Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Blaaskaak zeker, het zijn wel deze exoten die zorgen voor vooruitgang. Het triggered de competitie.

ik heb niet zo heel veel respect voor de arrogantie die uit het artikel naar voren komt. Of het vooruitgang is, is maar zeer de vraag. Het is knap wat hij heeft gedaan, maar moet je dan meteen anderen afzeiken? Enfin, ik heb in het autopilot draadje hierover mijn zegje gedaan.
 
Nieuws - Eindelijk: binnen kijken bij de nieuwe Mercedes E-Klasse

deze is dan wel geen Tesla maar "Mercedes in de pers", maar toch enkele bizarre quotes in het artikel:

" Het is een primeur (???) in de automobielsector bij een wagen in massaproductie: de nieuwe E-Klasse is in staat om op eigen houtje in te halen. " en "Via deze technologie komt autonoom rijden alweer een stapje dichterbij."

Heb ik nu de afgelopen weken gedroomd dat ik met mijn Tesla reed of heeft er hier een journalist de afgelopen weken zitten slapen ?

De Tesla kan toch niet zelfstandig inhalen? Je moet zelf de richtingaanwijzer aanzetten (2x) om naar links en daarna weer naar rechts te gaan.
 
De Tesla kan toch niet zelfstandig inhalen? Je moet zelf de richtingaanwijzer aanzetten (2x) om naar links en daarna weer naar rechts te gaan.

En de Mercedes?

"Om de wagen aan het werk te zetten volstaat het om je knipperlichtschakelaar twee seconden vast te houden. De sensoren en de technologie doen daarna de rest."

Dat is bij ons ook zo, vandaag een aantal malen gedaan. Je moet het stuur vasthouden, om te laten merken dat er "alert" bent maar hij stuurt dan zelf. En zo ook weer terug. En als er iets naast je zit, binnen de sensoren, dan doet hij het echt niet.
In de eerste versie hoefde dat vasthouden niet dus het zit er al in maar men wil het eerst nog wat verder verfijnen en dan komt het weer terug.

Binnenkort krijgen we versie 7.1 die ongetwijfeld wel weer wat andere verbeteringen zal geven.

Dus Skreet heeft groot gelijk. De journalist heeft het ook niet zelf geschreven maar wat copy/past gedaan.

Het is overigens de duitse pers die nog even wil genieten van het Nationaal gevoel, voordat er echt de klad in komt.
 
Goh, niet van wakker liggen… .
Mercedes en Tesla hebben wel meer uitwisselingsprojecten wat hardware betreft, lijkt het dan niet logisch dat de 'systemen' gewoon van bij Tesla komen?

Er zal veel zijn wat wij niet weten (en waar fabrikanten nog niet openlijk voor uit durven komen naar "hun" publiek).

Overigens prachtige auto. Wordt nog wel wat als er een drivetrain in zit op niveau 90D. Tot dan is het natuurlijk een verouderd concept.
 
Goh, niet van wakker liggen… .
Mercedes en Tesla hebben wel meer uitwisselingsprojecten wat hardware betreft, lijkt het dan niet logisch dat de 'systemen' gewoon van bij Tesla komen?

Hoeft niet per se, ondanks de samenwerking tussen de twee merken worden niet alle technieken uitgewisseld. Mercedes kijkt ook gewoon bij Tesla af door de techniek van Tesla te bestuderen.
 
Even voor de volledigheid:

Geachte heer Heesakkers,

Klein beetje voorzichtig met Toon Heesakkers mannen. Hij is al in de zomer van 2015 afgestudeerd. Sinds Juli 2015 is hij Founder & CEO van Heesakkers Media en Omstreken. (https://www.linkedin.com/in/toonheesakkers)



Eerder schreef hij ook een stuk over Himalayazout. Toen had hij zijn diploma nog niet vermoed ik, want het NRC haalde zijn stuk nogal onderuit. (‘Himalayazout komt niet uit de Himalaya’ ‘De rode kleur komt door roest’ - NRC)
 
