Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is nog het meest beangstigend voor de gevestigde orde: Tesla klanten betalen lachend 2x zoveel voor een MS als de ICE auto die ze hiervoor hadden (mijzelf incluis)

Misschien een beetje late reactie, maar ik was toen op vakantie en kwam het nu tegen. In mijn geval niet 2 x, maar 8 x...

- - - Updated - - -

Heeft iemand hier een abo op beleggers belangen? Ze kondigen dit artikel aan en ik ben erg benieuwd:

https://www.beleggersbelangen.nl/magazines/beleggersbelangen/introductieabonnement?utm_source=beursnl&utm_medium=artikel&utm_campaign=beursnl

De aankondiging:

De marktwaarde van Tesla, het Amerikaanse bedrijf dat elektrische auto’s maakt, bedraagt $25,8 mrd. In 2015 verkocht het concern ongeveer 50.000 wagens. Als de marktwaarde wordt gedeeld door het aantal verkochte auto’s, komt daar een waarde uit van ruim $500.000 per auto.
U vraagt zich af of het handig is om een dergelijke berekening ook los te laten op andere autofabrikanten.
 
De marktwaarde van Tesla, het Amerikaanse bedrijf dat elektrische auto’s maakt, bedraagt $25,8 mrd. In 2015 verkocht het concern ongeveer 50.000 wagens. Als de marktwaarde wordt gedeeld door het aantal verkochte auto’s, komt daar een waarde uit van ruim $500.000 per auto.
U vraagt zich af of het handig is om een dergelijke berekening ook los te laten op andere autofabrikanten.

Tsja, er zijn zoveel factoren die invloed hebben op het aandeel. Simpelweg de beurswaarde delen door aantal verkochte auto's houdt geen rekening met toekomstige verwachtingen en laten die nu heel belangrijk zijn voor de beurswaarde.