Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, dit is Amsterdam. Superchargers die tussen de 43 - 64 kW leveren in plaats van 120 kW, let wel: met slechts 2 van de 8 stalls bezet!
Kan me niet voorstellen dat men zo stom is om met knijpen de blauw/witjes te ontmoedigen. Maar wat dan wel?
Het is bekend dat nieuwe superchargers eerst een tijdje op minder (half?) vermogen draaien. Waarschijnlijk om te testen. Na enige tijd wordt de snelheid verhoogd.
 
Het is bekend dat nieuwe superchargers eerst een tijdje op minder (half?) vermogen draaien. Waarschijnlijk om te testen. Na enige tijd wordt de snelheid verhoogd.

Goed te horen en laten we het hopen voor onze doorreizende vrienden en UberPloppers!

Dan ben ik ook benieuwd wanneer ik in de buurt van de beloofde 480 km/lading ga komen. Full charge levert nu 380 km/lading op de klok op en daar haalt opa wel 300 km/lading mee.
Wordt dat ook na 2 jaar pas ingeschakeld?
 
Goed te horen en laten we het hopen voor onze doorreizende vrienden en UberPloppers!

Dan ben ik ook benieuwd wanneer ik in de buurt van de beloofde 480 km/lading ga komen. Full charge levert nu 380 km/lading op de klok op en daar haalt opa wel 300 km/lading mee.
Wordt dat ook na 2 jaar pas ingeschakeld?

Les nemen bij Maarten Steinbuch? Hij heeft meer dan 600 km op 1 lading gehaald....

Ik ben altijd blij als het er meer dan 400 zijn overigens....
 
Lees nog eens goed na hoe die norm waar die 480 op gebaseerd is, gedefinieerd is ...
ik heb er 450 echte km's uitgehaald... het is in de afgelopen 1,5 jaar één keer voorgekomen dat ik het nodig had. in de tijd dat er nog geen SuC's waren...
ik rij veel harder dan met m'n oude ICE - en die ene keer dat ik d m'n dan op m'n snelheid (=verbruik) moet letten is het mij meer dan waard !

Goed te horen en laten we het hopen voor onze doorreizende vrienden en UberPloppers!

Dan ben ik ook benieuwd wanneer ik in de buurt van de beloofde 480 km/lading ga komen. Full charge levert nu 380 km/lading op de klok op en daar haalt opa wel 300 km/lading mee.
Wordt dat ook na 2 jaar pas ingeschakeld?
 
Lees nog eens goed na hoe die norm waar die 480 op gebaseerd is, gedefinieerd is ...
ik heb er 450 echte km's uitgehaald... het is in de afgelopen 1,5 jaar één keer voorgekomen dat ik het nodig had. in de tijd dat er nog geen SuC's waren...
ik rij veel harder dan met m'n oude ICE - en die ene keer dat ik d m'n dan op m'n snelheid (=verbruik) moet letten is het mij meer dan waard !

Dat is dus niet mijn punt.
Ja, ik heb er ook wel eens ohoh zoveel kilometer uitgehaald.
Ja, ik heb ook nog nooit rangeproblemen gehad.
Ja, ik heb nooit op m'n snelheid hoeven letten ivm range.
Ja, ik heb geen spijt en ben de ICE met blijheid kwijt.

Punt is, dat het mij bekende Tesla-clubje gemiddeld op 200 - 230 Wh/km zit.
En als iemand dan vraagt: 'Zo'n Tesla hè, hoeveel kilometer kunt u daar per lading mee rijden?', ik het nog steeds niet in m'n hoofd haal om te zeggen: '480 km! (fluisterend: conform USCIS215/34 art 5 chapter 7)'.
Gewoon transparant zijn: 'Afhankelijk van temperatuur en rijstijl tussen de 250 en 350 km.' Maar dat is vloeken in de marketingmachine.
 
ok - dan heb ik je inderdaad niet goed begrepen..
dat is nl ook wat ik roep 250- 350 en als het echt moet, rijden volgens het boekje, bij goed weer, meer dan dat.. tot aan 450

Vind ook dat je gewoon eerlijk en transparant moet zijn. was geloof ik de eerste die op het forum melde dat ik met slecht weer deze zomer niet verder kwam dan 250 km..-;) Punt is dat de vraag mbt range. "wat doe je als de accu leeg is.." etc eigenlijk een vraag is die bij ICE tijdperk en niet bij het Tesla tijdperk hoort.. het omdenken zeg maar - laden als je stil staat..
 
