Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Dus de koers daalt na goed nieuws, en stijgt na slecht nieuws? o_O
De koers daalt over het algemeen wanneer er geen kopers meer zijn. ;)
En de wolkjes in dat grafiekje hebben ze mooi op de toppen en dalen getekend, terwijl ze verdeeld over de tijd plaats hebben gevonden.
(Misleading, sad.)

Iedereen die wilde instappen is dus blijkbaar ingestapt, de professionelen zijn intussen van hun aandelen af (nl. verkocht aan de instappers) dus een nieuwe cyclus moet beginnen, terug naar groothandelsprijzen om in te kopen en om vervolgens weer voor retailprijzen te verkopen. :cool:

Wat mij overigens opvalt aan TSLA is dat de stijgingen subiet en snel gaan, terwijl het dalen langzaam en geleidelijk gebeurt. Bij de meeste koersen is dat andersom.
 
Tesla Model S caught on fire in Shanghai, company is investigating the cause

screen-shot-2017-03-04-at-3-38-40-pm-e1488660876397.png
 
Wow. Wat een vreemd gat!? Aluminium smelt natuurlijk eerder dan staal, maar zit er voldoende brandstof in een deur om het vuur zich zo een weg naar buiten te laten eten? Ook omdat het "binnenpaneel" in tact lijkt. Het complete interieur heeft niet gefikt lijkt het.

Lijkt bijna wel of er een Molotov tegenaan is gegooid. Bizar!

Nu is dit een wat "oudere" auto uit een serie waar problemen met ramen en de deurgreep kunnen voorkomen...maar zorgt dat voor zo'n felle brand? Hopelijk wordt dit opgevolgd. Altijd goed om te weten wat er exact aan de hand is geweest...aangezien dit ongetwijfeld door veel anti-roeptoeters gebruikt gaat worden om aan te tonen dat Tesla's levensgevaarlijke experimentele wagens zijn in de ponzi scheme van Elon Musk... :eek:
 
Wow. Wat een vreemd gat!? Aluminium smelt natuurlijk eerder dan staal, maar zit er voldoende brandstof in een deur om het vuur zich zo een weg naar buiten te laten eten? Ook omdat het "binnenpaneel" in tact lijkt. Het complete interieur heeft niet gefikt lijkt het.

Lijkt bijna wel of er een Molotov tegenaan is gegooid. Bizar!

Nu is dit een wat "oudere" auto uit een serie waar problemen met ramen en de deurgreep kunnen voorkomen...maar zorgt dat voor zo'n felle brand? Hopelijk wordt dit opgevolgd. Altijd goed om te weten wat er exact aan de hand is geweest...aangezien dit ongetwijfeld door veel anti-roeptoeters gebruikt gaat worden om aan te tonen dat Tesla's levensgevaarlijke experimentele wagens zijn in de ponzi scheme van Elon Musk... :eek:
Het interieur is beschermd door een firewall, het zou dus goed kunnen zijn dat de batterij oververhit is geraakt en dat die hitte om de firewall heen in de deur terecht is gekomen. Die firewall heeft in 2013 al zijn waarde bewezen toen de eerste Tesla's in brand vlogen, de rijder kreeg de mededeling dat de auto veilig aan de kant gezet moest worden. Hij kon nog eigendommen uit het dashboardkastje pakken en rustig uitstappen voordat de auto echt ging branden.
 
Het interieur is beschermd door een firewall, het zou dus goed kunnen zijn dat de batterij oververhit is geraakt en dat die hitte om de firewall heen in de deur terecht is gekomen. Die firewall heeft in 2013 al zijn waarde bewezen toen de eerste Tesla's in brand vlogen, de rijder kreeg de mededeling dat de auto veilig aan de kant gezet moest worden. Hij kon nog eigendommen uit het dashboardkastje pakken en rustig uitstappen voordat de auto echt ging branden.

Ja klopt...de vlammenzee/hitte wordt naar beneden geleid zodat de inzittenden nog tijd hebben uit de auto te komen. Echter blus je een accubrand niet met een paar poederblussers. De gehele auto zou gesmolten zijn geweest bij een accubrand (zie Noorwegen en Hilversum...beperkt in brand gevlogen accu bleek lastig te blussen).

Ik neem aan dat een module brand niet via de deur geblust kan worden met poeder. Dus ik acht een accubrand zeer onwaarschijnlijk.

