Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Behoorlijk hallucinant dat Tesla Fremont gewoon blijft doorwerken terwijl er een order is om te sluiten.

Ik weet dat met wat ik hier nu ga schrijven me niet echt populair ga maken
Elon Musk is dan ook een ***hole. Een briljante geest, maar het is ook vorig jaar tijdens de production hell period gebleken dat de gezondheid van zijn werknemers niet zijn grootste zorg is.
Is een trekje dat je wel vaker bij dat soort genieën ziet. Steve Jobs : net van 't zelfde

Laat het duidelijk zijn, hij doet geniale dingen. Daar heb ik bewondering voor. Maar voor de persoon? Nope, geen.
Ik zou ook niet voor hem willen werken, ik werk liever voor een ander soort CEO.
 
Ik weet dat met wat ik hier nu ga schrijven me niet echt populair ga maken
Elon Musk is dan ook een ***hole. Een briljante geest, maar het is ook vorig jaar tijdens de production hell period gebleken dat de gezondheid van zijn werknemers niet zijn grootste zorg is.
Is een trekje dat je wel vaker bij dat soort genieën ziet. Steve Jobs : net van 't zelfde

Laat het duidelijk zijn, hij doet geniale dingen. Daar heb ik bewondering voor. Maar voor de persoon? Nope, geen.
Ik zou ook niet voor hem willen werken, ik werk liever voor een ander soort CEO.
Goh, zo werken ze nu in GF3:


Je gaat in een periode komen dat corona nog altijd een risico gaat zijn, maar niet zo meer zoals nu (door betere quarantaine-maatregelen en meer testen) en dan ga je zo moeten werken.

Geen idee overigens hoe ze nu in Fremont werken.
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
Goh, zo werken ze nu in GF3:


Je gaat in een periode komen dat corona nog altijd een risico gaat zijn, maar niet zo meer zoals nu (door betere quarantaine-maatregelen en meer testen) en dan ga je zo moeten werken.

Geen idee overigens hoe ze nu in Fremont werken.
Het zou best wel eens kunnen dat wij dit over een paar maanden ook heel normaal vinden. We moeten echt niet met 11mln mensen ziek worden. En dat kan ook nooit in een paar weken tijd dus reken maar uit. Of we gaan failliet, of we gaan ala China weer aan het werk.
 
De big 3 doet dat overigens ook nog niet in de USA (ondanks enorme druk van de unions)....... en daar werken veel meer mensen en produceren vrolijk door (ze doen er alles aan om open te blijven).
Er staat vandaag een enquête in de Washington Post

De gemiddele amerikaan is meer bezorgd over de impact van corona op de economie dan over het gezondheidsrisico ervan. Ik denk dat die mindset alles verklaart.
 
Geen idee overigens hoe ze nu in Fremont werken.

Niet zo dus. Filmpje is op Twitter te zien van werknemers gisterenochtend die per bus terug gaan naar de overflow parkings verder weg en dan met tientallen samendrommen aan de ingang. Geen bescherming, geen temperatuurmeting, niets. GF3 ligt in een gebied met veel minder besmettingen dan Fremont. Elon weet wat nodig is, heeft het al ingevoerd in China, maar weigert het in te voeren op een plek waar het nu noodzakelijker is.[/QUOTE]
 
Wat zou een HEPA-filter aan COVID-19 tegenhouden?

Goed filter wel. Op een bedrijf hebben we afzuigkasten die voldoen aan laboratorium maatstaven en ja die kunnen het (zijn ook erg dure filters van 10cm dik). Thuis ook luchtfliters staan met HEPA van blueair (met nog wat extra filters) en ook die zouden het moeten kunnen.

Maar volgens mij nog nergens echt getest voor corona (dus geen idee welk niveau filter je nodig hebt).
Maar denk dat de medici hier daar een beter antwoord op kunnen geven.
 
Toch ook wat cijfers die alles een beetje in een ander daglicht stellen: officiële sterftecijfers & statistieken uit Italië

Coronavirus, l'Iss: età media deceduti è di quasi 80 anni. Uno su quattro non aveva febbre - Open

Dus van de eerste 2003 doden waren er slechts drie mensen zonder medische voorgeschiedenis. Alle anderen hadden al één of andere pathologie (beroerte, diabates, hartaandoeningen, longaandoeningen).
En de gemiddelde leeftijd van de doden in Italië is 79.5 jaar.

De meeste mensen moeten zich dus geen zorgen maken, maar zouden toch het begrip moeten hebben voor de zwakkeren in de samenleving die hier dus wel veel risico lopen (Vandaag 475 doden in Italië). Laat er geen twijfel over bestaan: ik steun alle maatregels die afgekondigd zijn, en ze mogen van mij nog wat strenger worden op bepaalde punten. Ik heb trouwens zelf een lichte vorm van astma, dus ik ben dus misschien wel een risico-patient.
 
Dat wordt ook keer op keer aangegeven. Het coronavirus is vooral gevaarlijk voor risicogroepen. Iedereen boven de 70 zit in een risico groep, net als iedereen met astma, hart- en vaat ziekten, diabetes en mensen die al ziek zijn enzovoorts.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Status
Not open for further replies.