batterij op 0% of 0km staat en in feite de batterij aanspreek van het punt 60kw tot 75kw (of wat er effectief nog van de oorspronkelijke 75kw over is). Of dat de auto naar km onder de 0% echt stopt zoals 'normaal' het geval is?