De brand lijkt niet vanaf "binnen" gekomen te zijn...dus blijft over de deur zelf of een brandbare stof van buiten.
 
beetje off topic, het gaat mij hier om de "gespecialiseerde pers"; met name Tony Verhelle, geciteerd in Het Nieuwsblad van vandaag naar aanleiding van het Opel verhaal :

20170307_104101-1612x1209.jpg


het komt erop naar dat Opel interessant is voor PSA omdat zij veel verder staan met de ontwikkeling van de elektrische auto. zo ver dat GM bang is dat de Ampera te grote concurrentie zou zijn voor de Bolt.

daar ben ik ondersteboven van....;)
 
beetje off topic, het gaat mij hier om de "gespecialiseerde pers"; met name Tony Verhelle, geciteerd in Het Nieuwsblad van vandaag naar aanleiding van het Opel verhaal :

View attachment 217567

het komt erop naar dat Opel interessant is voor PSA omdat zij veel verder staan met de ontwikkeling van de elektrische auto. zo ver dat GM bang is dat de Ampera te grote concurrentie zou zijn voor de Bolt.

daar ben ik ondersteboven van....;)

De Opel Ampera-E is concurrentie van de Chevrolet Bolt? Wie had dat gedacht... :D;)
 
  • Funny
Reactions: Keezje and Jkr85
beetje off topic, het gaat mij hier om de "gespecialiseerde pers"; met name Tony Verhelle, geciteerd in Het Nieuwsblad van vandaag naar aanleiding van het Opel verhaal :

View attachment 217567

het komt erop naar dat Opel interessant is voor PSA omdat zij veel verder staan met de ontwikkeling van de elektrische auto. zo ver dat GM bang is dat de Ampera te grote concurrentie zou zijn voor de Bolt.

daar ben ik ondersteboven van....;)

Gisteren vermelde men doodnormaal in het nieuws, dat Opel al meer dan 20 jaar verlies maakt.o_O
Maar als een opstartend bedrijf, dat volop investeert in hun groei, verlies maakt staan ze allemaal met de armen boven hun kop.
 
beetje off topic, het gaat mij hier om de "gespecialiseerde pers"; met name Tony Verhelle, geciteerd in Het Nieuwsblad van vandaag naar aanleiding van het Opel verhaal :

View attachment 217567

het komt erop naar dat Opel interessant is voor PSA omdat zij veel verder staan met de ontwikkeling van de elektrische auto. zo ver dat GM bang is dat de Ampera te grote concurrentie zou zijn voor de Bolt.

daar ben ik ondersteboven van....;)


ZEVER, ZEVER, GEZEVER !!

“The availability of the Ampera-e will be limited due to a slow ramp-up of production at the Orion plant in Michigan,” said Peter Christian Küspert, Opel Group Vice President Sales & Aftersales. “Therefore, we made a decision to go with a staggered introduction plan going first with the countries that already have some form of EV infrastructure in place or countries that have shown ambition to become EV leaders. This has created the pecking order Norway, Germany, Netherlands, France and Switzerland. However, we are flexible here and will be able to add countries or change the order at short notice if somebody becomes so attractive because of changed policies for example. Our goal is to have enough capacity by 2018 so that we can offer decent volumes in most European countries. Our current plan has the Ampera-e being sold by e‑agents selected from the Opel dealer network in all markets, except Norway where it will be sold throughout the entire Opel dealer network as the Ampera-e will soon be Opel’s bestseller there.”

Als de liefde gedaan is met GM, zou het wel eens het einde kunnen betekenen van de Ampera-e story.
Opel heeft ervaring met elektrische wagens… AMMEHOELA ! Hun badge plakken op een Chevrolet plakken, JA.
Ik krijg het er van als die zogenaamde experts er zelf geen hol van kennen of begrijpen !! :mad::mad::mad:
 
  • Like
Reactions: Keezje and pvkeep
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Werk en geld FD zaterdag: Eddy van Heel met zijn X90D! Links werken niet, helaas.

Opvallende uitspraken:
' waarde: kost rond de ton'
Wow. Aanbieding? Zeker ex btw.

'Ik zou hem mensen afraden die ermee op vakantie willen gaan. Veel te veel gedoe met laadpalen'.

'Ik gebruik vaak de snelle opladers van fastned'.

En de belangrijkste:
'Een fantastische auto'