Je bent van 1A naar 1B gegaan. Dat is aan dezelfde SuC. Had beter 2, 3 of 4 kunnen proberen denk ik.

Oosterhout is een apart geval wat betreft nummering. De meeste linkse zijn allemaal B punten, de meest rechtse allemaal A. In kort heb je dus :

4B 3B 2B 1B 4A 3A 2A 1A

Je ziet dat ik dus door van 1A naar 1B te gaan eigenlijk 4 plaatsen naar links ben opgeschoven :wink:
 
Dat is dus niet mijn punt.
Ja, ik heb er ook wel eens ohoh zoveel kilometer uitgehaald.
Ja, ik heb ook nog nooit rangeproblemen gehad.
Ja, ik heb nooit op m'n snelheid hoeven letten ivm range.
Ja, ik heb geen spijt en ben de ICE met blijheid kwijt.

Punt is, dat het mij bekende Tesla-clubje gemiddeld op 200 - 230 Wh/km zit.
En als iemand dan vraagt: 'Zo'n Tesla hè, hoeveel kilometer kunt u daar per lading mee rijden?', ik het nog steeds niet in m'n hoofd haal om te zeggen: '480 km! (fluisterend: conform USCIS215/34 art 5 chapter 7)'.
Gewoon transparant zijn: 'Afhankelijk van temperatuur en rijstijl tussen de 250 en 350 km.' Maar dat is vloeken in de marketingmachine.
Da's niet echt Fair Frank. Mijn vorige auto zou bij een gemiddelde rijstijl 1 op 14 moeten rijden volgens de fabrikant. Mijn gemiddelde was 1 op 9 over 50k km. Nee, ik haalde het niet in m'n hoofd om van dat ding te zeggen dat ie de 1000km wel haalde met 80L. Rond de 600km was t meestal wel gedaan. Da's bijna 50% minder bereik:scared:. GET REAL:eek:

- - - Updated - - -

Oosterhout is een apart geval wat betreft nummering. De meeste linkse zijn allemaal B punten, de meest rechtse allemaal A. In kort heb je dus :

4B 3B 2B 1B 4A 3A 2A 1A

Je ziet dat ik dus door van 1A naar 1B te gaan eigenlijk 4 plaatsen naar links ben opgeschoven :wink:
:confused:, is toch niet relevant hoeveel plaatsen je opschuift. Als je van 1 naar 1 verhuisd zit je op dezelfde SuC en ga je denk ik geen hogere laadsnelheid krijgen.
 
En zo doen wij dat bij de super icer in zevenaar
20150318_194427.jpg
20150318_194545.jpg

Wat een lompe trol ligt daar te maffen:cursing:
 
Last edited:
Da's niet echt Fair Frank. Mijn vorige auto zou bij een gemiddelde rijstijl 1 op 14 moeten rijden volgens de fabrikant. Mijn gemiddelde was 1 op 9 over 50k km. Nee, ik haalde het niet in m'n hoofd om van dat ding te zeggen dat ie de 1000km wel haalde met 80L. Rond de 600km was t meestal wel gedaan. Da's bijna 50% minder bereik:scared:. GET REAL:eek:

- - - Updated - - -

Gaat u zich nu beroepen op bestaande conventies?
Dus omdat ICE-fabrikanten jokken, mag Tesla het ook doen?
Dacht dat Tesla er trots op is het anders te doen: "Bij ons heet aftersales service"
Laat presales ook het eerlijke verhaal vertellen. Dat is pas een echte game changer.
 
