Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla CTRL app

This site may earn commission on affiliate links.
In den beginne, had de Model S onder de achterzetels plaats voor 2 identieke 11kW laders. Eentje was standaard, de tweede kon geplaatst worden in de werkplaats. Bij de laatste redesign van de achterbank was er geen plaats meer voor die laders. Er kwam dus een nieuwe lader, die in de linkerachtervleugel zit, in 2 vermogenversies, 11kW en 16,5kW.

Mijn auto heeft de duo (22kW) laders. Gekocht bij bestelling omdat ik range anxiety had. Echter in de praktijk gebruik ik dat weinig. Thuis laad ik maximaal aan 11kW. Of de auto nu 's nachts op 6 uur of 3 uur is geladen maakt niet uit. Op verplaatsing laad ik altijd bij SuCs. Tot nu toe heb ik dus enkele keren de 22kW lader gebruikt bij een geschikte laadpaal. Nuttig? Voor mij niet echt.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: HansBe and Jkr85
Ik heb ook de duolader - in de praktijk kan je 100km p/u bijladen... op kantoor hebben we een 22kW laadpunt - omdat ik er vaak maar kort ben, ben k wel blij met dat tempo. Ook op doorreis in Italië - waar de nodige 22kW palen staan - hebben we er veel plezier van gehad de afgelopen jaren. Uitgebreide lunch en weer 200 km geladen... De nieuwe auto ook hele bewust het max besteld.
 
In den beginne, had de Model S onder de achterzetels plaats voor 2 identieke 11kW laders. Eentje was standaard, de tweede kon geplaatst worden in de werkplaats. Bij de laatste redesign van de achterbank was er geen plaats meer voor die laders. Er kwam dus een nieuwe lader, die in de linkerachtervleugel zit, in 2 vermogenversies, 11kW en 16,5kW.

Mijn auto heeft de duo (22kW) laders. Gekocht bij bestelling omdat ik range anxiety had. Echter in de praktijk gebruik ik dat weinig. Thuis laad ik maximaal aan 11kW. Of de auto nu 's nachts op 6 uur of 3 uur is geladen maakt niet uit. Op verplaatsing laad ik altijd bij SuCs. Tot nu toe heb ik dus enkele keren de 22kW lader gebruikt bij een geschikte laadpaal. Nuttig? Voor mij niet echt.

range anxiety was ook bij mij de reden om twee chargers te nemen.
Alleen bij bedrijven vind ik 22 kw laders, en dat blijkt best vaak nuttig. Bespreking van twee uur: 200km er bij. Prima.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Mwah, ik vind upgrade toch een duidelijke stap achteruit tov de duo-lader. Waarom een upgrade naar 16,5 kW aanbieden terwijl je eerst al een paar jaar 22kW aanbied. Helemaal omdat ik 22kW laadstations heb laten installeren:(.

En toch is de 22 kw handig, nl bij duo gebruik. Als je naast en outlander staat, krijg je nog steeds ong 16kw en dan komt dus ook een 1,5 lader tot zijn recht. Bij een 11kw zak je tot ong 7 kw is mijn ervaring op straat.
 
En toch is de 22 kw handig, nl bij duo gebruik. Als je naast en outlander staat, krijg je nog steeds ong 16kw en dan komt dus ook een 1,5 lader tot zijn recht. Bij een 11kw zak je tot ong 7 kw is mijn ervaring op straat.
Die redernering snap ik niet helemaal. Tot nu toe heb ik vooral gelezen dat de duo-palen niet smart zijn. In NL aangesloten op 3x25A = 17kW/u? Als er al een Outlander aan 1x 16A staat te laden krijgt de 2e max 3x9A. Of je nu een enkele, upgraded of duo-charger hebt heeft daar geen invloed op. In NL krijg je sowieso max 11kW uit een openbare paal in 99,9% van de gevallen. Met een enkele lader krijg je net zoveel naast die Outlander
 
Die redernering snap ik niet helemaal. Tot nu toe heb ik vooral gelezen dat de duo-palen niet smart zijn. In NL aangesloten op 3x25A = 17kW/u? Als er al een Outlander aan 1x 16A staat te laden krijgt de 2e max 3x9A. Of je nu een enkele, upgraded of duo-charger hebt heeft daar geen invloed op. In NL krijg je sowieso max 11kW uit een openbare paal in 99,9% van de gevallen. Met een enkele lader krijg je net zoveel naast die Outlander
Ik ben geen techneut, dus hoe het precies zit weet ik niet.

