Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Paco akkoord. Maar het zijn exact dezelfde argumenten voor en tegen een lock down die het voor de overheid zo moeilijk maken. Voor een arts en een viroloog is de keuze overduidelijk. Zij focussen op het welzijn van de patiënten, maar een politicus heeft heel wat belangen te verzoenen.
Ik heb naar aanleiding van de verscherpte maatregelen beslist dat wij zelf ons onderzoekscentrum niet volledig sluiten. Thuiswerk waar mogelijk maar voor labowerk is dat geen optie. We willen bij langlopende proeven het werk van maanden ook niet laten verloren gaan. Bijkomend: er zijn geen klantencontacten en de mensen werken alleen aan de eigen werkpost.
Ik ben dus blij dat de overheid die mogelijkheid open houdt.
 
Om het even terug over de titel van het topic te hebben: ik mag mijn nieuwe model 3 normaal de 26ste ophalen in België. Ik veronderstel dat de nieuwe maatregelen dit verbieden. Ik vraag me af wat er dan met de auto gebeurt. Ik vrees dat ze die gaan doorsturen naar markten waar ze hem wel kunnen verkopen (bv UK). En dan zou het plots wel heel lang kunnen duren tot een nieuwe wagen beschikbaar wordt, ook gezien de fabriek in de US blijkbaar zal sluiten.
 
Om het even terug over de titel van het topic te hebben: ik mag mijn nieuwe model 3 normaal de 26ste ophalen in België. Ik veronderstel dat de nieuwe maatregelen dit verbieden. Ik vraag me af wat er dan met de auto gebeurt. Ik vrees dat ze die gaan doorsturen naar markten waar ze hem wel kunnen verkopen (bv UK). En dan zou het plots wel heel lang kunnen duren tot een nieuwe wagen beschikbaar wordt, ook gezien de fabriek in de US blijkbaar zal sluiten.
Ik veronderstel...
Ik vraag me af...
Ik vrees ...
De minister zegt dat u thuis moet blijven.
BLIJF THUIS
 
Om het even terug over de titel van het topic te hebben: ik mag mijn nieuwe model 3 normaal de 26ste ophalen in België. Ik veronderstel dat de nieuwe maatregelen dit verbieden. Ik vraag me af wat er dan met de auto gebeurt. Ik vrees dat ze die gaan doorsturen naar markten waar ze hem wel kunnen verkopen (bv UK). En dan zou het plots wel heel lang kunnen duren tot een nieuwe wagen beschikbaar wordt, ook gezien de fabriek in de US blijkbaar zal sluiten.
Hij kan in Nederland nog gewoon verkocht en afgeleverd worden. Verder zit Europa wel aardig op slot.
 
  • Informative
Reactions: Stijntje
Wat vind je hier zelf van, profiteren van een crisis waarbij duizenden mensen overlijden?
Erg ongepast.

Nee daar heb ik helemaal geen probleem mee.
1. Mijn zelf opgebouwde pensioen pot is met een waarde X (vrij nieuw) gedaald. Het zal wel weer goedkomen hoop ik.
2. Ik kan ze alleen kopen als iemand anders ze voor die prijs wil verkopen.
3. En kijk eens na jezelf, als je nu een bosje tulpen voor je vrouw koopt tegen doordraai kosten denk je ook niet ik zou meer moeten betalen.

En trouwens koop die bloemen etc. zodat de bedrijven die nog wel werken nog enige omzet halen.
 
Ik veronderstel...
Ik vraag me af...
Ik vrees ...
De minister zegt dat u thuis moet blijven.
BLIJF THUIS

Ik blijf thuis, dat is het punt niet. Punt is dat ik schrik heb daar ik nog maanden nadat maatregelen worden opgeheven zonder auto zit. Punt is dat ik een factuur van 66k heb gekregen en er niet uit ben of ik die best betaal. Punt is dat mijn autoverzekeraar binnenkort waarschijnlijk in gang schiet als ik hem niet tegenhoud.

Ik ben meer dan twee maanden aan het wachten op de auto. Ik snap dat het virus een pak belangrijker is dan een auto. Anderzijds, aan de posts in het lever-topic te zien, zullen velen wel kunnen begrijpen dat een extra 5-6 maanden niet al te leuk zou zijn.