Gaat u zich nu beroepen op bestaande conventies?
Dus omdat ICE-fabrikanten jokken, mag Tesla het ook doen?
Dacht dat Tesla er trots op is het anders te doen: "Bij ons heet aftersales service"
Laat presales ook het eerlijke verhaal vertellen. Dat is pas een echte game changer.

Sorry Frank als ik op je tenen ben gaan staan. Er zijn er hier op het forum die zelfs meer dan de opgegeven kilometers uit een accu halen met een gemiddeld verbruik van onder de 200wh/km. Jij en ik horen daar duidelijk niet bij. Ik vind dat je geen appels met peren moet vergelijken. En is het jokken van de fabrikant, Tesla en ICE? Ik vind van niet, het zal mogelijk zijn de opgegeven waarden te halen alleen niet met onze rijstijl.
 
Goed te lezen dat ook u vindt dat je ICE-peren niet moet vergelijken met Tesla-appels. En dat ICE- en Plugin-fabrikanten hun verbruikscijfers masseren (waar ambtenaren dan weer intrappen) niet betekent dat zo'n bevlogen bedrijf als Tesla (zie hun mission statement) dat ook moet doen. We zullen ze dus niet meer met elkaar vergelijken.

Dan de verbruiksrealiteit. Leuk te lezen dat de Steinbuchs in deze wereld > 480 km per lading halen. Hoe groot is hun aandeel? Geen idee.
Daarom zou het mooi zijn als Tesla de wereldwijde real life data publiceert. Post marketing surveillance, kunnen ze zo anoniem uitlezen. Misschien doen ze dat wel al? URL?
 
Ik hou altijd rekening met 250-350 km, afhankelijk van de omstandigheden.
Eigen ervaringen:
Duitsland, zomer bij gemiddeld 200-210 km p/u 175 km
Bergachtig gebied Italië/Zwitserland doordat er zowat géén wind is haal ik gewoon bij 100-130 km/u wisselend 350km
NL bij geen of wind mee makkelijk 350 km, bij veel wind 250km
Bij kou, met name de verwarming in de auto kan zomaar 50km schelen

Ik heb eergisteren met zaken relaties uit China gegeten, en ze weten van Tesla dat ze niet op tijd leveren, dat veel mensen geannuleerd hebben omdat ze aanbetaald hebben en 8 maanden moesten wachten ipv de beloofde 4 maanden. Ze wisten niet wat Super Chargers waren en ook niet dat ze er veel in China hebben. Deze mensen komen uit Shenzhen waar er echt wel wat staan. Feit is gewoon dat zeker in Azië je goed moet communiceren, en als je je afspraak niet nakomt, en ook niet erover communiceert dan hebben ze geheel geen vertrouwen meer in je. Ik doe al sedert 2004 zaken met o.a. hen, en zo is het gewoon. In de westerse wereld zijn we wel wat gewend, maar eigenlijk slaat dat nergens op. We zijn gewend dat bedrijven slecht communiceren dus gaan we het gewoon vinden. Wat wel opvalt is dat juist de BMW, Audi en Mercedes dealers daar dus heel anders opereren dan hier. Juist zij zijn meer als Tesla bezig met perfecte service en communicatie. Ook niet verwonderlijk gezien het feit dat VW groep meer auto's verkoopt in China dan waar dan ook. Ja, wij maar roepen dat Tesla de wereld gaat veroveren, maar vergis je niet... Als ze al in China het niet voor elkaar krijgen dan ga je het nog moeilijk krijgen. Ik denk dat de "grote" merken het wel prima vinden zo. Laat Tesla maar lekker de markt in de US en Europa klaarstomen voor EV rijden, zij gaan lekker door met ICE verkopen in Azië, meer marge, meer omzet, goedkopere arbeid...

Beetje allemaal off topic, maar heb wel ene keer Super Charger genoemd.