Dag iedereen
ik zou graag een discussie opwerpen.
Ik heb de mogelijkheid een tesla model 3 Long Rang AWD aero te krijgen van het werk. Ik zou hier graag op ingaan maar ik vraag me af of mijn 'profiel' hiertoe in aanmerking komt en zonder de wagen te bezitten vind ik dit moeilijk te achterhalen.
Daarom de vraag naar de kenners
Ik rij voor mijn werk gemiddeld 150km per dag.
Thuis kan ik aan ongeveer 30km/uur laden. Normaal lijkt me dit dus geen enkel probleem.
Bij mijn vriendin kan ik echter niet laden en soms ga ik na mijn werk naar daar voor de nacht. Dit wil dus zeggen dat ik een nacht niet kan opladen (eventueel 2 nachten). Van mijn vriendin naar het werk en terug is het wel slechts 100km per dag.
Als ik het rekensommetje maak en dus reken dat ik 2 nachten op rij bij mijn vriendin zou slapen kom ik op 350 km wat perfect haalbaar zou moeten zijn denk ik?
Wanneer ik dit simuleer met ABRP, zegt ie al dat ik het niet red zonder 10 min aan een supercharger te hangen (bij droog wegdek, 20 graden en 170WH/km, wat wrs hoger kan liggen in werkelijkheid)
Of kan ik voor zo een situatie wel naar 100% laden? (want ik las dat het niet goed is voor de batterij om dit vaak te doen)
Hopelijk helpt jullie ervaring om in te schatten of het met mijn profiel zou lukken voor de Tesla te gaan, zonder al te veel tijdverlies aan superchargers
Bedankt bij voorbaad
ik zou graag een discussie opwerpen.
Ik heb de mogelijkheid een tesla model 3 Long Rang AWD aero te krijgen van het werk. Ik zou hier graag op ingaan maar ik vraag me af of mijn 'profiel' hiertoe in aanmerking komt en zonder de wagen te bezitten vind ik dit moeilijk te achterhalen.
Daarom de vraag naar de kenners
Ik rij voor mijn werk gemiddeld 150km per dag.
Thuis kan ik aan ongeveer 30km/uur laden. Normaal lijkt me dit dus geen enkel probleem.
Bij mijn vriendin kan ik echter niet laden en soms ga ik na mijn werk naar daar voor de nacht. Dit wil dus zeggen dat ik een nacht niet kan opladen (eventueel 2 nachten). Van mijn vriendin naar het werk en terug is het wel slechts 100km per dag.
Als ik het rekensommetje maak en dus reken dat ik 2 nachten op rij bij mijn vriendin zou slapen kom ik op 350 km wat perfect haalbaar zou moeten zijn denk ik?
Wanneer ik dit simuleer met ABRP, zegt ie al dat ik het niet red zonder 10 min aan een supercharger te hangen (bij droog wegdek, 20 graden en 170WH/km, wat wrs hoger kan liggen in werkelijkheid)
Of kan ik voor zo een situatie wel naar 100% laden? (want ik las dat het niet goed is voor de batterij om dit vaak te doen)
Hopelijk helpt jullie ervaring om in te schatten of het met mijn profiel zou lukken voor de Tesla te gaan, zonder al te veel tijdverlies aan superchargers
Bedankt bij voorbaad