Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Update:
http://www.teslamotors.com/supercharger is ook geupdate.....

Persbericht vanaf IAA
By the end of 2014, 100 percent of the population of Germany, the Netherlands, Switzerland, Belgium, Austria, Denmark and Luxembourg will live within 320 km of a Supercharger station, with about 90 percent of the population in England, Wales and Sweden living within the same distance of a charging station.

http://www.teslamotors.com/about/pr...g-iaa-and-announces-plans-european-network-ex
 
Vanochtend in De Tijd :

IMG_0929.JPG
 

Attachments

  • IMG_0929[1].JPG
    IMG_0929[1].JPG
    1.4 MB · Views: 397
Er moet wel snel iets bedacht worden waarmee je onderweg kunt zien hoeveel ladenden er vóór je zijn, if any.
Het principe 'first come first load' is in drukke periodes beperkt houdbaar, me thinks.
Of hebben ze daar in de USofA al ervaring mee?

Het is hier al enkele keren besproken, men zou gemakkelijk een soort van reservatiesysteem kunnen maken via een app. En om te vermijden dat een flauwe plezante de boel volreserveert een geldigheid van bijvoorbeeld een kwartier inbouwen.
De app kan trouwens toch gewoon zien waar de auto is en of het een realistische vraag is dat ik reserveer ter hoogte van Breda wanneer ik bijvoorbeeld in Antwerpen wil bijladen.
 
- - - Updated - - -

Het is hier al enkele keren besproken, men zou gemakkelijk een soort van reservatiesysteem kunnen maken via een app. En om te vermijden dat een flauwe plezante de boel volreserveert een geldigheid van bijvoorbeeld een kwartier inbouwen.
De app kan trouwens toch gewoon zien waar de auto is en of het een realistische vraag is dat ik reserveer ter hoogte van Breda wanneer ik bijvoorbeeld in Antwerpen wil bijladen.

Tja, maar reserveren lost geen capaciteitsprobleem op. Als er op zwarte zaterdag 200 man willen laden bij Parijs, dan is er een tekort. Wanneer zou je moeten reserveren, twee weken van te voren? Of op 3 uur afstand? In dat laatste geval voegt het reserveren niet zo gek veel toe als alle 200 auto's hetzelfde doen, behalve dan dat je weet dat je moet uitwijken zonder op locatie te kijken. Ik zou wel iets zien in het zien van de bezettingsgraad, dat geeft wel een idee.
 
- - - Updated - - -



Tja, maar reserveren lost geen capaciteitsprobleem op. Als er op zwarte zaterdag 200 man willen laden bij Parijs, dan is er een tekort. Wanneer zou je moeten reserveren, twee weken van te voren? Of op 3 uur afstand? In dat laatste geval voegt het reserveren niet zo gek veel toe als alle 200 auto's hetzelfde doen, behalve dan dat je weet dat je moet uitwijken zonder op locatie te kijken. Ik zou wel iets zien in het zien van de bezettingsgraad, dat geeft wel een idee.

Hoe dan ook, maar zonder een dergelijk systeem kun je er niet op rekenen. Files kun je zien. Dit niet. Moet te regelen zijn.
 
- - - Updated - - -
Tja, maar reserveren lost geen capaciteitsprobleem op. Als er op zwarte zaterdag 200 man willen laden bij Parijs, dan is er een tekort. Wanneer zou je moeten reserveren, twee weken van te voren? Of op 3 uur afstand? In dat laatste geval voegt het reserveren niet zo gek veel toe als alle 200 auto's hetzelfde doen, behalve dan dat je weet dat je moet uitwijken zonder op locatie te kijken. Ik zou wel iets zien in het zien van de bezettingsgraad, dat geeft wel een idee.

Het klopt dat de vraag groter kan zijn dan het aanbod, maar als je het op voorhand weet, dan is het wel zo aangenaam. Je weet dan dat je je moet haasten (of net niet) en geeft een betere state of mind...
Het reserveren op vb. 3u afstand zal het enige mogelijke zijn, want als je enkele dagen op voorhand reserveert is de kans op spookreserveringen (het niet komen opdagen) zeer groot. Als je reservatie dan bijvoorbeeld een kwartier geldig is en je vertrekt onverwacht wat vroeger of later dan komt dit niet uit met je reservatie.

