Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
" Volkswagen-topman Heinz-Jakob Neusser vertelt dat de nieuwe elektromotoren vijf keer zo efficiënt zijn dan die momenteel worden gebruikt in bijvoorbeeld de e-Golf. "

??? 5 keer zo efficiënt ?
ofwel is de e-golf géén EV, ofwel is dit ******** !


edit : het is gelukt: sterretjes.. , ik ben mijn reputatie kwijt.
Ik verbaasde me daar ook al over.... Stierenpoep, zei ik nog tegen mezelf...
 
Niet meteen echt nieuws, maar is een grappig flimpje over toekomst perspectief.

Al zeggen ze niet het woord Tesla, iedereen van ons kan gewoon zien dat het een Tesla is :

https://www.youtube.com/watch?v=vg4TB10QO7Q

Hé Xfrank, heb je een fotosoep klusje gedaan voor KMPG?

tesladash1.jpg
 
Ik had me eerder dit jaar na het zien van een Outlander PHEV video eens opgegeven voor de rollenbank test van het tijdschrift Autoweek. Laatst is het item opgenomen en het staat nu op hun site (en in het tijdschrift maar die heb ik zelf nog niet gezien):

http://www.autoweek.nl/video/4311/op-rollenbank-tesla-model-s

Ik maakte op een gegeven moment wel zorgen om mijn bandjes want de auto gaf zo veel kracht dat hij flink doorslipte op de rollen met wat rookontwikkeling tot gevolg. En de meting was natuurlijk flut, komt ook omdat ze eerst een half uur aan het kl**ien zijn geweest om hem goed vast te zetten en de rollen snelheid in te stellen etc. Toen er echt gemeten kon worden was de aandrijving dus telkens te warm en de stippeltjes van de begrenzing kwamen meteen in het display (is in filmpje ook zichtbaar). Denk dat voor een goede meting te kunnen doen aan zo'n auto ook een betere/modernere dyno nodig is.
Al met al toch een leuke middag gehad ;) En het filmpje is ook nog wel aardig gelukt. Sommige reacties zijn wel grappig, vallen nog wel mee voor een EV item :D
 
Ik had me eerder dit jaar na het zien van een Outlander PHEV video eens opgegeven voor de rollenbank test van het tijdschrift Autoweek. Laatst is het item opgenomen en het staat nu op hun site (en in het tijdschrift maar die heb ik zelf nog niet gezien):

http://www.autoweek.nl/video/4311/op-rollenbank-tesla-model-s

Ik maakte op een gegeven moment wel zorgen om mijn bandjes want de auto gaf zo veel kracht dat hij flink doorslipte op de rollen met wat rookontwikkeling tot gevolg. En de meting was natuurlijk flut, komt ook omdat ze eerst een half uur aan het kl**ien zijn geweest om hem goed vast te zetten en de rollen snelheid in te stellen etc. Toen er echt gemeten kon worden was de aandrijving dus telkens te warm en de stippeltjes van de begrenzing kwamen meteen in het display (is in filmpje ook zichtbaar). Denk dat voor een goede meting te kunnen doen aan zo'n auto ook een betere/modernere dyno nodig is.
Al met al toch een leuke middag gehad ;) En het filmpje is ook nog wel aardig gelukt. Sommige reacties zijn wel grappig, vallen nog wel mee voor een EV item :D

Leuk zeg! Waar heb jij je aangemeld? Ik heb me een tijdje geleden ook aangemeld waarbij ik aan hen de keuze liet of ze de Model S of TVR wilden. Nu jij al bent geweest zou ik graag eens met de TVR op de rollenbank gaan. Ik heb helemaal geen reactie van ze gehad, misschien heb jij een betere ingang?
(ps op de Surrey rolling road uit dat andere filmpje heeft de TVR al wel ooit gestaan, maar dat was voor de motor revisie. 360 pk toen.)
 
Interessant: Video: dragrace tussen Cayenne S E-Hybrid vs Model S - Autoblog.nl
Deze keer eens een 'gewone' 85 ipv een p85. Cayenne lijkt sneller weg te zijn en te winnen. Dat verbaast me wel. Zoals Wido in de commentaren al opmerkte was de MS niet vol, dat scheelt ook.


Het filmpje van de auto's loopt niet synchroon met de snelheidsmeters.

Als je de snelheidsmeters bekijkt zie je dat als de Tesla 20 km/uur rijdt, de Porsche nog maar 10 km/uur rijdt. De Tesla ligt dan al een stukje voor.
Ook zit de Tesla eerder op 100 km/uur, de Porsche rijdt dan 94 km/uur.
Ook bereikt de Tesla eerder de 120, 130, 140, 150 en 160 km/uur.
Pas bij 170 km/uur bereikt de Porsche dezelfde snelheid maar ligt op dat moment een heel stuk achter op de Tesla, omdat deze al die tijd sneller dan de Porsche reed.

Porsche zelf geeft 5,9 seconden op voor de 0-100 km/uur sprint, en dat is dus inderdaad een halve seconde langzamer dan de S85.