Het zou gewoon leuk zijn als iemand info heeft die helpt, daar dient dit forum voor lijkt me. Bovendien ook één van de eerste posts die werkelijk over het coronavirus en Tesla samen gaat
 
Ik vrees dat ze die gaan doorsturen naar markten waar ze hem wel kunnen verkopen (bv UK).

Je had er sowieso eentje besteld dan met het stuur aan de rechterkant?

Ik zou die faktuur niet betalen. Kans is inderdaad veel te groot dat het niet doorgaat. Als je daarna nog maanden op een nieuwe moet wachten : daar kan je nu toch niets aan doen. Sowieso gaat de vraag enorm instorten wanneer iedereen bezig is met de recovery. Als jij die 66k dan per direct kan missen zal Tesla je probleemloos een wagen vinden. En als ze dat niet kunnen, dan wil dat zeggen dat ze failliet zijn en dan heb je eigenlijk ook gewoon beter geen Model 3 van ze.
 
Je had er sowieso eentje besteld dan met het stuur aan de rechterkant?

Ik zou die faktuur niet betalen. Kans is inderdaad veel te groot dat het niet doorgaat. Als je daarna nog maanden op een nieuwe moet wachten : daar kan je nu toch niets aan doen. Sowieso gaat de vraag enorm instorten wanneer iedereen bezig is met de recovery. Als jij die 66k dan per direct kan missen zal Tesla je probleemloos een wagen vinden. En als ze dat niet kunnen, dan wil dat zeggen dat ze failliet zijn en dan heb je eigenlijk ook gewoon beter geen Model 3 van ze.

Helemaal mee eens.
Niet betalen, zij kunnen je ook niet uitleveren.
 
Net Tesla gebeld en er is nog niets beslist. Vandaag mogen ze nog contactloos leveren, over morgen was nog niets geweten. Ze suggereerden om tot het laatste moment te wachten om de factuur te betalen. We wachten nog even af.

En inderdaad, even vergeten dat ze in Engeland het stuur aan de foute kant hebben :D
 
Om het even terug over de titel van het topic te hebben: ik mag mijn nieuwe model 3 normaal de 26ste ophalen in België. Ik veronderstel dat de nieuwe maatregelen dit verbieden. Ik vraag me af wat er dan met de auto gebeurt. Ik vrees dat ze die gaan doorsturen naar markten waar ze hem wel kunnen verkopen (bv UK). En dan zou het plots wel heel lang kunnen duren tot een nieuwe wagen beschikbaar wordt, ook gezien de fabriek in de US blijkbaar zal sluiten.
Ik zag em vanochtend op de truck rijden... op de A50 richting de A12 :cool:

upload_2020-3-18_14-53-5.png
 
Net goed nieuws gekregen. Mijn auto is vanuit Zeebrugge toch al in Amsterdam terecht gekomen. De levering voor een van de komende dagen gaat gewoon door zoals gepland (althans, als er niets meer veranderd tussen nu en dan).
In Nederland wel. Ik heb al 3 mails van 3 verschillende BMW dealers gekregen dat ze in België sluiten tot 5 april.
 

Zowat de volledige Europese automobielindustrie heeft beslist om het werk overal te staken, in het belang van het personeel. Auto-assemblage en social distancing is zo goed als onmogelijk. Dat is de officiële communicatie, maar ik vermoed dat het in zo goed als alle markten onmogelijk wordt om wagens te verkopen (lockdown) en ik denk dat de markt ligt ook volledig op zijn gat ligt (consumentenvertrouwen).

Maar het lijkt me dus logisch dat Tesla ook de deuren dient te sluiten. Ik vermoed dat hij over twee weken de wagens ook nergens meer verkocht krijgt (Europa zal tegen dan wel overal in LockDown zijn, en in de VS beginnen er ook al een aantal staten in die richting die te denken)
Dat Elon Musk Corona een storm in een glas water vindt, heeft daar niets mee te maken (hij kan dat dan misschien ook eens in Bergamo gaan uitleggen)
 
Status
Not open for further replies.