Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Shop BTW factuur

This site may earn commission on affiliate links.

RichieB

Collaborator
Oct 27, 2017
1,298
1,103
Netherlands
Ik heb voor mijn MS een set matten gekocht bij de Tesla Shop. In de doos zat een Shopify factuur die absoluut niet voldoet aan de factuureisen van de Belastingdienst. Zo ontbreekt het adres van de Tesla Shop, hun BTW nummer, KvK nummer, het BTW tarief en het bedrag ex-BTW. Ook bij navraag om een officiële BTW factuur kreeg ik weer deze Shopify uitdraai opgestuurd. Dat valt me nogal tegen van een grote partij als Tesla.

Is het iemand hier wel gelukt een correcte BTW factuur te krijgen van de Tesla Shop?
 
  • Informative
Reactions: FVO
Jullie hebben tenminste een tesla webshop in NL.

onderdaan de site staat al minstens drie jaar :

"Bent u woonachtig buiten Nederland? Neemt u dan contact op met uw lokale Tesla Service Center voor het bestellen van producten uit deze webshop. Wij werken hard aan een shop voor heel Europa."

"Heel hard" zal dat toch niet zijn IMO ;-)
 
Iemand die weet hoe ik in de Belgische shop een correcte factuur kan krijgen? Mijn account staat op de vennootschap en voor superchargen en connectivity krijg ik een factuur op de vennootschap. In de shop zie ik geen optie om een btw-nummer in te geven. Moet dit achteraf opgevraagd worden?
 
Gisteren ook een ruitenwisser besteld voor de X. Ik deed dit vanuit mijn Tesla account waarop ook de facturen komen van oa superchargen. Toch ook weer niet de mogelijkheid om een zakelijke factuur te krijgen op mijn Belgisch btw nummer. Is gelukkig maar voor 39eu
 
Ik heb ondertussen even gebeld. Er werd bevestigd dat er geen zakelijke factuur mogelijk is voor de shop en dat ik het best bij een SeC koop. Key fob en interieurfilters gekocht bij SeC. Sleutelhanger is dan weer niet beschikbaar bij een SeC en enkel beschikbaar bij de shop, maar voor 20 euro is het nu niet zo'n probleem om geen zakelijke factuur te krijgen.
 
Heel gek, ik heb op mijn facturen van de shop wel vrolijk een BTW-nummer.

Ik speel ook wel vals en zet firmanaam als voornaam en BTW-nummer als achternaam, maar dan nog staat er op mijn factuur een veld "BTW-nummer" waarvan ik niet weet waar dit vandaan komt.

Laatste factuur is wel van juli 2021. Die van maart 2021 had een oudere opmaak maar nog altijd aparte vermelding BTW-nummer.
 
Ik ging proefrijden met de Model Y en de verkoper keek ik de computer naar de afspraak en zei “hé, dat is gek! Er staat een bedrijfsnaam als voornaam en een nummer als achternaam! Dat zal ik even aanpassen!” Ik sprong nog net niet over de balie heen om het toetsenbord uit z’n handen te rukken. Hij heeft het op mijn uitdrukkelijk verzoek zo laten staan. 😬
 
  • Like
  • Funny
Reactions: watt and RoaldH
Ik ging proefrijden met de Model Y en de verkoper keek ik de computer naar de afspraak en zei “hé, dat is gek! Er staat een bedrijfsnaam als voornaam en een nummer als achternaam! Dat zal ik even aanpassen!” Ik sprong nog net niet over de balie heen om het toetsenbord uit z’n handen te rukken. Hij heeft het op mijn uitdrukkelijk verzoek zo laten staan. 😬
Soms moet je exotische dingen uithalen om het volgens de regels te doen.