Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Parkhotel Horst, Horst
Geen VdV en geen Venlo, maar toch?

Kijk eens aan. Waar zullen we nog meer verrast worden?
Schermafbeelding 2017-11-26 om 13.05.39.png
 
denk je dat Venlo ook nog gaat komen dan? Lijkt mij wat dicht op elkaar

Ik denk het wel. We zitten in, naar ik meen, de derde expansieronde, en we zien op steeds meer plekken dat men verdicht tot routeniveau en niet meer reikwijdteniveau.

En Oosterhout en (2018) Breda (Princeville?) liggen ook dicht bij elkaar maar aan verschillende routes.
 
Last edited:
Ik denk het wel. We zitten in, naar ik meen, de derde expansieronde, en we zien op steeds meer plekken dat men verdicht tot routeniveau en niet meer reikwijdteniveau.

En Oosterhout en (2018) Breda (Princeville?) liggen ook dicht bij elkaar maar aan verschillende routes.

Zou me niets verbazen als de landen in Europa waar de Model 3 het eerste wordt uitgerold ook de verdichting van het SuperCharger netwerk het eerste plaatsvindt.

Noorwegen en Nederland?
 
Zou me niets verbazen als de landen in Europa waar de Model 3 het eerste wordt uitgerold ook de verdichting van het SuperCharger netwerk het eerste plaatsvindt.

Noorwegen en Nederland?

Laten we het hopen dat ze eerst hier komen, maar ik heb er ook wel vertrouwen in. Dat betekent dat we nog wel meer gaan zien. Tot nu toe zijn de SuC's gericht op het doorgaande verkeer maar we mogen ook bij de grote steden straks laadpleinen met SuC's verwachten voor eigenaren die niet thuis kunnen laden, evenals CiC (Citychargers, max 72 Kw) binnen de steden in parkings, winkels en andere verblijfslocaties met verblijf van hooguit enkele uren.
 
  • Helpful
Reactions: Refie
Over de Idle fee lees ik het onderstaande op de Tesla site:

Geldt de 'idle fee' ook als er nog Supercharger plaatsen vrij zijn?
Er worden kosten voor stilstaan berekend voor elke auto die bij een Supercharger staat als het laadstation nog voor ten minste 50% vol is nadat het opladen is voltooid.

Als meer dan de helft van de stalls vrij zijn, wordt er dus geen idle fee in rekening gebracht.
Dat voelt ook wel logisch aan, omdat je in die situatie namelijk niemand tot last bent. Maar "keep it simple" (auto altijd meteen weghalen als ie klaar is met laden) heeft ook zijn voordeel.