Wat wel nog een probleem zou kunnen stellen is het feit dat van iemand die aan het laden is niet geweten is of hij/zij er 10min. staat of een heel uur.
Kortom, het blijft interessant om erover te discusiëren.

Naarmate de snelladers er enige tijd staan zou men ook een voorspelling kunnen maken wanneer drukke en kalme momenten zijn.
 
Voor je het weet wordt er in dit "gat" gedoken door "slimme ondernemers" die vooruit hele dagen reserveren, en dan die reservering doorverkopen......
Net als de leasemaatschappijen en de kleinere ondernemers met 10-200 reserveringen op 2013 Tesla's hebben gedaan .....?
 
Ik geloof meer in een systeem dat er na 30 min automatisch stroom uit je accu wordt gehaald i.p.v. erin.
Zo voorkom je dat er gepakeerd gaat worden en verhoog je de omloopsnelheid.

Dat klinkt wel als een goede motivator om op tijd los te koppelen.
Maar wij gaan volgend jaar via airbnb.com een vakantiehuis huren (geweldig concept dat de tussenpersoon uitschakelt). Daar kun je ook van woensdag tot woensdag huren en rijd je dus op veel betere tijden.
 
Het probleem met de bezetting van de snelladers is in mijn ogen niet zomaar oplosbaar. Ook al beperk je de laadduur tot maximaal een half uur. Dan ben je met drie auto's voor je nog steeds twee uur kwijt. Daar kun je geen reis op plannen. Het zal in het begin niet zo'n vaart lopen, maar hoe meer auto's er uitgeleverd zijn.. en als straks model X en E ook nog beschikbaar komen...
 
Het probleem met de bezetting van de snelladers is in mijn ogen niet zomaar oplosbaar. Ook al beperk je de laadduur tot maximaal een half uur. Dan ben je met drie auto's voor je nog steeds twee uur kwijt. Daar kun je geen reis op plannen. Het zal in het begin niet zo'n vaart lopen, maar hoe meer auto's er uitgeleverd zijn.. en als straks model X en E ook nog beschikbaar komen...

Ik denk dat je die bezetting van die superchargers zwaar overschat. En ik neem aan dat ze indien nodig ook wel capaciteit kunnen uitbreiden (meer laadpalen plaatsen).
Tenslotte hangt het succes van Tesla voor een groot deel ook af van het wegwerken van de 'Range Anxiety' door het aanbieden van superchargers.
Maar hoeveel ga je ze nodig hebben? Ik zal naar alle waarschijnlijkheid maximum 10 keer per jaar aan een supercharger hangen doordat ik elke morgen met een volle tank vertrek. En die superchargers zijn Tesla only, dus niet voor Zoé's, Leaf's, Ampera's, ...
En als die swapping stations een succes blijken in de US zullen die ook wel onze kant op komen.

En als Early Adopter zet je toch graag een stap in het onbekende?
 
Het probleem met de bezetting van de snelladers is in mijn ogen niet zomaar oplosbaar. Ook al beperk je de laadduur tot maximaal een half uur. Dan ben je met drie auto's voor je nog steeds twee uur kwijt. Daar kun je geen reis op plannen. Het zal in het begin niet zo'n vaart lopen, maar hoe meer auto's er uitgeleverd zijn.. en als straks model X en E ook nog beschikbaar komen...
Dat wil dus zeggen dat als er bij een supercharger 8 oplaadpunten zijn, dat er dan 25 Tesla's staan.
Zoveel krijgen we er bij de launch party niet eens bij elkaar :biggrin:.
Neem daarbij de wachtrijen voor ICE's op zwarte zaterdagen in ogenschouw, de verhouding ICE pompen / SC's en het percentage van alle auto's dat een Tesla is, dan kunnen we nog wel een paar jaar zonder zorgen verder.
Vooral als je op maandag gaat rijden!