Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Hoeveel Teslas zouden er nu rond rijden ?
250.000 ?
Elk van de rijders heeft wel een thuis, een familie, een werk, een hobby, een vakantieplek, een wintersportplek, enkele routes.... waar hij of zij een supercharger wil zien. Zeg een 10tal plaatsen per Tesla.
Dat maakt intussen 2.500.000 gewenste sucs plaatsen.
Als we nu eens aannemen dat 95% overlappend is; dan komen we nog aan 125.000 verschillende plaatsen waar een suc "moet" komen van ene of andere rijder.
Zo kunnen we maw nog even doorgaan...
:confused:
 
Het is inderdaad niet te doen iedereen tevreden te stellen met een prive Suc.

Maar is het niet mogelijk een reserveringssysteem voor een paar extra stalls op popi locaties op te zetten oid.
Een soort boekstall. Voor de drukke Suc misschien een idee.
Die zullen immers de hele dag volgeboekt zijn.

Amsterdam is gewoon kansloos om daar fatsoenlijk terecht te kunnen.
Vandaag, rond 14u, daar onverrichterzake maar via Apeldoorn Suc gereden naar ‘onder Nijmegen’.
Voor mij wel ‘iets’ om helaas.

Ik denk dat wel meer mensen ‘m daar moeten vullen voor een rit via A1 naar het zuiden/oosten.
Er is op het deel vanaf Amsterdam, A1, A30, A12, geen alternatief (Suc).
 
Het is inderdaad niet te doen iedereen tevreden te stellen met een prive Suc.

Maar is het niet mogelijk een reserveringssysteem voor een paar extra stalls op popi locaties op te zetten oid.
Een soort boekstall. Voor de drukke Suc misschien een idee.
Die zullen immers de hele dag volgeboekt zijn.

Amsterdam is gewoon kansloos om daar fatsoenlijk terecht te kunnen.
Vandaag, rond 14u, daar onverrichterzake maar via Apeldoorn Suc gereden naar ‘onder Nijmegen’.
Voor mij wel ‘iets’ om helaas.

Ik denk dat wel meer mensen ‘m daar moeten vullen voor een rit via A1 naar het zuiden/oosten.
Er is op het deel vanaf Amsterdam, A1, A30, A12, geen alternatief (Suc).

Nog even en we hebben 30 stalls bij Breukelen. En probeer de piekuren te vermijden, dan is het druk, overal. Daarbuiten is er meestal plaats genoeg.
 
Ik denk dat wel meer mensen ‘m daar moeten vullen voor een rit via A1 naar het zuiden/oosten.
Er is op het deel vanaf Amsterdam, A1, A30, A12, geen alternatief (Suc).
Ja, ik ;). Ik "woon" 15 min onder nijmegen en rij vaak op en neer naar Amsterdam ik heb de volgende route mogelijkheden:
- A73 -> A50 -> A12 -> A30 -> A1
- A73 -> A50 -> A12 -> A2
- A73 -> A50 -> A15 -> A2
- A73 -> A50 -> A59 -> A2
- binnendoor -A59 -A2

En geen enkele heeft een SUC op de route. Ik vind het jammer dat er gekozen is voor A2 Breukelen ik had liever A2 / A12 gezien bij Utrecht. Maar ik denk dat het ooit wel goed zal komen :)
 
Meer laadpunten in Amsterdam zou ook moeten denk ik. Als je vanuit Den Haag nu naar Eindhoven of Arnhem moet en het misschien niet red moet je naar Breukelen. Even naar Vianen en door naar Eindhoven of via de A27 richting Arnhem is dan een veel betere optie.

Breukelen blijft naar mijn idee onlogisch behalve als je bij alle van der Valken moet kunnen laden.
 
Amsterdam SeC en SuC barsten uit hun voegen daar.Is gewoon niet leuk meer. Die SuC moet daar weg naar een andere locatie. Is gewoon veel te druk geworden samen met SeC op een locatie.
Inderdaad, zeker als je bedenkt dat het ook nog eens het Europese hoofdkwartier van Tesla is.
Vanavond werd een Londonse delegatie daar netjes door een handvol taxi's van Taxi Electric opgepikt na hun bezoek aan Tesla. Daarbij ontstond enig oponthoud voor vertrekkende SuC-gebruikers. Beschamend om te zien dat dit moest leiden tot toeteren, schreeuwen en beledigen van de taxichauffeurs.
 
