Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Momenteel even aan het bijladen in Zevenaar. Het houdt niet heel erg veel over qua laadsnelheid. Je moet hier geen haast hebben, of je Whopper kaas extra large bestellen ;)
View attachment 263915

Je bent er nog maar net. We moeten eigenlijk wachten met conclusies totdat hij er een minuut of tien aan het laden is. Door allerlei factoren kan het starten langzaam beginnen maar snel oplopen. Ik zie dat tegenwoordig eigenlijk bijna altijd. Misschien iets veranderd in de software. Voorheen klom hij meteen naar de 110 - 115 Kw maar doet dat nu in een proces van enkele tot max 10 minuten.
 
Een SuC op de A12 in de richting west-oost (of oost-west, maakt mij niet uit.. ;) ) zou wel welkom zijn. Daar zit inderdaad een gat. Ik rij het meest op de route Alkmaar -Rotterdam, Alkmaar - Eindhoven en Rotterdam- Eindhoven dan heb ik genoeg kansen om te laden mocht het nodig zijn. Ik kan meestal wel op locatie laden maar soms moet ik dat rondje doen en dan is de SuC A'dam, Dordrecht, Oosterhout en/of Eindhoven prima.
Met andere woorden: voor 90% van de keren dat ik in Nederland _moet_ laden lukt het prima.
 
Momenteel even aan het bijladen in Zevenaar. Het houdt niet heel erg veel over qua laadsnelheid. Je moet hier geen haast hebben, of je Whopper kaas extra large bestellen ;)

Is gewoon een nieuw complot tussen Tesla en Burger King/McDo (die ook Tesla's "idle fees" hebben uitgevonden). SuperChargen moet net zo snel zijn dat je niét even behoorlijk kan gaan lunchen, maar ook net niét kan weerstaan aan de verleiding die tijd te besteden aan het verorberen van een goede hamburger :p
 
Hahaha inderdaad @Carl Het valt me inderdaad op dat als er een SuC bij een eetgelegenheid staat, de snelheid dusdanig wordt verlaagd dan je uit verveling toch maar wel die hamburger gaat bestellen, waar je je achteraf bij afvraagt "waarom in hemelsnaam". Zou er dan toch een kartel bestaan met daarin MacDo, Coca-Cola, BurgerKing en Tesla??? ;-)
 
  • Funny
Reactions: BobbyKings
Belangrijker is, heb je het gemeld bij Tesla? Als Tesla het niet weet, dan kunnen ze er ook niets aan doen. Volgens mij staat er een telefoonnummer op de SuC. Een beller is sneller.
Nee, te krap tijd om te bellen. Ik had een kwartiertje over voor m’n afspraak, dus dacht “effe snel 10 minuutjes laden”. Die 10 minuten is gelukt, helaas maar 4kWh..... volgende keer als ik wat langer de tijd heb, ga ik eens een belletje wagen.
 
Maar even van uitgaan dat dit éénmalig is?

IMG_0607.JPG
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Carl and FVO
Maar wees ook eerlijk, als die agent zegt "omwille van onze opdracht hadden we niet de tijd om onze dienstwagen op een correcte parkeerplaats te zetten binnen een redelijk bereik van onze opdracht" dan mag ie daar gewoon staan, net zoals een politiewagen ook op een mindervalidenplek mag staan.
 
  • Disagree
Reactions: FVO
Maar wees ook eerlijk, als die agent zegt "omwille van onze opdracht hadden we niet de tijd om onze dienstwagen op een correcte parkeerplaats te zetten binnen een redelijk bereik van onze opdracht" dan mag ie daar gewoon staan, net zoals een politiewagen ook op een mindervalidenplek mag staan.

Nou, als er echt iets bijzonders is dan laten ze hem gewoon voor de deur op de rijbaan staan, al dan niet met wat lampjes. Hebben ze de tijd om hier te parkeren kunnen ze ook die honderd meter verder naar het veld erbij nemen :)
 
  • Like
Reactions: FVO
Maar wees ook eerlijk, als die agent zegt "omwille van onze opdracht hadden we niet de tijd om onze dienstwagen op een correcte parkeerplaats te zetten binnen een redelijk bereik van onze opdracht" dan mag ie daar gewoon staan, net zoals een politiewagen ook op een mindervalidenplek mag staan.
Kan misschien wel de wet zijn, maar heb ik nog nooit gezien op een mindervalide plek.
Als het zo dringend is dan staan de deuren nog open en "draaien" de zwaailichten nog.
 
Nou, als er echt iets bijzonders is dan laten ze hem gewoon voor de deur op de rijbaan staan, al dan niet met wat lampjes. Hebben ze de tijd om hier te parkeren kunnen ze ook die honderd meter verder naar het veld erbij nemen :)
Klopt, maar je hebt altijd niveau's van dringendheid. Ik kan me voorstellen dat voor de vaststelling van een gauwdiefstal men beslist om niet heel de parking af te rijden naar een vrije plek als er een plek vlak bij de ingang is... Pas op, ik vind het ook niet prettig maar ik ben er bijna zeker van dat dat het antwoord is dat je gaat krijgen, en daar moet je het mee doen.
 
  • Like
Reactions: FVO
Klopt, maar je hebt altijd niveau's van dringendheid. Ik kan me voorstellen dat voor de vaststelling van een gauwdiefstal men beslist om niet heel de parking af te rijden naar een vrije plek als er een plek vlak bij de ingang is... Pas op, ik vind het ook niet prettig maar ik ben er bijna zeker van dat dat het antwoord is dat je gaat krijgen, en daar moet je het mee doen.

Ik verwacht dat het antwoord heel anders zal zijn omdat men niet zit te wachten op negatieve publiciteit. Eerder gewoon erkennen dat het fout was en dat betrokkenen erop zijn aangesproken en dat ze zelf ook vinden dat ze het goede voorbeeld moeten geven. Dat gebeurt wel vaker.

Maar laten we eens zien hoe dit balletje verder rolt.
 
Pas op, ik vind het ook niet prettig maar ik ben er bijna zeker van dat dat het antwoord is dat je gaat krijgen, en daar moet je het mee doen.
Maakt me eigenlijk niet uit welk antwoord men me geeft. Bedoeling van de melding is vooral een mindshift te veroorzaken dat men laadplekken even "heilig" aanschouwd als mindervalideplekken.

Disclaimer: waarmee ik mindervalideplekken niet in het belachelijke wil trekken! Zijn dubbel en dik nodig als je met een mindervalide persoon zit.