Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Dit vinden jullie misschien ook leuk; afgelopen week werd ik geïnterviewd door een journalist vh AD regio Delft over hoe het nou is om in een elektrische auto te rijden:

image.jpg
 
Tesla komt helaas niet voor in het artikel maar het is toch erg relevant gegeven de toekomstige auto pilot mogelijkheden: Rijdt u straks in zelfrijdende bussen? | De Tijd

Dat vind ik nou een typisch voorbeeld van het gebrek aan Europees denken. Er zijn al meerdere landen bezig met het testen van zelfrijdende auto's. Waarom ga je dat dan ook doen? Ga uit van je eigen kracht!
Bedenk dan iets anders, of werk samen. Waarom zouden er in Vlaanderen andere resultaten uitkomen dan ergens anders? Zo erger ik me al jaren aan allerlei eigengereide onderzoeken en prestige projecten. Leggen we in Nederland een of andere tunnel aan bij Utrecht, wordt er voor een systeem gekozen wat nog nergens is gebruikt. Allerlei problemen... Kan zo nog wel even doorgaan over de Fyra, TGV... Over C2000... Kilometerheffing anyone?
Ga maar door...

Een veel mooiere uitdaging is het inzetten van elektrisch transport (inderdaad van de Lijn, oid) om de chaos in en rond Antwerpen op te lossen. Of komt die Oosterweelverbinding verbinding er ooit?

Ik stel voor dat België, als ze dan toch die 'Ollanders gaan belasten voor het gebruik van hun wegennet, een slim systeem bedenken om FEV's gratis te laten rijden door ze op de een of andere manier te herkennen. En dat systeem breng je dan naar heel Europa zodat iedereen het kan gebruiken. Verkoop licenties wat mij betreft. Moet je eens opletten wat dat doet voor de acceptatie van FEV's in landen als Frankrijk, Italië, etc.
 
hoezoe?
is er dan een probleem met mobiliteit rond Antwerpen ?
daar moet eerst een studiecommittee voor samengesteld worden : een 'onafhankelijke' groep van experts moet nagaan of er uberhaupt wel een probleem is.
die doen hun werk grondig en gaan op studiereis naar NewYork, Shanghai, Sydney etc om te onderzoeken hoe de situatie daar is.

àls na deze eerste studie al zou blijken dat er een probleem zou zijn, dan wordt er een tweede studie gestart dat op zoek mag gaan naar mogelijke oplossingen.

dit tweede committee zal de werkzaamheden echter na 1 jaar moeten onderbreken, omdat één enkel individu het niet eens is met de resultaten van de eerste studie, en naar de raad van state stapt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Raad_van_State_(België)

Die beslist vervolgens na lang en rijp beraad van 2 jaar, dat er een fout gemaakt is tijdens de studie, veroordeelt de staat/het gewest tot dwangsommen en vernietigt de conclusies.
Waarna ook het tweede committee schadevergoeding eist.

Intussen zijn we minimaal 5 jaar verder; en zijn we terug bij af.
 
Tesla niet in de pers

Las zojuist dit artikel:

image.jpg


Toch jammer dat zo'n journalist de Model S niet in zijn verhaal meeneemt.
Dit zou ook mijn mening zijn geweest als ik nooit van Tesla had gehoord, maar ik kan me nu niet meer voorstellen dat er nog auto's op de markt komen zonder een interface als de Model S, ook al zijn er zeker nog verbeterpunten te bedenken. Met de steeds geavanceerdere functies die een auto krijgt, kun je eenvoudigweg niet meer toe met fysieke knopjes en een enkel klein schermpje.
Dit concept: A New Car UI - Matthaeus Krenn is een aardig voorbeeld van hoe ook een touchscreen voor de hoofdfuncties zo bediend kan worden dat je je ogen niet van de weg hoeft te halen (hoewel dat binnenkort ook al geen probleem meer is natuurlijk :rolleyes:).