Maar ik zie bij de openbare 11kw palen van ev-net in Rotterdam het vermogen echt afgeknepen worden tot 7kw op het moment dat een collega (altijd phev :rolleyes:) er al staat, grappig genoeg ook als die al volgeladen is (groen ipv blauw).
Datzelfde geldt voor de 22kw evbox lader die ik op het bedrijf soms gebruik, ook die is 'smart' en verdeelt het vermogen naar rato, zo lijkt het.
 
Ik ben geen techneut, dus hoe het precies zit weet ik niet.

Maar ik zie bij de openbare 11kw palen van ev-net in Rotterdam het vermogen echt afgeknepen worden tot 7kw op het moment dat een collega (altijd phev :rolleyes:) er al staat, grappig genoeg ook als die al volgeladen is (groen ipv blauw).
Datzelfde geldt voor de 22kw evbox lader die ik op het bedrijf soms gebruik, ook die is 'smart' en verdeelt het vermogen naar rato, zo lijkt het.
We gaan wat off topic hier dus ik neem m even mee naar het draadje Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure om de discussie voort te kunnen zetten.
 
Zoals ik eerder al heb aangegeven, heb ik een 16.5kw lader en laad ik dus op 24 Ampere.
Mijn huisaansluiting is 3x25 Ampere.
Ik begin 's nachts om 01:30 uur te laden.
Als ik om 05:15 uur opsta en de auto middels de app ga voorverwarmen, is het laden nog net niet voltooid.
Als ik om 05:40 uur in de auto stap, is ie heerlijk warm en heb ik volledige regen tot mijn beschikking.
Ik laad momenteel, met dit weer, ongeveer van 25% naar 90%.
 
Zoals ik eerder al heb aangegeven, heb ik een 16.5kw lader en laad ik dus op 24 Ampere.
Mijn huisaansluiting is 3x25 Ampere.
Ik begin 's nachts om 01:30 uur te laden.
Als ik om 05:15 uur opsta en de auto middels de app ga voorverwarmen, is het laden nog net niet voltooid.
Als ik om 05:40 uur in de auto stap, is ie heerlijk warm en heb ik volledige regen tot mijn beschikking.
Ik laad momenteel, met dit weer, ongeveer van 25% naar 90%.
Pfff... hoeveel gedoe ik niet heb gehad (en nog steeds heb) met Eneco: ik heb mijn installatie laten verzwaren naar 3x35A, een aparte aansluiting voor mijn MX met een 1 1/2 lader en dat kon niet volgens de Eneco rocket scientist. Ze levereden dus maar een 16A laadpunt (ICU) ipv 32A versie. Ik uitgelegd dat de auto "maar "16,5A trekt.... maar nog niet geloven. Nu hebben ze ondertussen de kabel van de ICU laadpunt naar de meterkast vervangen voor een dikkere en wordt het laadpunt volgende week afgezekerd naar 3x 24A ..:-(....
 
Onze Tesla S Original P85 met duoladers laadt thuis op via een dedicated 3x25A aansluiting. De auto staat op 24A ingesteld en laadt dus met 16,5 kW. Vandaag knalde er weer eens lader uit en viel het laden terug tot 16 kW. Voor de zoveelste keer; zal de warmte wel zijn. Is dat de reden dat Tesla is uitgeweken naar een 1,5x ladersysteem?
 
Onze Tesla S Original P85 met duoladers laadt thuis op via een dedicated 3x25A aansluiting. De auto staat op 24A ingesteld en laadt dus met 16,5 kW. Vandaag knalde er weer eens lader uit en viel het laden terug tot 11 kW. Voor de zoveelste keer; zal de warmte wel zijn. Is dat de reden dat Tesla is uitgeweken naar een 1,5x ladersysteem?

ik denk het niet. overigens laad jij -in de praktijk- met 1.5 lader als je op 24A / 16KW laadt
(dat is net de waarde van de 1.5 lader)

ter info : ik heb wel meer in volle zon op 3*32A geladen, zonder problemen. hopelijk blijft dat zo.;)


(en ik vermoed een typo in je tekst, je zal 11Kw bedoelen - zie bold in de quote.)
 
  • Helpful
Reactions: Keezje