Drikus
Member
Autoweek zette de Model 3 AWD tegenover de BMW 330i. Uitgebreid artikel in het blad, later vandaag volgt de video er bij.View attachment 445436
Wat waren de prijzen van de geteste versies?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Autoweek zette de Model 3 AWD tegenover de BMW 330i. Uitgebreid artikel in het blad, later vandaag volgt de video er bij.View attachment 445436
TL;DR: AD c.s.: BMW adverteert bij ons; Tesla niet.Vandaag in DeStentor (onderdeel van het AD) een interview met Klaus Frolich, hoofd technische ontwikkeling van BMW. ....
Wat waren de prijzen van de geteste versies?
Van Chamonix naar Antwerpen, 940 km, vertrokken om 7:00, aangekomen om 16:30 inclusief eten onderweg. Wel goed doorgereden (150 à 160 km/h).Zo bleek 600 km prima te doen in ongeveer 8 uur reistijd, inclusief de verliestijd door de files (wat veel wegwerkzaamheden in Duitsland). Ik denk dat het met de BMW langer duurt. Die is steeds minstens 5 minuten kwijt voor de rij voor de diesel/benzine pomp, de tank vullen en afrekenen, waarna die pas aan de koffie kan.
TL;DR: Sanoma c.s.: BMW adverteert bij ons; Tesla niet.
Daar zit wat in.Dat zeg je nu wel, maar er staan GEEN advertenties in het blad. Er staat wel een advertorial in het blad voor Bosch Car Service, maar daar houdt het mee op.
Ze hebben natuurlijk wel advertenties op de website en ook wat nevenuitkomsten uit een bandenvergelijkingstool en andere nevenactiviteiten. Gezien het geringe aantal views op Youtube kan ik mij niet voorstellen dat ze daar het licht mee kunnen betalen.
Ergo: Where does the money come from?
Daar zit wat in.
Bij nader inzien ligt Sanoma voornamelijk in bed met Toyota / Louwman & Parqui.
Cases Archive - Sanoma
Die opdrachtgever zal al te veel enthousiasme voor Tesla en/of BEV ook niet bijzonder waarderen.
Ik las elders dat een en ander veroorzaakt was door slecht geïnstalleerde bedrading, maar ongeacht wat of wie de oorzaak is, monitoring en inspecties, hufter/sabotageproofing en dummyproofing van de installaties kan de kans op calamiteiten enorm verlagen.Het is me niet duidelijk of de branden nou door de panelen zelf komen of door slechte installatie.
PolderPV houdt een (nogal rommelig) overzicht bij van incidenten in Nederland, zie http://www.polderpv.nl/nieuws_PV63.htm#17aug2010_brand_en_zonnepanelen en verder.
Maar of het nou 'vaak' voorkomt...
Het document waarop je je baseert is geschreven door advocaten die door Tesla ingehuurd zijn. Uiteraard zal Walmart daarin in het allerslechtste daglicht gezet worden.Ik heb echt niet het gevoel dat ze het slim spelen. Het is een opeenstapeling van veranderende eisen van Walmart, waarbij ze zelf tekort schieten om de nodige inspecties te plannen met hun eigen onafhankelijke experten, en zelfs hun experten niet betalen.
Een hele puinhoop, wat dan ook de snelle "joint statement" verklaart, want iemand bij Walmart dacht dat ze een sterke case hadden, maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn...
https://www.wholemars.com/TeslaResponse.pdf
En dat verklaart waarom Walmart (met 1 'l' inderdaad) zo graag van het contract af wil.
Ik vermoed dat ze van het contract af willen omdat er nu goedkopere alternatieven zijn. Daarom ook dat Tesla relatief poeslief reageert, hoewel ze de problemen wel bij het Walmart management van de zaak leggen. En daarom ook dat het niet tot een rechtszaak komt want als het tot daar komt staat Walmart eigenlijk zwak: de incidenten zijn niet van die aard dat ze onder het contract uit kunnen, en het getreuzel is niet op conto van Tesla maar op conto van Walmart.En dat verklaart waarom Walmart (met 1 'l' inderdaad) zo graag van het contract af wil.
De pers moet BMW wel hebben. AutoExpress heeft de Model 3 SR tegenover de BMW 320d gezet en ook hier komt de Model 3, weliswaar krap, als winnaar uit de bus.