Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
hoop dat er 10 zijn en niet zoals als op Supercharge.info 6 stuks
het zijn er tien. Ik tel 5 laders, 10 parkeerplekken en 10 fundamenten. Had m'n drone niet bij me, dan had ik een betere foto gehad.. alhoewel, ik geloof dat ze het niet zo hebben op die dingen bij Schiphol... -;). supercharge.info moet nog worden aangepast, lokatie is ook 200 meter verder.
SuC Schiphol - 1 (4).jpg
 
Schiphol update: de sokkels staan inmiddels, ze waren nu o.a. bezig om de kappen op de stalls te monteren.
Maarrrrrr: volgens de jongens wordt dit een SuC alleen voor de taxi's, er komt toegangscontrole middels slagbomen en nummerplaatherkenning :( Het is inderdaad een aparte parkeerplek met een eigen in- en uitgang.
Nou ja, dan wordt in ieder geval Zuid-Oost ontlast.

Het is kennelijk een vast team die de SuC aanleggen, deze jongens hadden ook in Drachten en Brussel gewerkt.
Over volgende lokaties wisten ze helaas niets.

IMG_0588.JPG
 
Dat het alleen voor taxi's is moet ik nog zien. Het staat wel haaks op het beleid van Tesla tenzij de taximaatschappij deze zelf betaalt inclusief de stroom. Het zou wel een teleurstelling zijn want waar we mee gebaat zijn is een zo breed mogelijk netwerk. Dat er taxi's komen laden is vanzelfsprekend maar dat de gewone Teslarijder wordt uitgesloten lijkt me wat vreemd. Wat wel zou kunnen is een toegang met Tesla herkenning maar dat is ook weer vreemd want wie wil daar verder zijn? Tenslotte is denkbaar dat Tesla deze bouwt onder de strikte voorwaarde dat er geen taxi's meer in Zuid Oost komen laden. We zullen het zien.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Er staan toch al een beperkt aantal superchargers op het terrein van Schiphol, waar alleen taxi's kunnen laden? Ik kan me wel voorstellen dat ze dit echt tot geregistreerde taxi's beperken. Tesla kennende hebben ze precies in de peiling wat de SuC-behoefte is, ze kunnen vast inschatten dat deze 10 stalls de load goed kan verspreiden.
 
Er staan toch al een beperkt aantal superchargers op het terrein van Schiphol, waar alleen taxi's kunnen laden? Ik kan me wel voorstellen dat ze dit echt tot geregistreerde taxi's beperken. Tesla kennende hebben ze precies in de peiling wat de SuC-behoefte is, ze kunnen vast inschatten dat deze 10 stalls de load goed kan verspreiden.
Als deze locatie echt voor alleen taxi's wordt valt mij dat tegen.

Noorwegen wordt aardig bedient met SuCs, terecht maar Nederland is in Europa toch tweede qua Tesla's.

In Duitsland bijvoorbeeld zijn er ruim 10 keer meer stalls dan bij ons.

Dus ik hoop echt dat dat veranderd want er komt een stoot model 3's aan die toch echt de extra supercharger opties erbij gaan nemen.

Ik vrees dat het dringen en wachten wordt.

Ik schrijf liever iets positiefs dan dit maar als deze stalls niet beschikbaar komen hebben we er alleen Drachten bij gekregen.
 
Utrecht (vd Valk) komt ook binnenkort. Direct naast A12. top-locatie centrum Nl.

Als er slagbomen komen en het taxi-only wordt dan hoop ik dat het niet betekent dan men per keer moet betalen..
dan komen die taxi's alsnog naar SuC Amsterdam... er zijn als ik het goed heb drie Tesla-Taxi-bedrijven actief op Schiphol.. ben benieuwd welk model ze met deze bedrijven hebben afgesproken en of het alle drie betreft..
 
Dus ik hoop echt dat dat veranderd want er komt een stoot model 3's aan die toch echt de extra supercharger opties erbij gaan nemen.

Ik vrees dat het dringen en wachten wordt.

Ik schrijf liever iets positiefs dan dit maar als deze stalls niet beschikbaar komen hebben we er alleen Drachten bij gekregen.

Bekijk het positief;
er gaat zat bij blijven komen.
Het is een continue proces.
Als er dan een taxi-SuC tussen zit (als dat al echt zo is) is dat alleen omdat al die Tesla-taxi's er zijn. Mooi toch.
En alleen Drachten erbij?;
Urmond, Adam, Zwolle (en daarvoor Oosterhout en Zevenaar) zijn ook niet op 1 dag gebouwd.
Wacht ff 2 jaar tot al die 3'tjes er zijn.
Je gaat keuze-stress krijgen.
(maar zal met je 90kwh geen issue zijn, toch?)
 
  • Like
Reactions: HWS and S-19910
Ook ik blijf het moeilijk hebben met de jankers die mekkeren dat er nu nog altijd geen supercharger voor hun voordeur staat.

Voor ons allemaal geldt een vaststelling : er zijn nu MEER Superchargers dan toen we de wagen bestelden.
En bovendien komen er steeds meer bij.
Daar moeten we blij mee zijn.

Dank u; Tesla!
 
Last edited:
Zullen we gewoon nog een paar (?) weken wachten en zien wat er gebeurt met deze nieuwe SuC? Discussiëren gaat daarna zoveel gemakkelijker. 'Ik hoop', 'ik denk', 'ik verwacht'; het lijkt de politiek wel ;)

Tesla heeft wellicht 'iets' besloten aangaande deze SuC. En ik vertrouw er op dat er goed over nagedacht is, zoals over de meeste zaken. Time will tell!
 
  • Like
Reactions: Ivo-G and HWS