Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik was trouwe kijker van knight rider vroeger. Dit kan ik dus wel erg waarderen!


Zeker geweldig om te zien, keek er vroeger ook altijd naar. 😃 Leuk wat hij al allemaal gedaan heeft met zijn Tesla om het zoveel mogelijk op KITT te laten lijken. Vooral met die velgen en de spoiler nu begint het er steeds meer op te lijken. 😉 Alleen beetje jammer dat de velgen veel te breed staan eigenlijk, steken erg ver uit buiten de wielkasten. Beetje verlaging of extra camber nodig, dan komt het nog wel goed. 😁
 
Hoewel helemaal geen klusser aan auto's, mij toch gewaagd om zo'n kick sensor voor het openen en sluiten van de koffer te installeren op mijn MYLR... Had deze van Hansshow besteld, enkele dagen later al ontvangen, en zopas geïnstalleerd.
Op voorhand wel even enkele youtube installatiefilmpjes bekeken, en viel inderdaad goed mee. Al bij al een goed uurtje bezig geweest, en hij doet het perfect! :cool:
(Model Y Electric Tailgate Kick Sensor)
 
Vooraan had ik al dynamische of sequentiële knipperlichten en nu ook achteraan. Vond zwarte reflectoren ook iets beter bij de achterlichten passen.
BNP_20220731_131849_7432532311881846864.jpg

20220731_125537.jpg20220731_125459.jpg
 
Vooraan had ik al dynamische of sequentiële knipperlichten en nu ook achteraan. Vond zwarte reflectoren ook iets beter bij de achterlichten passen.

Ik vind ze heel mooi! 👍 Alleen zijn het ook nog wel reflectoren of niet? Lijken alleen leds te zijn nu wat niet helemaal legaal zou zijn. Zou dus problemen kunnen geven bij keuring of politie controles. Dacht dat er ook nog reflectoren in verwerkt zouden zitten maar dit lijkt dus niet het geval of ik zie iets over het hoofd? 🤔 Zou ze anders zeker ook wel willen. 😁
 
Ik vind ze heel mooi! 👍 Alleen zijn het ook nog wel reflectoren of niet? Lijken alleen leds te zijn nu wat niet helemaal legaal zou zijn. Zou dus problemen kunnen geven bij keuring of politie controles. Dacht dat er ook nog reflectoren in verwerkt zouden zitten maar dit lijkt dus niet het geval of ik zie iets over het hoofd? 🤔 Zou ze anders zeker ook wel willen. 😁
Ze reflecteren ook nog 👌
 
Ze reflecteren ook nog 👌
Dat is mooi. Maar alleen geen rode reflectoren dan neem ik aan. Moet aan de achterkant rood zijn om het legaal te houden volgens mij. Wit/grijze reflectoren mag dus eigenlijk niet. Al snap ik het doel van die reflectoren sowieso niet echt. Zitten er alleen maar voor als het achterlicht niet zou werken ofzo. 🤷‍♂️ Lichten toch veel duidelijker zichtbaar dan reflectoren anders.
 
Dat is mooi. Maar alleen geen rode reflectoren dan neem ik aan. Moet aan de achterkant rood zijn om het legaal te houden volgens mij. Wit/grijze reflectoren mag dus eigenlijk niet. Al snap ik het doel van die reflectoren sowieso niet echt. Zitten er alleen maar voor als het achterlicht niet zou werken ofzo. 🤷‍♂️ Lichten toch veel duidelijker zichtbaar dan reflectoren anders.
Je kan ze ook in het rood verkrijgen als dat je voorkeur is.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Dat niet alleen, verkeerde kleur reflectoren zijn verwarrend voor ander verkeer en daarom gevaarlijk, ook als je geparkeerd staat.
Rijdend snap ik dat wel ja, Alleen als je rijdend de verlichting aan hebt die gewoon rood is dan lijkt me niet dat er veel verwarring zal zijn. Maar geparkeerd.. wat maakt het dan uit? Vind reflectoren sowieso een beetje achterhaald. Ze zitten erop omdat het moet maar wat is het nut er verder van? Vooraan zitten tegenwoordig ook geen reflectoren meer, waarom hoeft het voor dan niet en de zij- en achterkant wel? Ik begrijp dat niet helemaal.
 
Rijdend snap ik dat wel ja, Alleen als je rijdend de verlichting aan hebt die gewoon rood is dan lijkt me niet dat er veel verwarring zal zijn. Maar geparkeerd.. wat maakt het dan uit? Vind reflectoren sowieso een beetje achterhaald. Ze zitten erop omdat het moet maar wat is het nut er verder van? Vooraan zitten tegenwoordig ook geen reflectoren meer, waarom hoeft het voor dan niet en de zij- en achterkant wel? Ik begrijp dat niet helemaal.
Reflectoren werken wanneer de noordverlichting uit staat. Zoals wanneer je auto geparkeerd staat.
 
Vooraan zitten tegenwoordig ook geen reflectoren meer, waarom hoeft het voor dan niet en de zij- en achterkant wel?
Ik zou mijn auto zonder reflectoren niet op een onverlichte weg aan de kant van de weg durven parkeren.
Vooraan zitten geen reflectoren omdat je in elk respectabel land niet tegen de rijrichting in mag parkeren ;)
 
@wooter @Dannietjoh @Phil V
Daar geef ik jullie inderdaad wel gelijk in ja. Maar eigenlijk dan ook alleen in noodgevallen wanneer de verlichting van de auto niet werkt. Want gevarenlicht (knipperlichten) is natuurlijk zichtbaarder dan de reflectoren. Maar in die gevallen goed om te hebben natuurlijk. Alleen waarom maakt het uit of deze rood of bijvoorbeeld wit is? Het voertuig staat stil, waarom maakt het uit of je denkt de voorkant of de achterkant te zien?

En bij aan de kant van de weg parkeren waar er geen licht is dient toch ook parkeerlicht gevoerd te worden aan de kant van de auto die op de weg staat? Weet eigenlijk niet eens hoe dit bij Tesla werkt en of we dit wel hebben. 🤔

omdat je in elk respectabel land niet tegen de rijrichting in mag parkeren ;)

Oops, vaak genoeg gedaan. 😅 Geen idee dat dit niet mocht. Veel andere mensen doen dit ook, nog nooit gehoord ook dat er boetes voor worden gegeven ofzo. Nja goed om te weten in ieder geval, zal het niet meer doen. 😁