Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla World

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had intussen gehoopt iets meer info te vinden over wat er donderdagavond staat te gebeuren. Er staat een Get Acquainted Party gepland en voorlopig stel ik me dat voor als een Tesla Tuesday met wat hapjes en drankjes. Of weet iemand al iets meer...

Zijn er deelnemers die op donderdagavond er al heen gaan?
 
Ik had intussen gehoopt iets meer info te vinden over wat er donderdagavond staat te gebeuren. Er staat een Get Acquainted Party gepland en voorlopig stel ik me dat voor als een Tesla Tuesday met wat hapjes en drankjes. Of weet iemand al iets meer...

Zijn er deelnemers die op donderdagavond er al heen gaan?

Donderdagavond is er een open bar voorzien waar je vooral de buitenlandse gasten kan ontmoeten. Zal wel leuk zijn maar ik ga passen hiervoor zodat ik vrijdagochtend fris ben voor het echte event.
 
Wat moeten we hier van denken... [emoji41]
c68057a9515450b610a8889902972515.jpg
 
Tussen de regels door, als antwoord op de range verhalen van de "anderen": Over twee jaar is een range van 1.000 km mogelijk bij Tesla.

En ook tussen de regels door een toch wat mismoedig overkomende opmerking over het nog bestaan van civilization over twintig jaar. Dat, samen met de oproep om incentives in stand te houden, omdat we te maken hebben met een infant industry, een baby, moet echt overkomen bij beleidsmakers en regelgevers. Ik heb dit filmpje doorgestuurd naar iemand die betrokken is bij het autobeleid bij Financiën.
 
We weten ook niet wat Porsche als snelheid in gedachten heeft voor max. range toch?

Volgens mij had hij die vraag beter anders beantwoord. Bijna niemand heeft een autonomie van 1000 km nodig. Dat maakt het battery pack alleen maar groter, zwaarder en duurder dan noodzakelijk. Overal snel en gemakkelijk kunnen laden lijkt me belangrijker dan streven naar een autonomie van meer dan pakweg 500 km. Dat is net zo handig aan elektrisch rijden; je stopt hem thuis in het stopcontact en komt daar meestal mee toe voor je volgende (werk)dag.
 
Net terug van de "Get Acquainted Party".
Was in feite gewoon open bar met de rode pasjes als herkenningspunt. MAAR! Super gezellig! met een mede-oprichter van de Nederlandse Klimaatzaak en een private verdeler van Tesla's in Ijsland gesproken.

Wordt morgen in feite één grote first Tuesday voor ons als ingewijden met lekker eten over de middag en een feestje 's avonds :cool:.

Byron, kunnen we vragen stellen morgen?? Zo ja, dan wil ik wel vragen wat er ondertussen (sinds de meeting op 01/02/2014 in Amsterdam) gebeurd is met de prijs van het onderhoud :tongue:.
 
Kan iemand misschien iets vragen over wat Elon Musk van de CCS stekker vindt mocht daar een kans voor zijn? Lijkt me interessant om te horen wat ie daarop zegt! Er is vandaag al iets gezegd over dat Tesla met de EU samenwerkt om te komen tot een standaard maar hoe Tesla daar precies over denkt ben ik wel benieuwd naar.
 
Volgens mij had hij die vraag beter anders beantwoord. Bijna niemand heeft een autonomie van 1000 km nodig. Dat maakt het battery pack alleen maar groter, zwaarder en duurder dan noodzakelijk. Overal snel en gemakkelijk kunnen laden lijkt me belangrijker dan streven naar een autonomie van meer dan pakweg 500 km. Dat is net zo handig aan elektrisch rijden; je stopt hem thuis in het stopcontact en komt daar meestal mee toe voor je volgende (werk)dag.

Als iemand vandaag aan E.M. een vraag mag stellen (in Antwerpen of in Tilburg) :


een tweetal jaren terug werd er gespeculeerd over de Metaal-Lucht batterij - als tweede batterij in de micro-wave om langere ritten (>1000km) te maken.
Tesla had daarvoor ook patenten aangevraagd.

intussen in de micro-wave verdwenen (D); en is het stil geworden rond een tweede (draagbare) batterij.