Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla zonder elke avond thuisladen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik begrijp dat dit afhangt van snelheid op de autosnelweg en temperatuur en dergelijke

De rechtervoet is de grootste beïnvloed je verbruik het meeste. Temperatuur speelt een rol, vooral in het begin van een rit maar éénmaal op temperatuur

Je accu is 72.5 kWh en zou je beschouwen dat je maar laad van 10% tot 90% dan heb je 72.5*0.8 = 58kWh bruikbaar. Nemen we 350 kilometer dan zit je dus op een verbruik van 165wh/km. Ik rij geen 3 LR dus ik weet niet hoe moeilijk het is om dat verbruik te halen maar met mijn S bij 103km/h zit ik op 200wh/km in de winter.
 
Dag iedereen

Bij mijn vriendin kan ik echter niet laden en soms ga ik na mijn werk naar daar voor de nacht. Dit wil dus zeggen dat ik een nacht niet kan opladen (eventueel 2 nachten). Van mijn vriendin naar het werk en terug is het wel slechts 100km per dag.
Nog iets anders:
Je moet ook niet denken aan "volladen" zoals je zou voltanken: laad alleen wat je nodig heb.
Van wat ik lees, zal je 50 (zomer) à 100km (winter) tekort komen. Met het UMC op een gewone steker (bv 10A/220V) betekent het 4 à 8u laden voor een total van 10 à 20 kWh, dus maal 0,22€/kWh geeft 2,2 à 4,4€. (NB: de 4 à 8 uren kunnen gesplitst worden over de twee nachten ook, mocht U nachten minder dan 8 uur zijn)
En als je bij je vriendin laad, ja kan ook makkelijk tonen hoeveel je moet betalen.
Hangt af van wanneer jullie gaan samen wonen, en is het dus haalbaar/betaalbaar ondertussen ?

Zoals U heeft het al gevoeld hier: Tesla's zijn ongelooflijk leuk auto's. Hopelijk lukt het voor jullie.