Amsterdam SeC en SuC barsten uit hun voegen daar.Is gewoon niet leuk meer. Die SuC moet daar weg naar een andere locatie. Is gewoon veel te druk geworden samen met SeC op een locatie.
En dan graag een hele rits DeC’s neerzetten, zodat (buiten openingstijden Store) we weer als vroeger daar rustig (en zeker) kunnen laden tijdens een concert oid.
 
  • Funny
Reactions: robertvg
Inderdaad, zeker als je bedenkt dat het ook nog eens het Europese hoofdkwartier van Tesla is.
Vanavond werd een Londonse delegatie daar netjes door een handvol taxi's van Taxi Electric opgepikt na hun bezoek aan Tesla. Daarbij ontstond enig oponthoud voor vertrekkende SuC-gebruikers. Beschamend om te zien dat dit moest leiden tot toeteren, schreeuwen en beledigen van de taxichauffeurs.

Vind je dat gek!

Eerst een uur wachten (zonder nummertjes trekken) voor je kan laden en als je dan denkt met volle accu eindelijk weg te rijden blokkeren een stel onverlaten ook nog je doorgang!

Dat moet toch niet kunnen!

(;))
 
Ja, ik ;). Ik "woon" 15 min onder nijmegen en rij vaak op en neer naar Amsterdam ik heb de volgende route mogelijkheden:
- A73 -> A50 -> A12 -> A30 -> A1
- A73 -> A50 -> A12 -> A2
- A73 -> A50 -> A15 -> A2
- A73 -> A50 -> A59 -> A2
- binnendoor -A59 -A2

En geen enkele heeft een SUC op de route. Ik vind het jammer dat er gekozen is voor A2 Breukelen ik had liever A2 / A12 gezien bij Utrecht. Maar ik denk dat het ooit wel goed zal komen :)

Voor die route heb je toch geen suc nodig? Je vertrekt vol vanuit huis en dan kan je makkelijk heen en weer op een lading.
 
Voor die route heb je toch geen suc nodig? Je vertrekt vol vanuit huis en dan kan je makkelijk heen en weer op een lading.
Nou, daar gaat het toch niet altijd om? Sucs zijn juist zo fijn als back up.

Ooit onverwacht van Rotterdam naar Rijssen moeten rijden (pre suc apeldoorn) en dat is met een 85D natuurlijk te doen heen en weer, tenzij je (zoals ik toen) niet voldoende geladen stond. Best een eind om naar Zevenaar.

Als je op je dagelijkse route altijd een suc nodig hebt dan benijd ik je niet, en zou verhuizen een optie zijn. Als je op je dagelijkse route altijd een suc wilt gebruiken dan zou een hobby zoeken een optie zijn, of heb je na de aanschaf gewoon geen cent meer, dat kan ook.
 
Voor die route heb je toch geen suc nodig? Je vertrekt vol vanuit huis en dan kan je makkelijk heen en weer op een lading.
Helemaal waar en is ook prima te doen, Thuis 90% en netjes op een neer rijden. Mijn persoonlijke situatie is iets anders. Ik kan met goed fatsoen niet bij mijn woning in amsterdam laden en dan op en neer is wat meer een uitdaging. Maar goed om ieder zijn gebruikers profiel te voldoen is ook erg lastig, maar ik blijf er bij dat een paar SUC's in het midden van het land veel mensen gaat helpen staat buiten kijf. Ik vind dat het nu een beetje in zwarte vlek is in het midden...

Schermafbeelding 2017-11-30 om 10.30.51.png
 
Momenteel even aan het bijladen in Zevenaar. Het houdt niet heel erg veel over qua laadsnelheid. Je moet hier geen haast hebben, of je Whopper kaas extra large bestellen ;)
5C2BCD60-7C18-4762-A21A-9D33494AC490.jpeg