Klein beetje voorzichtig met Toon Heesakkers mannen. Hij is al in de zomer van 2015 afgestudeerd. Sinds Juli 2015 is hij Founder & CEO van Heesakkers Media en Omstreken. (https://www.linkedin.com/in/toonheesakkers)



Eerder schreef hij ook een stuk over Himalayazout. Toen had hij zijn diploma nog niet vermoed ik, want het NRC haalde zijn stuk nogal onderuit. (‘Himalayazout komt niet uit de Himalaya’ ‘De rode kleur komt door roest’ - NRC)

professioneel clickbait leverancier. En we hebben m aardig geholpen, het is voor mij ook reden dat ik dit soort artikelen volledig negeer. In de US heb je SeekingAlpha. Lijkt allemaal heel degelijk, maar de auteurs worden betaald per view. Hoe controversiëler, hoe beter!
 
professioneel clickbait leverancier. En we hebben m aardig geholpen, het is voor mij ook reden dat ik dit soort artikelen volledig negeer. In de US heb je SeekingAlpha. Lijkt allemaal heel degelijk, maar de auteurs worden betaald per view. Hoe controversiëler, hoe beter!
Dit knaapje is nog in de leer. Moet nog leren dat als ie wordt aangesproken op slechte journalistiek, hij in elk geval moet reageren. Hij zwijgt evenwel in alle talen.
 
uh... de eerste Tesla eigenaar overlijdt in zijn Tesla en we willen... meer foto's?

Hoe vreselijk zo'n voorval ook is, ik ben wel (met alle respect uiteraard) benieuwd hoe het zit met de veiligheid van Tesla. Dus meer info daarover vind ik zeker interessant. Foto's zijn dan voor mij niet eens perse nodig (om de bekende redenen), als een duidelijk omschrijving van het ongeval duidelijk maakt waarom de Tesla zijn bestuurder niet voldoende heeft weten te beschermen (ik doel hierbij niet op een "fout" aan Tesla's zijde, enkel een verklaring voor de uitkomst van dit ongeval).
 
uh... de eerste Tesla eigenaar overlijdt in zijn Tesla en we willen... meer foto's?
Dat is niet helemaal waar. Volgens mij zijn er drie eerder overleden: eentje had 'm gestolen en reed met zeer hoge snelheid een gebouw in. En nog eentje een ravijn in. (uit mijn hoofd)

Kleine nuance: er staat dat hij is overleden, maar niet dat hij is overleden aan het ongeluk. Misschien had hij wel een hartaanval en kreeg hij daardoor een aanrijding.
 
Dat is niet helemaal waar. Volgens mij zijn er drie eerder overleden: eentje had 'm gestolen en reed met zeer hoge snelheid een gebouw in. En nog eentje een ravijn in. (uit mijn hoofd)

Kleine nuance: er staat dat hij is overleden, maar niet dat hij is overleden aan het ongeluk. Misschien had hij wel een hartaanval en kreeg hij daardoor een aanrijding.

Ik las ergens dat hij zwaar gewond was, en na het ongeluk is overleden.
 
Hoe vreselijk zo'n voorval ook is, ik ben wel (met alle respect uiteraard) benieuwd hoe het zit met de veiligheid van Tesla. Dus meer info daarover vind ik zeker interessant. Foto's zijn dan voor mij niet eens perse nodig (om de bekende redenen), als een duidelijk omschrijving van het ongeval duidelijk maakt waarom de Tesla zijn bestuurder niet voldoende heeft weten te beschermen (ik doel hierbij niet op een "fout" aan Tesla's zijde, enkel een verklaring voor de uitkomst van dit ongeval).
Als je het filmpje bekijkt dat Xfrank hier plaatste, dan is het echt niet dat de Tesla zijn bestuurder niet heeft weten te beschermen. Ik zou het wrak niet willen zien als die vrachtwagen een Duitse berline geramd had.
Het overgewicht van de vrachtwagen kan gewoon niet gecompenseerd worden door een personenwagen. We mogen al heel blij zijn dat we de veiligste auto hebben. Maar jammer genoeg zijn ook aan deze veiligheidsstructuur/kooi limieten qua sterkte.